Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Viktig med sex i et forhold


Enrich77

Anbefalte innlegg

Kjæresten min nå sier at det er viktig at det går bra mellom oss i foholdet, at vi kommuniserer bra med hverandre er snille og gode med hverandre. Samt mer. I tillegg mener hun sex er nesten like viktig. Er det slik? For meg betyr det screw all. Hadde hun stengt igjen kranen til deler av kroppen sin ville det vært en belastning, men samtidig føler jeg ikke noe generelt behov for sex og heller ikke føler jeg at sex er en del for å forsterke kjærligheten mellom to. Det skal nevnes at jeg har en betydelig sykdom ved siden av. Samt at jeg selvsagt kommuniserer godt med min kjære. Der hun nok hører på mine ord men hun føler kanskje at kroppen min sier noe annet.

 

En annen ting er at jeg har hørt at man kan videreføre et forhold basert på at sexen er bra, men alt det andre er rævva. Høres jo sykt ut. Følelser og kjærlighet er da i pole position? På meg blir det åpenbart forskjellig.

 

Kjærlighet/være glad i noen: en psykisk følelse i hodet.

Sex: for det meste fysisk. En god følelse i kroppen. På lik linje med det trening eller rus er for noen. Totalt uavhengig av det å dyrke en partner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vel ha sex for å vise at man er tiltrukket hverandre. Mange tror at man har sex for at man elsker hverandre eller er glade i hverandre, men det er ikke gitt. Jeg kan dra på byen å ha sex med ei dame som jeg verken elsker eller er glad i, men hun kan se utrolig tiltrekkende ut.

Hva er egentlig spørsmålet?
Kjæresten min nå sier at det er viktig at det går bra mellom oss i foholdet, at vi kommuniserer bra med hverandre er snille og gode med hverandre. Samt mer. I tillegg mener hun sex er nesten like viktig. Er det slik?
Ja, sex er veldig viktig. Det er limet i forholdet.
Sex og kommunikasjon er to hovedingredienser for et velykket forhold. Nå trenger man også god kommunikasjon for å ha god sex, men dette får du nesten google, eller enda bedre, spør din partner!

Lenke til kommentar

Hva spørsmålet er? Du ga i hvert fall et svar. Du sa sex er limet i et forhold. Skjønner ikke jeg mye av i hvert fall. Selvsagt er det logisk å ha sex med den man er sammen med kontra å lete opp en ny dame/man, men det gir meg ingenting rent mentalt. Jeg har jo mine tanker om henne uansett. Jeg har mine følelser. Det psykiske blir jo der uansett om vi har sex eller ikke.

Lenke til kommentar

Hva spørsmålet er? Du ga i hvert fall et svar. Du sa sex er limet i et forhold. Skjønner ikke jeg mye av i hvert fall. Selvsagt er det logisk å ha sex med den man er sammen med kontra å lete opp en ny dame/man, men det gir meg ingenting rent mentalt. Jeg har jo mine tanker om henne uansett. Jeg har mine følelser. Det psykiske blir jo der uansett om vi har sex eller ikke.

http://forskning.no/sex/2011/07/fornuftig-forelskelse

Lenke til kommentar

er ikke så enkelt...

Jeg hadde særdeles god sex med min forrige kjæreste, som jeg og fikk barn med.

Men den sex'en veide ikke opp for all den andre møkka som var i forholdet. All kritikken og kranglingen...

Jeg savner sex'en hver dag, og er usikker på om jeg finner meg en dame jeg tenner like kraftig på noengang,, men jeg orker ikke det jævlige sinnet og temperementet til dette mennesket...

Har såvidt begynt å rote med en ny dame nå, etter ett år, og merker at damer er ikke damer... Noen er mer spesielle enn andre... på godt å vondt.

God sex men null respekt = ikke bra det heller.

Sex er en form for lim, men hva faen hjelper det hvis masse annet er så ræva? Jeg gråt jo nesten hver dag jeg var med dette mennesket, samtidig som vi knullet hele tiden.... Vet ikke hva det betyr...

Ikke analyser for mye! Det er mitt råd! Prøv å gi en lang faen så langt det går...

Endret av ragge_jz
Lenke til kommentar

Jeg forstår det godt. Kan være at jeg er kvinne eller at ikke går ut på fylla for å få meg pikk på fredagene og sånt, men for meg ihvertfall så har jeg ikke sex med folk jeg ikke elsker, så jeg forbinder sex med mer enn kun det fysiske, det er min måte å vise han at jeg elsker han og at jeg er tiltrukket av han og hans kropp. Driver å lærer opp typen atm at forspill begynner leeeenge før man begynner å kline og tafse :D

Lenke til kommentar

Jeg forstår det godt. Kan være at jeg er kvinne eller at ikke går ut på fylla for å få meg pikk på fredagene og sånt, men for meg ihvertfall så har jeg ikke sex med folk jeg ikke elsker, så jeg forbinder sex med mer enn kun det fysiske, det er min måte å vise han at jeg elsker han og at jeg er tiltrukket av han og hans kropp. Driver å lærer opp typen atm at forspill begynner leeeenge før man begynner å kline og tafse :D

Driver å lærer opp typen? Hva mener du med det?

Lenke til kommentar

 

Jeg forstår det godt. Kan være at jeg er kvinne eller at ikke går ut på fylla for å få meg pikk på fredagene og sånt, men for meg ihvertfall så har jeg ikke sex med folk jeg ikke elsker, så jeg forbinder sex med mer enn kun det fysiske, det er min måte å vise han at jeg elsker han og at jeg er tiltrukket av han og hans kropp. Driver å lærer opp typen atm at forspill begynner leeeenge før man begynner å kline og tafse :D

Driver å lærer opp typen? Hva mener du med det?

 

Akkurat det jeg skrev vel, at jeg driver å lærer han opp til å sette stemningen før han ''hopper i det''.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...