Gå til innhold

Det kan ta 10 år før VR-briller slår an


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror overgangen går raskere hvis du får ut Oculus Rift på markedet. Jo flere som har det, jo mer vil det bli utviklet til OR-bruk, og igjen: Jo flere vil kjøpe det.

 

Mulig det tar 10 år før antallet på verdensbasis kommer opp i 100 millioner, men det er vel neppe det som gjør om VR blir en suksess eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De skulle bare ha begynt å selge med en gang. Hvis de er 100% ærlige om mangler og liknende når de selger dem så tror jeg forbrukerne hadde klart å svelge dette. Selvfølgelig også opplyst om at det er få spill som funker med dem og at de blir en slags form for betatestere. De måtte også ha solgt med omtrent 0 profitt, etter logistikk, produksjon og alt annet er lagt inn i prisen selvfølgelig.

 

Jeg hadde gjerne kjøpt da. Da hadde også spillprodusener fått ut fingern tror jeg :p

Lenke til kommentar

De skulle bare ha begynt å selge med en gang. Hvis de er 100% ærlige om mangler og liknende når de selger dem så tror jeg forbrukerne hadde klart å svelge dette. Selvfølgelig også opplyst om at det er få spill som funker med dem og at de blir en slags form for betatestere. De måtte også ha solgt med omtrent 0 profitt, etter logistikk, produksjon og alt annet er lagt inn i prisen selvfølgelig.

 

Jeg hadde gjerne kjøpt da. Da hadde også spillprodusener fått ut fingern tror jeg :p

Men det er jo til salgs! Hvem som helst kan kjøpe dette produktet. Men istedenfor å kalle det en forbrukerversjonen er det en betaversjon, slik at forventningene også er likedan. Når produktet er så feilfri og bra at det er klar til å kalles forbrukerversjon er det bare å lansere i butikkene også.

 

Men jeg skjønner ikke hva folk klager over, er bare å bestille. Assetto Corsa og Alien Iso. har allerede full støtte!

Endret av MrL
Lenke til kommentar

Trodde de hadde veldig begrenset antall og at man måtte skrive seg på venteliste jeg. Så må man vel bestille fra siden dems. Det jeg mener hovedsakelig er å få de ut på andre butikker og øke tilgjengligheten, tror jeg formulerte meg litt dårlig :)

 

Edit; Jeg vet hva en forbruker og beta versjon er, tenkte på noe som forbrukerbeta hvis det er et forståelig ord :p

Endret av Dante's Inferno
Lenke til kommentar

Trodde de hadde veldig begrenset antall og at man måtte skrive seg på venteliste jeg. Så må man vel bestille fra siden dems. Det jeg mener hovedsakelig er å få de ut på andre butikker og øke tilgjengligheten, tror jeg formulerte meg litt dårlig :)

 

Edit; Jeg vet hva en forbruker og beta versjon er, tenkte på noe som forbrukerbeta hvis det er et forståelig ord :p

Altså hele poenget er at det ikke kan selges i butikken fordi det er et beta produkt, istedenfor å utgi "beta" produkt som ferdig produkt som mange andre gjør i dag. Dessuten hadde de lansert det hadde det ikke vært noen spill tilgjenglig, ved å gjøre det på denne måten vil det være det. Dette gjør at spillprodusentene allerede har fått ræva i gir, og de som virkelig har lyst på produktet kan bestille det.

Lenke til kommentar

Dagens variant er siktet til utviklere, hvem som helst kan kjøpe de, men det er ikke en problemfri affære, drivere og SDK er enda i Betafasen. Hele poenget er jo at utviklere skal bli kjent med SDKen og utvikle VR titler slik de faktisk er tilgjengelige på markede til en forbruker version er ute, at de tillater entusiaster å kjøpe brillene for å leke seg med selv synst jeg bare er flott, samt det og skaper en etterspørsel for utviklere å legge inn støtte i spill. Om de blir lagt ut til salg på nettbutikker tror jeg det bare vil føre til missfornøyde kunder som ikke helt forstår at det er et uferdig produkt som en garrantert vil ha en del problemer med og vil bare skape hodepine for Oculus.

Lenke til kommentar

Er det noen norsk importør etc det er mulighet til å kontakte i forhold til en demonstrasjon av disse?

 

Eneste plassen du får kjøpt de offesielt er www.oculus.com ellers må en ty til Ebay , Finn og lignende tjenester. Mao. ingen importør, faktisk så mener jeg på at en ikke har lov å kjøpe inn Rifts for å videreselge, var ikke lenge siden en hau med DK2 bestillinger fra kina ble kanselert da det ble avslørt videresalg. Jeg har dog vært på et par messer der Oculus Rift DK1 har blitt demonstrert. Men din beste bett vil nok være å prøve å få kontakt med noen i nærheten der du bor som har det liggende å eventuelt avtale en eventuelt demonstrasjon.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...