Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av E46


wha96

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du kjøpe gammel BMW(2005-) så hver klar over det at du kan få veldig mye problemer med de. Spesielt om km stand er høyere 200.000 km, noe som er smart å gjøre er da å prøve å finne en bil som har 100.000 eller mindre i km stand. Å noe som gjelder uansett hvilken som helst bil du kjøper. Sørg for at selger har fulgt servicer og har servicehefte.

 

Sedan'en ser kulere ut, men stasjonsvognen har bedre plass. Der må du nesten velge selv.

Endret av danix
Lenke til kommentar

Du kan finne biler som er 20 år gamle å kan gå ganske bra. Er spesielt de gamle bmw'ene som har masse problemer. Kjører selv BMW E90 2008 modell å er stor fornøyd med det.

 

 

Akkorder går som bare det, men hvor mange sporty biler finnes det som også går uten problemer? :(

 

E90 er en god bil! Kjørt både 320i og 320d (såvidt jeg husker?), men de er litt små med tanke på benplass. Det gjelder dessverre også de fleste andre bimmerne..

Endret av Trouble
Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

 

Tenker E46, de er laget fra 1998-2005, så ikke noe etter 2005.

 

Coupe blir uaktuelt siden jeg helst vill ha 4 dører. Skal det være stasjonsvogn vill jeg helst ha pre-facelift.

 

Ang. Benplass så håper jeg den er grei i E46 ettersom jeg er rett under 2 meter.

 

Diesel/bensin?

Lenke til kommentar

Har ikke sittet i en E46, men jeg er selv 193cm ca. og i en E39 så er plassen litt i det minste laget selv om setet er satt helt bak. Så hvis det er sånn på en 5-serie lurer jeg på hvordan det er på en tilsvarende 3-serie. Kanskje det bare går på bekostning av de som sitter bak, og at det er samme plass foran? Noen som har kjørt E39 og E46 her?

Lenke til kommentar

Har ikke sittet i en E46, men jeg er selv 193cm ca. og i en E39 så er plassen litt i det minste laget selv om setet er satt helt bak. Så hvis det er sånn på en 5-serie lurer jeg på hvordan det er på en tilsvarende 3-serie. Kanskje det bare går på bekostning av de som sitter bak, og at det er samme plass foran? Noen som har kjørt E39 og E46 her?

Jeg er ganske nøyaktig like høy som deg (193 i følge vernepliktsbok og pass)

 

Jeg sitter veldig greit i E39, da uten å ta setet helt bak.. Det samme gjelder i E46 faktisk (men der er det tilnærmet helt bakover med setet)

 

Om jeg skal sitte helt bakerst i en E39 får jeg en dårlig kjørestilling som ikke gir meg tilstrekkelig grad av mulighet for kjapp reaksjon om det skulle oppstå noe.

(Riktig stilling med armene, inkludert vinkel i albuer er svært viktig!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...