Gå til innhold

Rykte: Canon roadmap 2015


Anbefalte innlegg

Flere rykter.

 

Siste er at 100D får er etterkommer "150D" nå i august, men er fortsatt løse rykter.

  • 24.2MP
  • 19 point AF
  • 4.5 fps
  • 1080/30p video
  • Hybrid CMOS AF III focus system
  • 7560 pixel RGB + IR metering
  • Fixed 3″ LCD touchscreen
  • Wi-Fi + NFC

Og den nye 50mm f/18 STM begynner og dukke opp i butikkene i USA så vi ser den nok her på berget snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Og den nye 50mm f/18 STM begynner og dukke opp i butikkene i USA så vi ser den nok her på berget snart.

 

FotoVideo sendte meg den i dag, så jeg håper jeg har den i morgen eller lørdag. 

 

(De får den så vidt jeg forsto ikke i butikken på en stund, men de har den på weblageret i Sverige).

Lenke til kommentar

 

 

Og den nye 50mm f/18 STM begynner og dukke opp i butikkene i USA så vi ser den nok her på berget snart.

 

FotoVideo sendte meg den i dag, så jeg håper jeg har den i morgen eller lørdag. 

 

(De får den så vidt jeg forsto ikke i butikken på en stund, men de har den på weblageret i Sverige).

 

Du får gi en liten "reviews" når du har fått testet den.

Lenke til kommentar

 

 

 

Og den nye 50mm f/18 STM begynner og dukke opp i butikkene i USA så vi ser den nok her på berget snart.

 

FotoVideo sendte meg den i dag, så jeg håper jeg har den i morgen eller lørdag. 

 

(De får den så vidt jeg forsto ikke i butikken på en stund, men de har den på weblageret i Sverige).

 

Du får gi en liten "reviews" når du har fått testet den.

 

Petapixel har tatt en test av 50mm f/1.8 stm. De anbefaler og bytte fra 50mm f/1.8 mkII

Lenke til kommentar

"Rykte CR2"

 

Ser ut som 6D får en erstatter i begynnelsen av 2016, ikke store oppgraderingen fra nåværende 6D men mye mindre i størrelse " en 100D på steroider?"

Et lite fullformat synes jeg høres interessant ut, og fint om det kommer mer slikt fromover. Sony har vel også kommet med en ganske hendig fullformat. Jeg har en 5d, som jo er et meget bra kamera, men til mine beskjedne krav er det mye funksjonalitet jeg gjerne ville byttet med en mindre størrelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mer prat om 5D mkIV.

 

  • The EOS 5D Mark IV will come after the EOS-1D X Mark II announcement.
  • Q1 of 2016 is the ship time Canon is aiming for.
  • EOS 5D Mark IV will have 4K.
  • New Speedlite metering system coming with the EOS-1D X Mark II & EOS 5D Mark IV.
  • Sensors ranging from 18mp to 28mp are in testing for full frame cameras.
  • EOS 5DS & EOS 5DS R a test for “two model viability”, a model split of the EOS 5D Mark IV still possible. (Though, we think unlikely)
  • New DIGIC processor
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

 

 

 

Og den nye 50mm f/18 STM begynner og dukke opp i butikkene i USA så vi ser den nok her på berget snart.

 

FotoVideo sendte meg den i dag, så jeg håper jeg har den i morgen eller lørdag. 

 

(De får den så vidt jeg forsto ikke i butikken på en stund, men de har den på weblageret i Sverige).

 

Du får gi en liten "reviews" når du har fått testet den.

 

Ikke rare reviewen, men jeg har brukt objektivet mye i sommer og jeg har ingenting å utsette på det. Kan knapt tenke meg at det er mulig å gjøre et bedre kjøp. Etter min oppfatning er det skarpt selv på f/1.8, så jeg tenker aldri på å blende ned for skarphetens skyld. 

 

Jeg leser at enkelte andre femtimillimetere har finere bokeh enn dette objektivet, men det er en forskjell jeg ikke skjønner stort av uansett. Tror aldri jeg tatt et bilde og tenkt at bokeh-en skulle vært bedre. Men det er meg. Mulig andre ser ting jeg ikke ser på det området. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg leser at enkelte andre femtimillimetere har finere bokeh enn dette objektivet, men det er en forskjell jeg ikke skjønner stort av uansett. Tror aldri jeg tatt et bilde og tenkt at bokeh-en skulle vært bedre. Men det er meg. Mulig andre ser ting jeg ikke ser på det området. :)

 

Jeg tror at alle bokeh-nærder har sine egne preferanser på hva som er en pen bokeh og ser gjerne i 300% forstørrelse mens de nyter donutsene :p

 

Jeg liker hvordan lys-kilder oppfører ser ute av fokus, foreksempel flerfarget juletrelys. Der ser man relativt fort hvor mange lameller der er i objektivet. Den nye Canon 100 IS makro gir nydelig bokeh.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp. Har sett at mange legger vekt på ringer vs. smultringer vs. kantete ringer, vs ..., men jeg klarer bare ikke å se hva som eventuelt er best eller verst. :) Synes nok oftest det ser ut som om det er lite rutinerte valg av bakgrunnen som ødelegger bokeh-ene, ikke bokehen i seg selv. Men igjen: Dette er ikke helt mitt bord uansett. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte og den nye 50stm. Jeg synes det fungerer bra å bruke det som en lettvekter på FF som allround. Helt enig i at skarpheten virker bra på full blender. Det vignetterer bra på 1.8, men synes det blir en skikkelig kul effekt. På en måte ferdig redigert.

Ellers treffer nå fokus alltid, og passe rask og stillegående motor.

Farger og kontrast virker bedre enn på den gamle 50mm.

Lenke til kommentar

Har litt lyst på den selv jeg, men har forsåvidt nok objektiver nå, så det må eventuell bli et impulskjøp en eller annen gang jeg forviller meg inn i en fotobutikk :)

 

Det ryktes at 2016 blir det store speilløs-året for Canon, de begynner og få på plass alle detaljene for produksjon av flere fast og zoom-objektiver som skal lanserer utover 2016 samt M4.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ser ut som Canon EF 35mm f/1.4L mkII er underveis, sannsynligvis det sterkeste objektivet som Canon overhode har laget.

 

Specifications: (Google Translated)

  • Lens construction: 11 group 14 elements
  • 2 aspherical lenses (1 ground aspherical and 1 large diameter glass molded aspherical)
  • UD Lens
  • BR Lens
  • SWC Coating
  • Fluorine Coating
  • 9 Aperture Blades
  • Minimum focusing distance of 0.28m
  • Maximum magnification is 0.21X
  • Dust & weather sealed
  • Filter Diameter: 72 mm
  • Total Length: 105.5mm
  • Maximum Diameter: 80.4mm
  • Weight: 760 g
  • Hood: EW-77B

 

Ryktene skal også ha det til at noen pre-produserte eksemplar av 1Dx mkII er ute til testing.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...