Gå til innhold

Sapphire, Hercules, eller Powercolor...?


2,40

Anbefalte innlegg

Altså, siden Highlander ikke helt greide å spesifisere skikkelig, så...

 

Skal kjøpe nytt Radeon 9800Pro 128MB før uka er omme, og har peilet meg ut disse:

Hercules, 3600 hos Multicom

Sapphire, 3700 hos Multicom

Powercolor, 3100 hos Komplett (sånn omtrent)

Og, siden jeg kan få det uten porto;

Connect3D, 3500 hos Hattelco

 

Hvilket av disse tre er best, eventuelt hvilket annet?

 

Og her er det snakk om hvis man ser vekk fra pris (har penger), bundles (bare noe dill jeg ikke vil ha, uansett), og kjøling (har vannavkjøling, og sveiseapparat til å modde det med hvis det ikke passer...).

Og hvis noen tilfeldigvis kjente til noen andre butikker som har de billigere, og som kan stoles på, så hadde det vært kjekt...

 

Sånn, det var det.

-2,40-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hercules, mangen kommer til å si Sapphire å personlig skal jeg ikke si at jeg har mer kunnskap enn normalt. Men jeg har erfaring med både Hercules og Sapphire og jeg har kommet frem til at Hercules er litt hvassere enn Sapphire. De lager også sine egne brikker, får ikke av ATI som de andre leverandørene, noe som JEG ser på som positivt.

 

Jeg tror at El-kjøp (ja jeg vet det, men billigere en på nettet tro det eller ei) har tilbud på Harcules 9800Pro. Der kjøpte også jeg mitt Hercules 9600 Pro:

 

http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text

Lenke til kommentar
Skal kjøpe nytt Radeon 9800Pro 128MB før uka er omme, og har peilet meg ut disse:

Hercules, 3600 hos Multicom

Sapphire, 3700 hos Multicom

Powercolor, 3100 hos Komplett (sånn omtrent)

Og, siden jeg kan få det uten porto;

Connect3D, 3500 hos Hattelco

 

Powercolor 3100,- hos komplett? ikke hvis du bestiller på web, da koster det 2800,-.

 

Du sier pris ikke betyr noe.. kjøp et sapphire Ultimate Edition med 256mb ram da vel.. 5000,- på komplett. Evt. et med 128mb ram til tusenlappen mindre.

 

Good luck

Lenke til kommentar

Eh, nei, 256MB versjonene har alle tregere minne. Det er ingen vits med så mye minne med dagens programvare med mindre du driver med cad.

 

Du trenger ikke betale masse ekstra for et kort uten vifte når du har vannkjøling, og sansynligvis kommer til å vannkjøle gpu og (det var sånn jeg forstod det).

 

Ellers hører jeg rykter om at hercules er litt vassere pga god kjøling. Dette har vel ikke all verden å si for deg hvis du mekker egen kjøling.

 

Power Color kortene til komplett er dårligere klokket/har dårligere minne hvis de ikke har byttet de ut enda. Les noen litt eldre tråder om dette temaet

Lenke til kommentar

Ja, det er jo ingenting spillmessig som krever 256, og det blir det nok ikke på en stund. Ikke med HL2 heller, når det skulle komme, såvidt jeg har forstått det.

 

Vel, og pris betyr vel litt, så det blir vel ikke aktuelt ennå...

 

Uansett, siden PowerColor skulle være dårligere, så blir det ikke noe av de.

Lenke til kommentar
Eh, nei, 256MB versjonene har alle tregere minne. Det er ingen vits med så mye minne med dagens programvare med mindre du driver med cad.

 

Eh, nei, du tar litt feil her :!: 256 MB kortene i 9800 pro serien er satt til 2,2 ns, istedenfor 2,8 som er standard på 128 mb kortene.

De litt dårligere kortene som FX 5600 og Radeon 9600 med 256 mb minne, har tregere minnemoduler enn 128 MB kortene.

Lenke til kommentar
Men jeg har erfaring med både Hercules og Sapphire og jeg har kommet frem til at Hercules er litt hvassere enn Sapphire.

mmmnei, de er vel klokka til samme settingsene.

 

 

 

De lager også sine egne brikker, får ikke av ATI som de andre leverandørene, noe som JEG ser på som positivt.

Hvorfor er det posistivt? Det er det latterligste argumentet jeg har sett på lenge.

personlig skulle jeg tro at de som har utviklet brikkene ville være de som er best egnet til å lage/bruke dem. :!:

Lenke til kommentar
[quote name='Gabba' date='28/10/2003 : 18:35']Hercules, mangen kommer til å si Sapphire å personlig skal jeg ikke si at jeg har mer kunnskap enn normalt. Men jeg har erfaring med både Hercules og Sapphire og jeg har kommet frem til at Hercules er litt hvassere enn Sapphire. De lager også sine egne brikker, får ikke av ATI som de andre leverandørene, noe som JEG ser på som positivt.

Jeg tror at El-kjøp (ja jeg vet det, men billigere en på nettet tro det eller ei) har tilbud på Harcules 9800Pro. Der kjøpte også jeg mitt Hercules 9600 Pro:

[url="http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no_NO_B/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=FssD5G6RDjgD8lEPserABWy1GrZk76w0bio=?ProductID=bFnD4QjojDYAAAD3dxyOerkl&CatalogCategoryID=nMzD4QjoP1IAAAD4gYy5_GQY&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text"]http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text[/url][/quote]
Nå er jo ikke Hercules et Radeon kort..... til alle som sier det er et radeon kort!

powerd by ATI........

men samme det egentlig, ville bare informere at korte du har valgt ikke er RADEON! bare så det er sagt! *grin*

hvis du skal ha radeon så ville jeg valgt ATI. ikke noe sapphire eller annet BI produkt av radeon. hørt det skal være døds bra kort og sånnt, men jeg går for 100% orginalt . *grin*

ATI :love:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...