Gå til innhold

Lei... anbefalinger PC-spill?


Anbefalte innlegg

 

Prøv deg på retrogaming. Masse gøy hvis du ikke har vert igjennom det. Hvis du ikke vil investere i konsoller så er det bra emulatorer og spill på nett gratis.

 

Kan også anbefale Arma 3. Det mest realistiske FPS krigspillet du kan få. Må ha masse tid til overs pga gigantiske brett og realistiske situasjoner. Er det ei mil til målet og du må gå, så må du bruke den tiden det tar å gå ei mil.

Jeg kan anbefale deg å lese førstepost, der står nemlig følgende:

 

 

Arma blir litt for heavy, trenger noe som jeg kan hoppe inn i og spille en liten stund (har ikke så mye tid, og kan gå en stund mellom hver gang jeg har tid til å spille litt.

 

Når det gjelder anbefalinger kan det hende Hearthstone kan fungere i blant, enkelt å hoppe inn og ut av. Ellers husker jeg at jeg selv koste meg med Dust: An Elysian Tail, et 2D action/beat 'em up. Historien er så som så, men spillet ser flott ut og gameplay er moro.

 

Ble litt for rask lesing der ja. Min feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er selv i den situasjonene som TS. har flere spill som jeg ikke engang har begynt på og mange som ligger halvspillt.

Det spillet som fenget meg i det siste er egentlig bare World of Tanks siden det har omganger som varer i max 15 minutter (gjerne kortere) og som er relativt enkelt og komme inn i men vanskelig å beherske. krever nett-tilgang siden man spiller mot andre.

Det er også et slikt spill der du ikke trenger å huske om du gjorde ditt og datt siste gang du var pålogget. Det er bare tut og kjør så lenge du husker på og titte litt på personellet ditt om de har den nødvendige oppfølgingen. men det er ikke noe som man trenger å legge så mange kaloriene i.

morsomt at man kan oppgradere vognene etterhvert og får en lineær vanskelighetsgrad på spillet.

Og så er det i prinsippet gratis. man kan selvfølgelig kjøpe seg enkelte fordeler men det er ikke et "pay to win" spill.

Lenke til kommentar

Aldri hatt noe særlig sans for RPG. Mass Effect ser fancy ut, skal sjekke det, men virker kanskje litt mørkt. Har egentlig sansen for åpenheten i Far Cry-spillene. Selv om oppdragene blir ganske repetitive er det moro å snike seg rundt med sniper-rifla og ta ut camper osv. Kanskje det finnes noen gode sniper-spill der ute?

Lenke til kommentar

Er et spill jeg aldri ser ut til å bli lei av å det er OpenTTD. Du starter som en direktør for et lite frakterfirma å målet er å bli rikere enn opptil 8 konkurenter ved å bygge de beste tog nettverkene, flyplasser, havner, busstopp osv. Du starter i 1950 med ganske trege kjøretøy med ganske liten plass for folk og gods, men ettersom årene går får du nye og bedre kjøretøy. Spillet har litt gammel grafikk, men det tar den igjen med et supert gameplay. Spillet er forøvrig gratis :)

 

post-88331-0-42833700-1414804054_thumb.jpg

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Jeg spiller mye mindre enn tidligere selv, men i år satt jeg med ned med en venn og spilte igjennom "Den lengste reisen" eller "The Longest Journey" som den er kjent som internasjonalt, så fulgte vi opp med "Drømmefall" og til slutt nå for litt siden "Drømmefall: Kapitler"

 

http://www.gog.com/game/the_longest_journey

 

Spill for en som liker en god historie, og samtidig slappe av litt og ikke stresse. Kan nytes med venner og noe godt å drikke. Overrasket over at jeg brukte så lang tid til å spille igjennom selv da jeg kjente til spillet da det kom, men var interessert i RTS & FPS mer da.

 

Hilsen en som har brukt mye tid på RTS (SC, C&C,Dune), FPS (alt for mye...) for en stund siden.

Ellers er gog.com bra for å finne gode gamle titler som en (kanskje) har tid til å spille.

Lenke til kommentar

Ja, har snart spilt gjennom The Walking Dead på brett nå. Bra, men kan bli litt lite interaktivitet i lengden.

 

Spill med historie er bra, er kanskje litt lei bare action...

 

Har spilt Infinite, vakkert men syntes det ble litt mye styr. Kjøpte faktisk Red Dead Redemption på xboxen og har spilt littegrann nå, det virker moro.

 

Adventure med klikk og pek har jeg sansen for ja, men helst på nettbrett da det er mer behagelig å sitte med brettet på sofaen... Skal sjekke ut Drømmefallspillene, disse har jeg glemt litt bort!

Lenke til kommentar

Som Bytrollet sier, World of Tanks.... der kan du bare droppe innom for å ta et par kamper om du ønsker det.

Før jeg prøvde dette første gangen var jeg skikkelig skeptisk, og trodde ikke dette var noe for meg, men etter at jeg låste opp min 6 tierX her om dagen, så kunne jeg ikke tatt mer feil...

Lenke til kommentar

Hvis du liker spill med historie, så vil jeg anbefale(som en annen gjorde tidligere) Fallout-serien. Fallout 1 og 2 er isometrisk rpg, legendarisk og fett. Fallout 3 og New Vegas er litt som Elder Scrolls-serien(kort og enkelt forklart), bare i et mye fetere univers. New Vegas er uten tvil mitt favorittspill siden oppstart av min spillerkarriere, og jeg starta med C64 og Ghost'n Goblins.

Lenke til kommentar

Takk for nye tips, det er glimrende :)

 

Lastet ned World of Tanks til nettbrettet, der det ser ut til å fungere overraskende bra men klarte ikke helt å vekke interessen i første omgang. Er det vesentlig forskjell mellom PC og nettbrett?

 

Hvis New Vegas er din favoritt Carnatus av alt helt siden C64 så kan det kanskje være verdt å forsøke seg på en ny sjanger selv om jeg er skeptisk til RPG og mørke dystopiske greier (selv om jeg elsker det på film)? Leste anmeldelsen på gamer.no, og det virker ihvertfall interessant men jeg burde kanskje finne et tidspunkt å prøve det på der jeg kan sette av litt tid for å komme inn i det?

Lenke til kommentar

Takk for nye tips, det er glimrende :)

 

Lastet ned World of Tanks til nettbrettet, der det ser ut til å fungere overraskende bra men klarte ikke helt å vekke interessen i første omgang. Er det vesentlig forskjell mellom PC og nettbrett?

 

Hvis New Vegas er din favoritt Carnatus av alt helt siden C64 så kan det kanskje være verdt å forsøke seg på en ny sjanger selv om jeg er skeptisk til RPG og mørke dystopiske greier (selv om jeg elsker det på film)? Leste anmeldelsen på gamer.no, og det virker ihvertfall interessant men jeg burde kanskje finne et tidspunkt å prøve det på der jeg kan sette av litt tid for å komme inn i det?

 

Du spiller det vel ikke på nettbrett? Det er enorm forskjell på nettbrettversjonen og den på PC. Det eneste de har til felles er faktisk navnet.

Last det ned på PC og kjør noen runder der og du ser fort forskjellen. Det er forøvrig en egen WOT diskusjonsside her på forumet der du kan få tips om alt som du ønsker svar på, og sikkert et par svar på ting du ikek ønsker også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...