Gå til innhold

9800XT XTreme billig


VeXx

Anbefalte innlegg

,29/10/2003 : 19:36]Det er jo billiger enn vanlig, men jeg syns det er veldig dyrt uannsett..

 

Og det er HELT unødvendig og kjøpe kort med 256 mb ram, til og med i halflife 2 er ikke dette nødvendig..

 

ergo

The RADEON 9800 PRO and 9600 PRO take huge hits with 4xAA enabled, nearly 50% at 1024x768. We were told that the 256MB RADEON 9800 PRO performs considerably better than the 128MB card in this scenario.

-Firingsquad

De/du har helt rett her. 9800Pro med 256ram er bedre enn 128mb ram versjonen. Ihvertfall til mitt bruk (3dstudioMax6 / Maya5). XT versjonen er jo genial da, ihvertfall hadde den kostet 3778kr !! J###a MPX :gretten:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, jeg var innom mpx.no for å se hva problemet var. Da så jeg priser UTEN merverdi avgift, mens nederst på hver side stod det: "Priser er ink.mva. Frakt kommer i tillegg". Dette skjedde på alle produktsidene jeg testet(CPU/Skjermkort). Men nå, 10 minutter etter på, har de forandret på visningen av merverdiavgiften på produkt-oversikts sidene slik at det stemmer ;)

 

 

Uansett så er dette sikkert en feil fra deres side, tviler stert på at de bevisst gjorde dette for å lure til seg kunder. Det vil de bare ta til skade av, som vi har sett i dette tråden her :grine:

Lenke til kommentar

Hvis du går rett inn på siden til mpx og søker så får du priser med mva - helt default:

 

http://www.mpx.no/asp/produktliste.asp?Mod....x=0&submit.y=0

 

mpx har da ikke skylden for at folk linker til de fra hw.no med link som tar vekk mva ;)

 

Fjerner du alle cookies og trykker på linken så viser den uten mva (bedriftpriser)

Hvis du går en tur innom www.mpx.no før du klikket på linken så setter den automatisk til MED mva.

 

Altså - et vanskelig designspm om med eller uten mva skal være "default" for eksterne linker.

Lenke til kommentar

Mpx kommer opp med uten mva dersom du trykker på annonsen på framsiden på HW. Skriver du inn www.mpx i browseren kommer den med mva. Sendte en tid tilbake en mail til HW om dette og de ga beskjed videre til Mpx som faktisk fikset opp i det. Håper for deres del at det bare er en feil. Hvis ikke, er det trist at de bruker den type triks for å selge varer...

Lenke til kommentar
Fo######a ****** j###a MPX fo####lte dr#tt !!!!! S###N !!! Sjekk :

 

256M Asus Radeon 9800XT/TVD 256MB

AGP, DDR, DVI-I, VIVO, Retail 0 4 100,00 4 100,00

Sum: 4 100,00

Miljøavgift: 0,00

Mva.: 984,00

Totalt: 5 084,00

 

Det er jo lureri, er det ikke ??? Synes dette var det SLEIPESTE noensinne, troo meg de skal ****** meg få min stemme her i webshopperfaringer.... :gretten: :gretten: :gretten: :gretten: :gretten: :gretten: :gretten:

Hva med å åpne øynene. MPX har bare gjort slik som flere andre, du kan velge om du vil se prisene med eller uten mva. Trykk på "Priser inkl. mva" så slipper du dette ;)

 

Patetisk at folk vil slutte å handle på MPX fordi at de ikke klarer å se om denne "knappen" står på det den skal stå på!

 

MPX er en kjempeplass, med god service :woot:

Lenke til kommentar

Asus er kjent for å være ustabile, selv når de ikke er overklokka.

 

connect3d har jeg aldri hørt så mye om men ja: Hercules og sapphire er ute med lignende kort.

 

Jeg vill kjøp sapphire, men d er siden jeg skal ha vannkjøling og ikke trenger den bedre kjøleren det er på hercules.

 

ergo

Lenke til kommentar

Nei fordi det som er rart er, hvis du går inn på MPX nå så er ALT default med mva.

 

Nei til du som sier at jeg linker til default uten mva så er det galt. Jeg linka til siden som jeg så den, men det som var rart i går er at ALLE de andre avdelingene (xbox, mobil etc..) hadde default mva, KUN skjermkort som hadde av. Det er jo triks altså

 

:grumpy:

 

Og du som er så lei deg, du må jo bare jobbe på MPX med slike uttaler, mener det seriøst, det er drittdårlig gjort. Hadde dere/de hatt på, som alle andre nordiske webshopper, default mva så hadde jeg sluppet å bli så fustrert.

 

Jeg er bare seriøst skuffa fordi jeg føler meg lurt og synes MPX burde selge meg ASUS Radeon 9800XT til 4k :grumpy:

Lenke til kommentar
Og NEI det burde ikke være lov å jukse på den måten, jeg synes det er utrolig unødvending å prøve å få kunder slikt. De gir seg selv enda dårligere rykte.... Og jeg som støtta MPX før.... :(

Lure kunder?

 

At du ikke klarer og lese på siden og velge priser inkl mva er jo bare din egen feil. Helt utrolig at du bruker tid på å klage over slike ting. Tror du heller bør ta deg en tur til optiker framfor en webshop så lite som du får med deg.

 

Å legge inn negativ erfaring til MPX på grunnlag av dette er tragisk. Snakk om useriøs bruker. Er ingen andre en din egen feil at du ikke klarer og merke av for priser inkl mva.

Lenke til kommentar
Nei fordi det som er rart er, hvis du går inn på MPX nå så er ALT default med mva.

 

Nei til du som sier at jeg linker til default uten mva så er det galt. Jeg linka til siden som jeg så den, men det som var rart i går er at ALLE de andre avdelingene (xbox, mobil etc..) hadde default mva, KUN skjermkort som hadde av. Det er jo triks altså

 

:grumpy:

 

Og du som er så lei deg, du må jo bare jobbe på MPX med slike uttaler, mener det seriøst, det er drittdårlig gjort. Hadde dere/de hatt på, som alle andre nordiske webshopper, default mva så hadde jeg sluppet å bli så fustrert.

 

Jeg er bare seriøst skuffa fordi jeg føler meg lurt og synes MPX burde selge meg ASUS Radeon 9800XT til 4k :grumpy:

Hva med å sende mail til mpx.no og spørre hvis du er så skeptisk?

Hjelper ikke å stå her og syte, ingen som kan gjøre noe her alikevel.

Lenke til kommentar

Ja men herregud ! Er jo ikke det jeg sitter og tenker på når jeg entrer en webshopp. Eller jo, selvsagt "www.mpx.no, ja må først sjekke momsen jeg"

 

Stupidt spør du meg! Du siste smarten v0id, hvis du leser topicen og den første tråden så ser du hvorfor jeg starta den, og det er tvert imot å syte.

 

Aaaah.. [mode=irritert]

Lenke til kommentar
Jeg er bare seriøst skuffa fordi jeg føler meg lurt og synes MPX burde selge meg ASUS Radeon 9800XT til 4k  :grumpy:

:lol::lol::lol:

 

Så du mener at alle med dårlig syn skal få varer uten å betale mva fordi de ikke ser bra nok til å merke av det valget som alle andre klarer?

 

:lol::lol::lol:

I så fall så har jeg en oppskrift på hvordan å få kortet helt gratis. Den innebærer blandt annet to spisse blyanter eller skrutrekkere. :D

Lenke til kommentar
  :gretten:  :gretten:  :gretten:  :gretten:  :gretten:  :gretten:  :gretten:

Det er lov å bruke øynene, vet du. Blir du sur hvis jeg sier at jeg betaler 3200 for mitt? Inkl. mva? :)

Blir selvsagt ikke sur, du får det gjennom jobb eller noe ?

 

Og NEI det burde ikke være lov å jukse på den måten, jeg synes det er utrolig unødvending å prøve å få kunder slikt. De gir seg selv enda dårligere rykte.... Og jeg som støtta MPX før.... :(

Det er jo mange webshopper som benytter seg av priser med og uten moms... og det burde kanskje ringe noen bjeller hos deg når det koster nesten kr 1.000,- mindre enn andre webshopper... Tviler på at MPX kan selge noe for 25% mindre enn andre...

 

Og som nevnt - du kan selv velge om du vil ha prisene oppgitt med eller uten moms - og slik har det vært en gooood stund på MPX...

 

EDIT: Dessuten har Komplett, PSData og veldig mange andre akkurat samme valget. Greit å bli sur og bitter - men ikke skyld på MPX bare pga at du føler deg "dum"...

Lenke til kommentar
er det ikke sånn at alle med 9600/9800 kort kan laste ned HL2 gratis når den tid kommer? eller noe i den duren...

leste det ihvertfall her...

 

Hl2 til alle 9800/9600 eiere?

Du/dere kan jo se selv, jeg er håpende men ikke sikker... kan bli vankelig for ati og fullføre, men det er jo mulig. Vi steam, som lett kan sjekke om du ahr ett 9600/9800 kort, det er i hvertfall en mulighet.

 

edit: så klart bare de som kjøpte etter 1.oktober da... jeg kjøpte mit 30. sptember :grine:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...