Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Pris på Nissan Leaf?


hean

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter elbil og ble glad når jeg så nyheten om at Nissan Leaf med laveste utstyrsnivå koster fra 199 000 kr.

 

Regner så klart med den vil koste ca 210 000 kr med frakt, klargjøring og metallic lakk.

 

http://www.elbil.no/nyheter/elbiler/3230-na-senker-de-leaf-prisen

 

Når jeg går inn på Nissan sine sider i dag så ser jeg den koster fra 228 600 kr.

 

Regner med levering, klargjøring og metallic lakk kommer i tillegg til denne prisen også... hva har skjedd?

 

Har Nissan Leaf plutselig gått opp i pris igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje de er lei av å selge så mange løv. Fordelen er selvfølgelig at det nå er et overkommelig antall tusenlapper opp til en e-Golf.

 

EDIT: Ser at grunnmodellen til Nissan Leaf ikke støtter hurtiglading. Lurer på hva annet som ikke er inkludert. Hvis du sammenligner pris mellom Leaf og e-Golf, så ta utstyrsnivået med i betraktning!

 

EDIT2: Ja, kampanjen fra mars kjøres tydeligvis ikke lenger.

Endret av Ar`Kritz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor tror du det beste svaret kommer, her på forumet eller butikken som selger dem?

 

Det kommer an på din definisjon av et bra svar. En bilselger er... en bilselger. Dessuten er trådstarters link fra mars i år, så da er det ikke så rart at kampanjen ikke kjøres lenger.

 

Det er bare et par uker siden jeg så annonse i lokalavise her i området for pris rundt 192 tusen. Dette kan dog være en ribbet versjon, men uansett hvem bryr seg på en elbil?

Lenke til kommentar

Hvorfor drar du ikke til Witro Bil, eller ringer dem? De har stadig annonser i adressa.

Mener sist jeg så at kampanjen deres var på fra 192 tusen.

Hvor tror du det beste svaret kommer, her på forumet eller butikken som selger dem?

 

Når postet jeg innlegget... skjønner svaret ditt hvis jeg postet før klokka 4 på en hverdag, da hadde jeg så klart bare ringt istede. Ringer så klart på mandag men er en litt utolmodig person av meg vettu :)

 

Er jo mulig de har lokale kampanjer...

 

 

Det kommer an på din definisjon av et bra svar. En bilselger er... en bilselger. Dessuten er trådstarters link fra mars i år, så da er det ikke så rart at kampanjen ikke kjøres lenger.

 

 

Trodde det var en varig prisreduksjon da mange av fordelene datt vekk.

 

Det er bare et par uker siden jeg så annonse i lokalavise her i området for pris rundt 192 tusen. Dette kan dog være en ribbet versjon, men uansett hvem bryr seg på en elbil?

 

 

 

Hvilke IDIOTER med kjøremønster til Elbil som kan spare flere tusenlapper i måneden på bom, drivstoff og parkering bryr seg ikke om Elbil?

 

Det er vel spørsmålet!!

 

Edit: Misforstod den litt... tidlig på morgenen for meg :)

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Det er bare et par uker siden jeg så annonse i lokalavise her i området for pris rundt 192 tusen. Dette kan dog være en ribbet versjon, men uansett hvem bryr seg på en elbil?

 

 

 

Det er vel gjerne billigste modell uten denne Norgespakken som er nevnt i artikkelen, som i utgangspunktet var valgfri.

 

Nasci; nå skrev han "bryr seg PÅ en elbil", ikke "om".

 

Ingenting å utsette på elbil, kjører Leaf tekna selv. Bruker vel "bensin" for 4-6kr dagen, gratis parkering og bom, ingen veiavgift. Veldig komfortabel å kjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingenting å utsette på elbil, kjører Leaf tekna selv. Bruker vel "bensin" for 4-6kr dagen, gratis parkering og bom, ingen veiavgift. Veldig komfortabel å kjøre.

Du forsøker ikke å innbille folk at en Leaf er veldig komfortabel å kjøre?

 

Den har rett og slett elendig komfort, og er utrolig kjip å kjøre.

 

Jada, jeg har kjørt Leaf.

Lenke til kommentar

 

Ingenting å utsette på elbil, kjører Leaf tekna selv. Bruker vel "bensin" for 4-6kr dagen, gratis parkering og bom, ingen veiavgift. Veldig komfortabel å kjøre.

Du forsøker ikke å innbille folk at en Leaf er veldig komfortabel å kjøre?

 

Den har rett og slett elendig komfort, og er utrolig kjip å kjøre.

 

Jada, jeg har kjørt Leaf.

 

 

Så din mening skal selvsagt gjelde for alle?

 

Snakket med Witro bil i dag og de kunne levere Leaf i "minste" versjon til 208 500 kr...

Lenke til kommentar

Har du sett på Renault Zoe? Innvendig er den ca. like stor som Leafen, men den har lengre rekkevidde, lavere pris, rask levering, veggmontert ladeboks inkludert i prisen og en innebygd lader som gjør at du kan benytte 182 hurtige og semihurtige ladepunkt rundt omkring i landet. Det eksisterer for øyeblikket bare 114 hurtige og semihurtige ladepunkt for Leaf, og de er det veldig mye problemer med. Jeg syntes også den er bedre å sitte i enn en Leaf.

 

En Renault Zoe Life koster 175.000 hvis du har en gammel bil som du kan vrake. Hvis ikke er det bare å kjøpe en gammel bil på finn og motta 25.000 i rabatt. Du burde styre unna laveste utsyrsnivå på Leaf. Den er umulig å bli kvitt senere.

Lenke til kommentar

Har du sett på Renault Zoe? Innvendig er den ca. like stor som Leafen, men den har lengre rekkevidde, lavere pris, rask levering, veggmontert ladeboks inkludert i prisen og en innebygd lader som gjør at du kan benytte 182 hurtige og semihurtige ladepunkt rundt omkring i landet. Det eksisterer for øyeblikket bare 114 hurtige og semihurtige ladepunkt for Leaf, og de er det veldig mye problemer med. Jeg syntes også den er bedre å sitte i enn en Leaf.

 

En Renault Zoe Life koster 175.000 hvis du har en gammel bil som du kan vrake. Hvis ikke er det bare å kjøpe en gammel bil på finn og motta 25.000 i rabatt. Du burde styre unna laveste utsyrsnivå på Leaf. Den er umulig å bli kvitt senere.

 

Takker for tips... har tenkt litt på Zoe også siden jeg så en reklamesnutt på TV.

 

Men Leaf er vel en større bil, ihvertfall i lengde?

 

Mener Leaf er en relativt lang bil... irriterende nok utnytter de ikke lengden ved at bakluken er designet innover, helt latterlig spør du meg. Ikke bare er det stygt men upraktisk også!

 

Edit:

En ting jeg ikke helt har forstått er faktisk ladetyper... bruker ikke Renault samme type hurtigladere som Leaf?

 

Hva med ladere som ikke er hurtigladere, det er vel vanlig kontakter, ikke sant?

 

Hvor kan jeg finne oversikt over hurtigladere til Renault?

 

Har også sett på en Ranault Kangoo da god plass ikke hadde vært dumt men hvorfor er det ikke mulig å hurtiglade den?

 

Hva tenker Elbilprodusenter på i det hele tatt ved å lage biler uten hurtiglading... latterlig!!

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Komfort er relativt lett å definere, om man mener Leaf er veldig komfortabel mangler man rett og slett noe veldig komfortabelt å sammenlikne med.

 

Bilen min er greit komfortabel (men ikke veldig komfortabel den heller), og den er i en helt annen liga enn Leaf.

 

Komfort er UMULIG å definere likt for alle... slik er det bare.

 

Forstår du ikke at ikke alle har din mening å din kroppsform så er vel det ditt problem...

Lenke til kommentar

 

Har du sett på Renault Zoe? Innvendig er den ca. like stor som Leafen, men den har lengre rekkevidde, lavere pris, rask levering, veggmontert ladeboks inkludert i prisen og en innebygd lader som gjør at du kan benytte 182 hurtige og semihurtige ladepunkt rundt omkring i landet. Det eksisterer for øyeblikket bare 114 hurtige og semihurtige ladepunkt for Leaf, og de er det veldig mye problemer med. Jeg syntes også den er bedre å sitte i enn en Leaf.

 

En Renault Zoe Life koster 175.000 hvis du har en gammel bil som du kan vrake. Hvis ikke er det bare å kjøpe en gammel bil på finn og motta 25.000 i rabatt. Du burde styre unna laveste utsyrsnivå på Leaf. Den er umulig å bli kvitt senere.

 

Takker for tips... har tenkt litt på Zoe også siden jeg så en reklamesnutt på TV.

 

Men Leaf er vel en større bil, ihvertfall i lengde?

 

Mener Leaf er en relativt lang bil... irriterende nok utnytter de ikke lengden ved at bakluken er designet innover, helt latterlig spør du meg. Ikke bare er det stygt men upraktisk også!

 

Edit:

En ting jeg ikke helt har forstått er faktisk ladetyper... bruker ikke Renault samme type hurtigladere som Leaf?

 

Hva med ladere som ikke er hurtigladere, det er vel vanlig kontakter, ikke sant?

 

Hvor kan jeg finne oversikt over hurtigladere til Renault?

 

Har også sett på en Ranault Kangoo da god plass ikke hadde vært dumt men hvorfor er det ikke mulig å hurtiglade den?

 

Hva tenker Elbilprodusenter på i det hele tatt ved å lage biler uten hurtiglading... latterlig!!

 

Ja, Leaf er 40 cm lengre, men innvending merker man ikke forskjell, verken i forsetene, baksetene eller bagasjerommet. Har testet begge :)

 

Zoe bruker ikke samme hurtigladere som Leaf. Leaf bruker CHAdeMO og Zoe bruker Type 2. De fleste nye hurtigladere støtter alle de tre typene, CHAdeMO, CCS og Type 2, men det finnes massevis av 22 kW (semihurtige) Type 2-ladepunkt på kjøpesentere etc. som lader bilen fra 0-100% batteri på ca. en time. Grunnen til at det er så mange av disse er at de koster ca. 7000-40000,- å sette opp, imens en 50 kW CHAdeMO-hurtiglader kan koste opp til 400.000,- å sette opp. Eksakt pris er jeg usikker på, noen sier at det koster så lavt som 150.000, andre sier helt opp til 1,2 millioner. Det kommer derfor mye oftere nye semihurtige Type 2-ladepunkt enn CHAdeMO-ladere. Renault skal også bygge 200 nye slike i nærmeste fremtid, disse vil være gratis for alle Zoe-eiere.

 

Hvis det ikke er hurtigladere eller semihurtigladere er det enten en vanlig stikkkontakt (ca. 10t ladetid) eller en Type 2-kontakt, som har ladetid fra 9 timer til 1 time.

 

Oversikt over alle hurtigladere finner du på hurtigladekartet.no. I hjørnet kan du velge hvilken standard som skal vises. For hurtigladere til Zoe velger du "Hurtig Type 2" og "Semihurtig Type 2". For hurtigladere til Leaf velger du "Hurtig CHAdeMO" og "Semihurtig CHAdeMO".

 

Angående Kangoo var det så vidt jeg vet blant de første bilene i Renaults serie med elbiler, og disse ble designet for å støtte batteribytte i stedet for hurtiglading, men selskapet som skulle sette opp batteribyttestasjonene gikk konkurs.

 

Lykke til :)

Endret av Flipsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Komfort er relativt lett å definere, om man mener Leaf er veldig komfortabel mangler man rett og slett noe veldig komfortabelt å sammenlikne med.

 

Bilen min er greit komfortabel (men ikke veldig komfortabel den heller), og den er i en helt annen liga enn Leaf.

Komfort er UMULIG å definere likt for alle... slik er det bare.

 

Forstår du ikke at ikke alle har din mening å din kroppsform så er vel det ditt problem...

 

Å fastslå hva som er akseptabel komfort vil være svært personavhengig.

Men jeg har hittil ikke møtt på andre enn deg som mener typisk Leaf-skrangling er god komfort..

 

Bilen er rett og slett et skrekkeksempel.

Lenke til kommentar

 

Å fastslå hva som er akseptabel komfort vil være svært personavhengig.

Men jeg har hittil ikke møtt på andre enn deg som mener typisk Leaf-skrangling er god komfort..

 

Bilen er rett og slett et skrekkeksempel.

 

 

Nå har vel jeg ALDRI møtt en Leaf-eier som ikke påstår at Leaf er god å kjøre...

 

Har ikke påstått det selv da jeg aldri har prøvd den... vet ikke helt hvor du har det fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...