Gå til innhold

Mistenkelig oppførsel på mastercardkonto


Wheeljack

Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Har vært på jobbreise i Russland nå et par uker. Mens jeg var der borte så har noen på et eller annet vis fått tak i Mastercard-infoen min.

 

En morgen oppdaga jeg at nesten 40 tusen plutselig var tatt ut i løpet av en 10 minutters tid. Dette er selvfølgelig ikke noe jeg vedkjenner. Banken er informert og kortet er sperra, som seg hør og bør.

 

Transaksjonene skal reklameres på, og banken min regner med at dette ikke er noe problem, men jeg måtte vente til det var bokført på mandag. Helt greit.

 

Men... det er nå det begynner å bli litt merkelig.

- Nå på lørdag (4/10) så sto kontoen i -100.811 kr med alle disse ukjente transaksjonene synlige som "reservert" så jeg så at dem var der.

- På mandag var dem borte, men saldoen var nå litt over -101.000

- Tirsdagsmorgen var dem bokført og synlige, og saldoen var på -102.000 men fikk ikke gjort noe pga "teknisk feil" på tjenesten hos banken.

- I dag tidlig var saldo -66 tusen og ingen spor av transaksjonene

- Nå ikveld har saldoen justert seg til -91.000 og fortsatt ingen spor av transaksjoner.

 

Jeg får jo ikke reklamert så lenge ikke noe er synlig. Noen som har vært utsatt for sånt og veit hva som skjer her? Og hvorfor saldoen svinger så inmari?

 

(For ordens skyld: Omtrent 60 tusen av forbruket har jeg kvitteringer for som skal på reiseregning. Det er de nesten 40 som jeg prøver å få reklamert for)

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er fordi brukerstedene reserverer beløp for ulike tider, og gjør selve trekkene til forskjellige tidspunkt. Det er et råttent system, men det er ikke noe å gjøre med det enn å vente. Etter min erfaring vil kontoen etter en ukes tid være oppdatert; noe lenger hvis jeg har brukt kortet i utlandet. En sjelden gang har jeg opplevd at trekk har kommet inn opptil flere måneder etter handelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...