Gå til innhold

ANMELDELSE: Her er Norges billigste nettbutikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare det faktum at komplett har helautomatisert lager gjør at det automatisk rykker opp et steg i min bok. :)

Men selvsagt, de matcher det med resten av kundebehandlingen og servicen/transport.

 

Dog, ikke noe som slår lokale utsalgssteder som DI som gir deg varen på stedet. Og så kunne slå av en prat. :w00t: Win Win.

Komplett er flott det, men det er en smule overrated. Fordi de er dyre og andre butikker kan matche kundeservicen deres. Majoriteten handler der og de har street creds blant alle kidza.

 

Fordelen til Komplett er at de har mange ressurser, de har et genialt lagersystem som gjør at de sender ut ordre veldig kjapt, servicen er bra og de har en del tilbuder. Nå har de jo også fri frakt, som ser ut til å permanentiseres!

 

Men, det er andre butikker som fortjener å være høyere oppe enn de er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor snakker du om fraktselskapet? Hvem som "har skylda", har for kunden ingenting å si, så lenge man ikke mottar noen vare...

 

 

 

Fordi Andrull spesifikt snakket om et tilfelle hvor fraktselskapet aldri leverte varen, som ble ødelagt i transport, og tydeligvis ikke tok ansvar for å informere om dette heller. Det fritar ikke leverandøren for ansvar, men det framstår som om fraktselskapet har oppført seg mest klandreverdig i den historien.

Lenke til kommentar

Vil bare legge til at om en bor i nærheten til en Pick-up-point er retur til Komplett identisk med retur til en fysisk butikk (betalte ikke returfrakt engang!!). Det synes jeg jaggu er såpass greit at jeg er villig til å belage meg på et par kroner ekstra over billigere nettbutikker. Det, og frakttiden er latterlig kjapp om man bestiller før 14 hverdager. Da har jeg varen min etter 12 dagen derpå. 5 ganger har de levert slik :D Vanskelig å slå i min bok. Vet det høres ut som reklame, men etter horrorsituasjoner med Amentio og gamle, gamle Netshop (før de gikk konk/ble kjøpt etc) samt lettere krøll med DustinHome så er jeg overbevist om at det enkle er ofte det beste, selv om det kanskje kan koste noen kroner ekstra :p Ta det som dere vil, men jeg gidder ikke maset med å registrere meg og hente pakker på ICA i stedet for postkontoret eller Jernia i nabobygget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg handler også utelukkende hos Komplett, mye pga kort leveringstid(Pick Up Point). Butikker som KUN sender med Posten/Bring er boikottet for min del. Ei heller er jeg gira på 120,- frakt for hver handel jeg gjør. Komplett fikser også tilbud på det jeg kjøper, hver eneste gang - som er ganske god service.

 

Satt nylig sammen en liten HTPC/lett server nå nylig. Kabinettet (Fractal Node 304) selges ikke der lenger, ble dermed nødt til å prøve noe nytt. Landet på SuperSmart.no, som hadde pickup point i Oslo. Super service, gode priser og hyggelige folk!

 

 

Butikker som Pixmania er no-go i min bok. Det handler ikke alltid om pris alene, noe jeg håper andre også innser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Butikker som Pixmania er no-go i min bok. Det handler ikke alltid om pris alene, noe jeg håper andre også innser.

 

Naturligvis ikke. Men når det er en prissammenligning man graver opp data til, så handler det faktisk om pris alene. For å få det fulle bildet, må prissammenligningen kun se på pris, sånn at man har ett stykke objektivt fakta man kan plassere sammen med de andre stykkene ting man bør ta hensyn til.

 

Det er helt greit at folk minner på om dette her i tråden, og forteller om sine erfaringer, men jeg liker ikke når de ønsker å tåkelegge prissammenligningen med å blande inn kundetilfredshet eller annet som ikke har noe med pris å gjøre.

 

Hvis prisguiden ikke viser prisen, så blir det meningsløst å fortsette med de andre faktorene, og man kan gå rett til butikk-oversikten uten å sjekke pris.

Lenke til kommentar

 

Butikker som Pixmania er no-go i min bok. Det handler ikke alltid om pris alene, noe jeg håper andre også innser.

 

Naturligvis ikke. Men når det er en prissammenligning man graver opp data til, så handler det faktisk om pris alene. For å få det fulle bildet, må prissammenligningen kun se på pris, sånn at man har ett stykke objektivt fakta man kan plassere sammen med de andre stykkene ting man bør ta hensyn til.

 

Det er helt greit at folk minner på om dette her i tråden, og forteller om sine erfaringer, men jeg liker ikke når de ønsker å tåkelegge prissammenligningen med å blande inn kundetilfredshet eller annet som ikke har noe med pris å gjøre.

 

Hvis prisguiden ikke viser prisen, så blir det meningsløst å fortsette med de andre faktorene, og man kan gå rett til butikk-oversikten uten å sjekke pris.

 

 

Helt klart, men i kjølevannet av en test som dette kan vi andre utveksle erfaringer.

 

Selve testen er forøvrig grei nok, en pristest er tross alt en pristest.

Lenke til kommentar

vi har ikke bruk for billige , dårlige nettbutikker noe en slik test fremhever

vi lvil ha en test av de beste nettbutikkene

 

Vi har prisguiden og disse spot-testene for å gi en objektiv oppfattelse av hvem som har de rimeligste prisene på et øyeblikk. Og det presser disse "beste" nettbutikkene til å holde prisene fornuftige. Det er et nyttig verktøy som vi bør fortsette å ha tilgang til.

 

Videre har vi tråder fulle av erfaringer, som man bør sjekke opp før man velger hvilken nettbutikk man skal forholde seg til. Det er et nyttig verktøy som vi bør fortsette å ha tilgang til. Det har imidlertid kun subjektive meninger og er svært vanskelig å sette et mål eller karakter på.

 

Det er derimot svært vanskelig å finne et objektivt mål på hva som er "de beste" nettbutikkene. Det har tidligere vært skrevet om hvilke nettbutikker som har god nok informasjon, hvilke vilkår som gjelder, man kan si noe om fraktpriser, leveringstid, etc. Men det er helt umulig for Teks journalister å måle om en nettbutikk er bra eller dårlig å forholde seg til innenfor helt objektive rammer når noe går galt. En slik test vil aldri bli spesielt meningsfull.

 

Det beste Tek kan gjøre er å presentere kundetilfredshet i en oversikt, å la folk diskutere erfaringer i forumene, og presentere objektive mål på prisene gjennom prisguide-tjenesten, og pristester som denne. Og det er akkurat det Tek-nettverket gjør. De gjør en veldig god jobb. Mye bedre enn noen andre på dette.

 

Betyr det at Tek ikke har forbedringspotensiale? Nei, naturligvis ikke.

 

- Filtrene på prisguide er pillråtne. Prisguide-tjenesten ble elendig etter de skreiv den om. Prisjakt er mye bedre på grunntjenesten.

 

- Den viktige tjenesten "Nettbutikker" burde vært utvidet. Nå er det en liste med nettbutikker, med snittkarakterer, og tre måter å sortere listen. Her mener jeg Amazon eller NewEgg er noen hakk bedre på kommentarene, der man kan kommentere på kommentarene, nettbutikkene kan komme med tilbakemeldinger.

 

- I tillegg til kommentarene burde det være en liten side med presentasjon av hver nettbutikk, todelt, der nettbutikkens egen presentasjon sto øverst, og Tek selv kunne ha en liten vurdering basert på deres subjektive tolkning av kommentarer. Hvis Tek mener at en nettbutikk er populær eller har mange misfornøyde kunder, må butikken tåle at Tek påpeker dette. Men kanskje ikke Tek tåler det.

 

- Og ikke minst, tilknyttet denne siden med presentasjon av butikken, burde hver butikk ha en offisiell butikk-tråd. Der all informasjon fra misfornøyde kunder sto, og butikkene fikk lov til å delta. Bl.a. på Newegg er det slik at kommentarene blir et forum for kundene å dele sin frustrasjon, mens butikken blir nødt til å glatte over ved å fikse problemene "in public". Det er kanskje ikke i butikkens interesse, men det er definitivt i forbrukernes interesse.

 

Når jeg skal sjekke opp et produkt, sjekker jeg prisen på Prisjakt, for de har de beste filtrene. Så sjekker jeg kommentarene på Amazon eller Newegg, for der er det mest direkte tilbakemelding fra tidligere kjøpere. Og når jeg skal velge nettbutikk, ser jeg på Prisguide's nettbutikk-liste for å se hvordan karakterene er relativt i forhold til hverandre. Hvis det er en ny butikk for meg, tar jeg også et søk på Diskusjon.no.

 

Men alt dette kunne Tek hadde levert meg, om de hevet kvaliteten på hver del.

 

Likevel, i dag er det Tek som gir det beste totalbilde som enkelttjeneste, for de har alle disse delene, og disse pristestene er en viktig del av det.

 

Pristestene skal fortsatt være objektive innenfor de rammene som Prisguide har valgt, og det betyr: det er kun prisen som avgjør hva som er billigst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så gjør en slik test at man handel der det er billigst , ikke best

og da risikerer man å bli lurt til å handle på en butikk med dårlig service

 

jeg ser overhode ikke poenget med en slik test til almenheten .

At det skal fremme priskonkurranse butikkene i mellom tror jeg ingen ting på da de har sien egen måter å sjekke hva konkurrenten tar

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så gjør en slik test at man handel der det er billigst , ikke best

og da risikerer man å bli lurt til å handle på en butikk med dårlig service

 

jeg ser overhode ikke poenget med en slik test til almenheten .

At det skal fremme priskonkurranse butikkene i mellom tror jeg ingen ting på da de har sien egen måter å sjekke hva konkurrenten tar

 

Hva du tror på eller ikke tror på tar jeg ikke så tungt. Prissammenligning er i forbrukernes beste interesse, det er udiskutabelt. Dersom du ikke klarer å ta hensyn til andre faktorer enn hvilke nettbutikker som står her og føler deg lurt til å handle rimelig, så bør du kanskje rett og slett la være å lese testen.

Lenke til kommentar

jeg ser overhode ikke poenget med en slik test til almenheten .

At det skal fremme priskonkurranse butikkene i mellom tror jeg ingen ting på da de har sien egen måter å sjekke hva konkurrenten tar

 

Noen av oss klarer å tenke selv. De som ikke gidder å sjekke erfaringer og kjapp research rundt en nettbutikk, kan like gjerne kaster litt penger..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Slik jeg ser det så gjør en slik test at man handel der det er billigst , ikke best

og da risikerer man å bli lurt til å handle på en butikk med dårlig service

 

jeg ser overhode ikke poenget med en slik test til almenheten .

At det skal fremme priskonkurranse butikkene i mellom tror jeg ingen ting på da de har sien egen måter å sjekke hva konkurrenten tar

 

Hva du tror på eller ikke tror på tar jeg ikke så tungt. Prissammenligning er i forbrukernes beste interesse, det er udiskutabelt. Dersom du ikke klarer å ta hensyn til andre faktorer enn hvilke nettbutikker som står her og føler deg lurt til å handle rimelig, så bør du kanskje rett og slett la være å lese testen.

 

Folk ser ikke bare på pris slik denne testen gjør og da lyver den egentlig om fakta

 

Skal man ha en test for finne frem til det beste produktet i forhold til pris så man ha med fler faktorer

Prisen alene betyr null og niks

 

Å si at resten kan folk undersøke selv blir feil fremgangsmåte

Da fremstår det også som latskap fra de som har gjort testen , ikke fordi at de har ligget på latsiden men måten det er presentert på

Lenke til kommentar

I en pristest så er det nettopp dette som testes. Kjøper du deg en Cola, så ønsker du ikke å få farget vann fordi det er bedre for deg som forbruker. Det hjelper ikke kunder om de sorterer etter hvilken butikk som er best, når de sier at det bare var prisen som bestemte.

 

Da vil kunden tro at den beste butikken er billigst, noe som ville vært direkte lureri og hjelper ikke en sjel.

 

Evner du ikke å skille mellom best pris og best service, ja så bør du kanskje som nevnt ikke lese en slik test.

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...