Gå til innhold

680 sli eller nytt kort?


warioman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTX 680 er vel 2 generasjoner gammelt, SLI kan være lønnsomt hvis du kjøper brukt, men til gjengjeld får du skjeldent over 50% ytelseforbedring i en del spill. Så vil basere valget på hva er viktigst med litt bedre ytelse til billigere pris eller mye bedre ytelse til mye høyere pris?

 

Strømforsyningen er heller ikke veldig kraftig, så skal du overklokke en del er det bedre med singel GPU.

 

Har du ATX bigtower kabinett? Det burde hjelpe litt med tanke på kjøling.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Billigst mulig er vel egentlig alternativet mitt, og har ikke tenkt å overklokke. Har cooler master haf x Nvidia edition big tower.

 

Kan jeg sette et 670 i SLI med 680?

Jeg har 2gb versjonen av 680, kan jeg sette det i SLI med en 4gb versjon av 680?

Endret av NinjaChrister
Lenke til kommentar

GTX 680 er vel 2 generasjoner gammelt, SLI kan være lønnsomt hvis du kjøper brukt, men til gjengjeld får du skjeldent over 50% ytelseforbedring i en del spill. Så vil basere valget på hva er viktigst med litt bedre ytelse til billigere pris eller mye bedre ytelse til mye høyere pris?

 

Strømforsyningen er heller ikke veldig kraftig, så skal du overklokke en del er det bedre med singel GPU.

 

Har du ATX bigtower kabinett? Det burde hjelpe litt med tanke på kjøling.

 

Du får skjerldent så lite som 50% ytelsesøkning i spill som støtter SLI. Det er mere riktig å si. De aller fleste kjente titler støtter sli, og da får man VELDIG ofte 80+ ytelsesøkning.

 

F.eks battlefieldspilla, så er økningen på 95%+

 

Hvilke spill spiller trådstarter tro?

 

750w psu holder også i haugevis. Slik er det med den saken.

 

Du er helt på bærtur LMH1...

Endret av Nizzen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ville du i min situasjon kjøpt ett 680 til å satt i SLI, enn å kjøpe et nytt kort til 5K?

Jeg har fått tak i et til for en 1000 lapp(zotac AMP!). Synes du det er verdt det foran å kjøpe kort til 5K?

 

Jeg spiller alt mulig, fra Battlefield til cod, lol osv.

 

hvis du får et 680 for 1000 så gå for det helt klart.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

980 er vel i beste fall 50% kraftigere enn ett 680/770, så kan vel ikke kalle det kraftigere enn 680 sli.

 

Når det kommer til løsning kommer det litt an på bruksområdet, men 680 sli er definetivt det som gir mest ytelse/kr hvis TS får tak i det til en grei pris.

 

Personlig tror jeg at jeg hadde prøvd å overleve til neste gen kom da økningen i ytelse ikke er helt ekstrem. Når den oppgraderte 780/ti kommer vil det være ett bra valg.

Lenke til kommentar

Jeg fikk tak i et 680 AMP Zotac. Kostet meg 1K, men ble sendt inn på garanti(fikk med kvitteringen), da dette kortet ble varmere enn en skikkelig fjært i minusgrader I Nord Norge(Vi snakker 94 grader++ i Sli med mitt MSi kort, og msi kortet ble max 70 grader).

 

Komplett har det på test nå, så noe galt med kortet er det. Da komplett ikke har flere 680 inne, er det vanskelig å si hva som skjer dersom det skal erstattes. Men ytelsen jeg fikk i SLI var en økning på godt og vel 100% i spill med god SLI støtte.

 

Tror vel egentlig ikke jeg kommer til å oppgradere til 9xx serien, hvertfall ikke så lenge mitt 680 puster(og forhåpentligvis det andre), da jeg føler at ytelsesøkningen er for liten til at jeg vil bruke 3K på et 970. Når 10xx serien kommer, blir det vel sikkert en oppgradering.

 

Mener neste gen nvidia kort skulle hete Volta eller noe slikt, som visstnok skulle kunne bruke Ram til å booste sin egen ytelse.

Lenke til kommentar

980 er vel i beste fall 50% kraftigere enn ett 680/770, så kan vel ikke kalle det kraftigere enn 680 sli.

 

Personlig tror jeg at jeg hadde prøvd å overleve til neste gen kom da økningen i ytelse ikke er helt ekstrem. Når den oppgraderte 780/ti kommer vil det være ett bra valg.

SLI/CFX er og blir en gaffateipløsning, og dette kommer ikke til å endre seg før man går vekk fra den idiotiske løsningen AFR er. I Civilization: Beyond Earth med Mantle kjørende vil to GPUer tegne omtrent halvparten av bildet hver og lappe sammen bildet, resultatet er at CFX faktisk er jevnere enn enkelt-GPU som er første gang i historien til CFX (og sannsynligvis også SLI.) Jeg ville mye heller kjørt et 980 enn to stk 680, SLI/CFX er fortsatt en løsning designet for de som ikke klarer å justere ned grafikkinnstillinger, og ei heller bryr seg om flyt/jevnhet.

 

Mener neste gen nvidia kort skulle hete Volta eller noe slikt, som visstnok skulle kunne bruke Ram til å booste sin egen ytelse.

Volta kan du ikke regne med før i slutten av 2016/begynnelsen av 2017, og da blir det nok noe tilsvarende nåværende 980. Angående RAM, så vil Volta være Nvidias første arkitektur med stacked RAM, det ryktes at AMD vil komme med dette i begynnelsen av 2015.

Lenke til kommentar

 

980 er vel i beste fall 50% kraftigere enn ett 680/770, så kan vel ikke kalle det kraftigere enn 680 sli.

 

Personlig tror jeg at jeg hadde prøvd å overleve til neste gen kom da økningen i ytelse ikke er helt ekstrem. Når den oppgraderte 780/ti kommer vil det være ett bra valg.

SLI/CFX er og blir en gaffateipløsning, og dette kommer ikke til å endre seg før man går vekk fra den idiotiske løsningen AFR er. I Civilization: Beyond Earth med Mantle kjørende vil to GPUer tegne omtrent halvparten av bildet hver og lappe sammen bildet, resultatet er at CFX faktisk er jevnere enn enkelt-GPU som er første gang i historien til CFX (og sannsynligvis også SLI.) Jeg ville mye heller kjørt et 980 enn to stk 680, SLI/CFX er fortsatt en løsning designet for de som ikke klarer å justere ned grafikkinnstillinger, og ei heller bryr seg om flyt/jevnhet.

 

Mener neste gen nvidia kort skulle hete Volta eller noe slikt, som visstnok skulle kunne bruke Ram til å booste sin egen ytelse.

Volta kan du ikke regne med før i slutten av 2016/begynnelsen av 2017, og da blir det nok noe tilsvarende nåværende 980. Angående RAM, så vil Volta være Nvidias første arkitektur med stacked RAM, det ryktes at AMD vil komme med dette i begynnelsen av 2015.

 

Jeg skjønner hva du mener, og jeg tror nok ikke jeg velger SLI neste gang jeg skal ha nytt. Grunnen til at jeg ville gå for billig SLI, var at jeg skal kunne spille feks bf4 på bortimot max grafikk med grei flyt. Tenkte at 1K var en grei innvestering istedet for å kjøpe 970 til 3K.

 

Jeg spiller for det meste bare spill som mitt ene 680 klarer fint på max alene, men jeg får innfall enkelte ganger da jeg vil spille mer krevende spill som mitt 680 ikke klarer så fint alene.

Det lureste for min del trodde jeg var å gå for SLI med 680 fram til neste generasjon nvidia kommer, for så å kjøpe nytt da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...