Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jeg er en kvinnehater, og jeg vil ikke være det.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det var vel heller at du ville skade dem som provoserte ham.

Haha det der med stol i trynet var jo bare en spøk, men da skjønte han ikke den da :)

 

 

25418-Some-People-Just-Need-A-High-Five.

 

 

Jeg mente det jo ikke bokstavelig.. :p

 

Jeg regnet ikke med at du kom til å gjøre det. Å uttale at noen fortjener juling bør vi holde oss for gode for. Tusenvis av kvinner (og ja, minst tre menn) får juling i hjemmet i det ganske land. Av respekt for disse, bør vi la være å bruke «talemåter» som det der.

Lenke til kommentar

Jeg tok spøken t.o.m. Jeg er en dum jente. Nei, er ikke det. Men nok om det.

 

Skjønner hva du mener TS, selv om jeg ikke ville brukt ordet kvinnehat. Uansett, jeg har møtt mange dumme jenter. Noen har vært så dumme at jeg har sagt klart ifra, og snudd ryggen til raskt. Men ta tiden til hjelp. Vil nok hjelpe det andre har nevnt ang. eldre kvinner og eldre mennesker generelt. Mye vettugt som kommer ut av de gamles munn. Ikke alle jenter er dumme, selvfølgelig. Så igjen, ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar

Jeg regnet ikke med at du kom til å gjøre det. Å uttale at noen fortjener juling bør vi holde oss for gode for. Tusenvis av kvinner (og ja, minst tre menn) får juling i hjemmet i det ganske land. Av respekt for disse, bør vi la være å bruke «talemåter» som det der.

 

Burde vi ikke også holde oss for gode til å presentere falsk statestikk for å støtte opp om en feilaktig måte å se på samfunnet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg regnet ikke med at du kom til å gjøre det. Å uttale at noen fortjener juling bør vi holde oss for gode for. Tusenvis av kvinner (og ja, minst tre menn) får juling i hjemmet i det ganske land. Av respekt for disse, bør vi la være å bruke «talemåter» som det der.

 

Burde vi ikke også holde oss for gode til å presentere falsk statestikk for å støtte opp om en feilaktig måte å se på samfunnet?

 

 

Jeg er tilbøyelig til å si at Aiven sine tall er så solid fundert i sunn fornuft at det er du som bør dokumentere din påstand her.

 

Her er litt fakta:

Det er stabilitet i antall brukere av krisesentertilbudet, og de aller fleste er kvinner.
2046 personer bodde på krisesentrene i 2012 og antallet dagbrukere var 2192. Det
ble registrert 117 mannlige beboere og 220 mannlige dagbrukere.
Dette er selvsagt bare en liten del av dem som utsettes for vold i hjemmet.
Er du kanskje en kvinnehater som ønsker å glorifisere verden og late som om ting ikke skjer?
Endret av Snickers-is
Lenke til kommentar

 

Jeg misliker jenter sterkt. Deres uvitenhet og naivitet irriterer meg noe grenseløst. De er ikke istand til å føre intellektuelle samtaler, og humoren består av å fnise av latterlige ting som ikke er morsomt. Sosiale antenner er det dårlig med generelt, og det er ofte jeg som må ta initiativ til å føre samtaler med å spørre og dele erfaringer/kunnskap.

 

Kjenner du alle jenter? Hva får deg til og tro at alle jenter er slik du beskriver. Kom deg litt mer ut å bli kjent med jenter og du vil finne ut at de er like forskjellige som oss menn.

Lenke til kommentar

Jeg er tilbøyelig til å si at Aiven sine tall er så solid fundert i sunn fornuft at det er du som bør dokumentere din påstand her.

 

Her er litt fakta:

Det er stabilitet i antall brukere av krisesentertilbudet, og de aller fleste er kvinner.
2046 personer bodde på krisesentrene i 2012 og antallet dagbrukere var 2192. Det
ble registrert 117 mannlige beboere og 220 mannlige dagbrukere.
Dette er selvsagt bare en liten del av dem som utsettes for vold i hjemmet.
Er du kanskje en kvinnehater som ønsker å glorifisere verden og late som om ting ikke skjer?

 

Så allerede i svaret ditt sier du hvor mye Aiven feilrepresenterer ved å si at 3 menn blir utsatt for vold.

Bruk av krisesentre er fortsatt lav blandt menn, hovedsaklig fordi det bare var i 2010 det ble lovpålagt at offentlig støttede krisesentre skulle i det hele tatt ha en tilbud for menn utsatt for vold.

 

Hvis vi ser på tallene for vold kan jeg f.eks. vise til rapporten 'Vold i partnerforhold' http://www.nibr.no/filer/2005-3.pdf

 

27 prosent av kvinnene og 22 prosent av mennene har opplevd at partner minst en gang har anvendt fysisk makt, viser vel at det er ganske feilaktig bilde å vise til når man sier at vold mot menn ikke er ett problem.

 

Fordi jeg ikke er en mannshater blir jeg ofte referert til som kvinnehater, så det er ikke noe problem med dine ad hominem angrip, men for alle som faktisk ser på tallene er jeg bare fornuftig.

Lenke til kommentar

Misliker du alle kvinner eller bare jenter i den alderen du oppga? Jeg har vanskelig for å tro at ALLE jenter i den alderen er slik. Det vil kanskje hjelpe om du finner noen du deler interesser med? Ellers blir vel de fleste mer reflekterte og med mer erfaringer senere. Synes det er litt voldsomt å kalle seg for kvinnehater når du misliker en spesifikk gruppe, for alt jeg vet gjelder det flere grupper av kvinner.

 

Mange jenter kan være usikre og nervøse også, det skaper nok ikke mindre fnising. Jeg vil tippe at dette er situasjonsbetinget også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg misliker jenter sterkt. Deres uvitenhet og naivitet irriterer meg noe grenseløst. De er ikke istand til å føre intellektuelle samtaler, og humoren består av å fnise av latterlige ting som ikke er morsomt. Sosiale antenner er det dårlig med generelt, og det er ofte jeg som må ta initiativ til å føre samtaler med å spørre og dele erfaringer/kunnskap.

 

De kan ikke en dritt om noe annet enn hvordan de skal tilføre foundation og mascara på trynet sitt. Dette er jenter i alderen 18-21.

 

Tingen er at jeg er fullt klar over hvor galt synet mitt på kvinner er, og jeg vil ikke være slik. Men jeg klarer ikke slutte å tenke sånn når hver kvinne jeg kommer over er akkurat like hjernedød og kjedelig. Man blir oppgitt..

 

Hvordan blir man et bedre menneske? Hvordan kan man bli mer åpen for alle folk, og ikke irritere seg så mye? Jeg kjenner det koker inni meg når ei jente åpner kjeften sin på fest f.eks. Det er så mye dumt som kommer ut.. Har klart å holdt meg selv i tøylene til nå, men har ofte bare hatt lyst å rope ut til vedkommede at hu er ei forbanna dum kjerring og bedt henne reise til helvette. Men jeg ble oppdratt bedre enn som så.

 

Kan jeg være sinnsyk? Gal? Begynner å bli redd for meg selv når jeg har sånne tanker :p

 

Anonymous poster hash: 85d37...71c

 

De fleste i den alderen er helt skada, det er ikke unikt for jenter.

Endret av Isbilen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg misliker jenter sterkt. Deres uvitenhet og naivitet irriterer meg noe grenseløst. De er ikke istand til å føre intellektuelle samtaler, og humoren består av å fnise av latterlige ting som ikke er morsomt. Sosiale antenner er det dårlig med generelt, og det er ofte jeg som må ta initiativ til å føre samtaler med å spørre og dele erfaringer/kunnskap.

 

De kan ikke en dritt om noe annet enn hvordan de skal tilføre foundation og mascara på trynet sitt. Dette er jenter i alderen 18-21.

 

Tingen er at jeg er fullt klar over hvor galt synet mitt på kvinner er, og jeg vil ikke være slik. Men jeg klarer ikke slutte å tenke sånn når hver kvinne jeg kommer over er akkurat like hjernedød og kjedelig. Man blir oppgitt..

 

Hvordan blir man et bedre menneske? Hvordan kan man bli mer åpen for alle folk, og ikke irritere seg så mye? Jeg kjenner det koker inni meg når ei jente åpner kjeften sin på fest f.eks. Det er så mye dumt som kommer ut.. Har klart å holdt meg selv i tøylene til nå, men har ofte bare hatt lyst å rope ut til vedkommede at hu er ei forbanna dum kjerring og bedt henne reise til helvette. Men jeg ble oppdratt bedre enn som så.

 

Kan jeg være sinnsyk? Gal? Begynner å bli redd for meg selv når jeg har sånne tanker :p

 

Anonymous poster hash: 85d37...71c

 

De fleste i den alderen er helt skada, det er ikke unikt for jenter.

 

Hva mener du med skada?

Lenke til kommentar

Det sier seg vel selv at TS umulig kan mislike alle kvinner og jenter. TS kan umulig kjenne alle dere hunkjønn ]

Nå må ikke du ta alt så alvorlig. Det kan hende han føler det slik. Han sier han er kvinnehater, kanskje han hater alle på en generell basis? Følelser er ikke kjent for å være rasjonelle alltid.

 

Synes ikke det å mislike jenter mellom 18 og 21 kvalifiserer for begrepet kvinnehater uansett.

Lenke til kommentar

 

Det sier seg vel selv at TS umulig kan mislike alle kvinner og jenter. TS kan umulig kjenne alle dere hunkjønn ]

Nå må ikke du ta alt så alvorlig. Det kan hende han føler det slik. Han sier han er kvinnehater, kanskje han hater alle på en generell basis? Følelser er ikke kjent for å være rasjonelle alltid.

 

Synes ikke det å mislike jenter mellom 18 og 21 kvalifiserer for begrepet kvinnehater uansett.

 

Man må vel ta det som skrives på alvor. Ja han føler sikkert mye rart. Men og generalisere slik TS gjør, det bør han tas på.

Lenke til kommentar

Jeg holder på å ta ham på det. Tenkte jeg skulle sjekke hvor langt det såkalte hatet strekker seg først, om det er reservert en gruppe eller om det gjelder "alle".

Det er nok gruppe. TS kjenner selvsagt ikke alle, regner med at TS ikke kjenner deg. At enkelte menn opplever kvinner og jenter som vanskelige og opplever et hat, er ikke noe nytt. Vi har jo flere tråder om dette. Jeg tenker at det er menn som kvinner ikke finner attraktive. Slike menn kan i ytterste konsekvens oppleve et hat til kvinner. Jeg har selv vært borti slike menn som etter deres forstand har hevnet seg på kvinner. Farlige menn rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...