Gå til innhold

Kommer meg ikke på internett med min PS3. Trenger virkelig hjelp av "proffer"


SelbuRmx

Anbefalte innlegg

Hei.

Her er saken. Jeg har nettopp flyttet, noe som innebærer att jeg må koble meg opp på ny ruter med min PS3.

Først prøvde jeg å komme inn på trådløs nettet. Dette går ikke. Den finner ikke noe IP adresse. Jeg har 50% signal til ruteren og 100% signal til "EXT" ruteren. Den som "forlenger" signalene. Når jeg legger inn IP adresse manuelt lykkes den med å finne IP adresse, men misslykkes med internett tilkoblingen. Finner ingen DNS eller noe sånn.
Får feilkode 80710102.

 

Så la jeg kabel fra modemet(hovedruteren) til konsollen. Da fikk jeg kontakt. Prøvde online med det spillet som sto i maskinen GTA5 og det fungerte. Slet litt med att jeg ikke klarte å joine andre spillere, men det kan jo ha noe med att gta er verdens beste onlinespill (Les Ironi)

Så trakk jeg ut kabelen og koblet opp på Wifi. Dette gikk bra. Alt fungerte som det skulle, bortsett fra att jeg måtte spille online for meg selv. Slo konsollen av og på noen ganger får å teste om alt var greit. Etter noen ganger klarte den ikke å finne IP adresse på Wifi igjen.

Da plugget jeg inn kabelen og spilte i 2 timer ca i går kveld. Denne gangen med andre spillere.
Tenkte jeg skulle prøve igjen nå, men her sitter jeg uten internett. Verken på kabel eller wifi.

Internettet fungerer på alle pcer, nettbrett og telefoner i huset.

Fant ut att jeg måtte logge meg på ruteren får å se på innstillingene. Der får jeg kun opp "status". Så får ikke til å gjøre om noen verdens ting.

 

På detaljene jeg får opp på pcen på nettet så står det att DHCP er aktivert.

 

Nå sitter jeg her, uten noen ide om hva jeg skal gjøre.

 

Håper virkelig noen tar seg tid til å hjelpe meg, det hadde jeg satt utrolig stor pris på.

Mvh Meg. :)

Edit: Ruteren er en Zyxel P600.......
Og enkelte ganger får jeg begrenset tilgang uten intetnettforbindelse på modemet, men jeg har fremdeles internett på den andre EXT boksen...

Endret av SelbuRmx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du vurdert tanken om at PSN var nede igår? Sony hadde massivt vedlikeholdsarbeid på serverparken og var nede i ca 7 timer (planlagt og varslet vedlikehold).

De sliter skikkelig med PS4 og Driveclub for tiden.

Ikke bombesikker på om det også gjelder for PS3, men ville tro det.

 

Prøv igjen idag

 

Kan du surfe og komme online med andre enheter? (mobil, pc osv?)

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Takker for svar. Ja var klar over vedlikeholdet. Virker litt rart i og med att jeg kommer meg på psn og nettet hjemme til mine foreldre. Min bror spilte i går uten problemer.. Ps3 han også

 

Får jo ikke til å åpne nettleseren på ps3n heller..

Endret av SelbuRmx
Lenke til kommentar

Dersom han var pålogget PSN før vedlikeholdet så vil han kunne spille.

Ja jeg så det sto det :) Jeg logget på hos mine foreldre i 8 hall 9 tia :) Han logget på rett etter :) Jeg prøvde ikke å spille men han satt vell til 23 tiden :) Så merket ikke noe av vedlikeholdet.

Men, jeg kommer meg fremdeles ikke på nett i leiligheten :S

Lenke til kommentar

Jeg hadde lignende problem for en stund siden, men da med en PC. Alle andre enheter koblet seg til Internett, utenom den ene pcen som ikke klarte å koble seg til ruteren engang. Men det viste seg at det var den trådløse ruteren som var problemet i mitt tilfelle. Husker ikke helt hva jeg gjorde for å fikse det, men måtte endre noen innstillinger på ruteren. Hvis du logger deg innpå ruteren kan du prøve og finne liste over enheter som har vert tilkoblet og fjerne ps3 fra lista.

Lenke til kommentar

Logget meg akkurat inn på ruteren på skikkelig vis. Men kom selvfølgelig i skade for å lukke feil fane! Nå når jeg prøver å gå inn på mywifiext.net igjen så virker jo selvsagt ikke den !! :p Tror det er meningen att dette ikke skal gå :p

Endret av SelbuRmx
Lenke til kommentar

Re startet begge ruterne samtidig, gjennomrettet ps3 innstillingene og satte kabelen i ps3n før jeg slo på ruterne igjen. Logget først på med kabelen, der kom nettet. Så logget jeg på wifi, og tror du sannelig ikke jeg kom på nett. La før dette inn

ps3n i den access listen på ruteren. Dette tror jeg kanskje ikke var så lurt, for nå kommer jeg meg ikke inn på ruteren..

Endret av SelbuRmx
Lenke til kommentar

Hm... hvis du klarer å logge deg inn på PSN, men ikke spille med andre, høres det ut som det er NAT-problemer. Denne har tre innstillinger: Åpen, moderat og minimal (eller noe sånt, er lenge siden jeg sjekket.) Er NAT åpen kan du spille med alle. Er den moderat kan du kun spille med andre med moderat NAT, og er den minimal kan du ikke spille med noen. Dette kan du ordne i nettsiden til ruteren.

 

Aner ikke hvilken ruter du må endre NAT på (kan være begge), men en rask løsning (om du har mulighet til det) er å droppe ruterene fullstendig, og koble internett-kabelen direkte til PS3en. Hvis dette går og du får spilt er det ruteren(e) det er noe i veien med. Hvis du ikke kan gjøre dette ville jeg testet ruterne en om gangen. Koble først til den som går rett til nettet og sjekk NAT-instillingene der. Er de i orden og du klarer å spille kan du sjekke NAT på den andre også.

 

At internett fungerer på de andre tingene kan også tyde på at det er NAT det er snakk om. Det har som sagt ingenting å si hvis du ikke spiller med andre, og har aldri hatt problemer med PC og NAT.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...