Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva har du glemt?


Anbefalte innlegg

På ett eller annet tidspunkt i livet har vi vel alle glemt noe viktig, i forhold til enten seg selv eller andre mennesker, eller bare glemt noe man vanligvis ikke glemmer. Hva har du glemt?

 

Jeg starter:

 

- Min beste venns bryllup. Heldigvis var jeg ikke forlover (broren hans var) så en tilfeldig melding fra en annen gjest som tikket inn kvelden før som jeg leste på morgenen minte meg på det, og jeg ankom kirken ca. 2 minutter før det startet.

- Meg og min eks-kjærestes 2 og 3-årsdag. Jeg glemte også å kjøpe julegave til henne det ene året vi var sammen. For ikke å snakke om alle de uendelig mange andre tingene jeg glemte.

- Mine foreldres fødselsdager så lenge jeg kan huske.

- Min egen presentasjon av bacheloroppgave. Lærer ringer 15 min etter jeg skulle vært der, jeg sitter hjemme og spiller Call of Duty...

- En rekke tannlege og legetimer o.l.

- Jeg glemte et jobbintervju for noen år siden. Fikk heldigvis en ny sjanse fordi jeg var ærlig. Fikk jobben (score!).

 

Jeg har glemt at jeg har kjørt bil til jobb og tatt bussen/toget hjem. Tok toget tilbake, gikk inn på kontoret og lurte på hva jeg skulle hente, gikk så ut og satt meg på bussen igjen...

 

Har også kjørt bil fra leiligheten til toget om morgenen, gått tilbake til leiligheten da jeg kom tilbake. Et par dager senere lurte jeg på hvor i helvete bilen min var blitt av, da jeg til min store overraskelse så at den ikke stod i garasjen. Jeg ble da overbevist om at jeg hadde kjørt til jobb igjen og tatt toget hjem, fikk noen til å kjøre meg til jobb bare for å oppdage at den ikke var der, før det slo meg at den stod ved togstasjonen hjemme (500m fra der jeg bor).

 

Inne i leiligheten min finner jeg ting over alt. Tannbørsten i kjøkkenskapet. Deodorant på stuebordet. Såpe til vaskemaskinen i kjøleskapet. Klær på verandaen. Fjernkontrollen på badet. Tomflasker i klesskapet på soverommet. Etc. Etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å joda, count me in.

 

  • Barn jeg er onkel til, venner, min egen og gud vite hvem ikke sin bursdag
  • Begravelse til faren til en dame jeg drev av med for noen år siden, satt på pub med en gammel kollega.
  • Min søster sin doktoravhandling, såg at Leeds kamp, noe hun er bitter for den dag idag. Leeds tapte også kampen..
  • Møter, kontraktsigneringer, rapporter og gud bedre meg hva i arbeidslivet.
  • Svarfrister til Skattetilsyn og lignende som næringsdrivende.
  • Sette på håndbrekket på bilen, noe som resulterte i en brukbart uhyggelig tur til en Fjellbygd.
  • Pakker på posten
  • EU kontroller på biler
  • Utdrikningslag
  • Engang jeg skulle deployeres, det var flaut.

 

Ja, for å ikke nevne alt jeg ikke kan nevne.

Endret av Priim
Lenke til kommentar

Dette var ikke så rent lite. Jeg tar ikke igjen å noensinne ha glemt slike ting som du nevner over, med unntak av enkelte fødselsdager og tannlegetimer, men selv det er svært sjelden. Men så er jeg også veldig redd for å glemme nettopp slike viktige ting, og tar meg selv i å hyppig gå rundt og minne meg selv på dem.

 

Én gang, for flere år siden, presterte jeg å gå hjemmefra om morgenen uten nøkler, mobil og lommebok. Når jeg da samtidig bodde i kollektiv midt i Bergen var det et ikke så rent lite prosjekt å klare å komme seg hjem igjen. Jeg har forsåvidt også glemt hvordan det gikk til.

 

Jeg har nærmest ukentlige innleveringer i et innføringsfag jeg tar opp igjen på universitetet dette semesteret, og gjorde unna forrige ukes innlevering (som skulle inn torsdag klokken 12) allerede helgen før, men da var ikke innleveringsmappen på webportalen åpnet enda. Jeg kom plutselig på dette fredag.

 

Foreløpig husker jeg rett og slett ikke flere ting jeg har glemt. Forsåvidt naturlig nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...