Gå til innhold

Tjenesteudyktig pga. for dårlig syn?


random_sauce

Anbefalte innlegg

Hei, gutt 18 som går VG3. Har ikke blitt innkalt til sesjon 2 ennå, men venter bare på brevet.

 

Siden 9. klasse har jeg jobbet og trent målrettet mot utdanning i forsvaret/eventuelt karrière, men i det siste har det slått meg at jeg kanskje har for dårlig syn. Jeg har ikke fargeavvik eller noe sånt, men jeg har -2,25 på begge øyne.

 

Om noen vet hvordan synstestene regnes, skalaer og generelt om jeg har brukbart nok syn hadde det vært til stor hjelp!

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Vil anbefale deg til å ta en telefon til forsvaret! Her vil du få svar på spørsmålene dine.

 

Telefonnummer til Forsvaret: 03003

Forsvarets sentralbord setter deg videre til den du skal snakke med. På dette nummeret når du også responssenter som gir deg svar om du ønsker å vite mer om utdanning og verneplikt.

- Sesjon, førstegangstjeneste og verneplikt (tast 1)

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det er utelukket, men dersom forsvaret utelukkes for meg pga. synet mitt, i hvilken grad ville dere vurdert å løyet om synet og tatt synstesten med linser på? Jeg regner ikke med at de sjekker så ekstremt grundig for vanlig sesjon 2 ihvertfall, men er jo 110% nulltoleranse for sånt, jeg vet, men bare ser radikalt på det

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...