Gå til innhold

Har altibox lov til å kreve at brukeren har sin egen Zyxel hjemmesentral?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en avansert og kraftig ASUS router. Jeg kan konfigurere den med VPN, og koble til nettet hjemme når jeg er på reise.

Blir dette må umulig når jeg ikke lengre kan sette Altibox-boksen i Bridge mode?

 

Den har ingen konfigurasjonsmulighet for kunden, men man kan ringe Altibox for at de skal endre innstillinger.

 

Jeg fikk nylig nytt fibermodem og Wi-Fi-router av Altibox. Men jeg har fremdeles ASUS-ruteren, siden den har konfigurasjonsmuligheter som Altibox-utstyret mangler.

Lenke til kommentar

Du kan ikke kjøre bridge mode eller ha skiftet ut hjemmesentralen om du skal kjøre med de nye android baserte tv boksene fra Huawei. Har testet her hjemme og det virker ikke lenger. Så bridge mode er for tiden tvunget om du skal ha tv med ukesarkiv :(

Men man får vel tilgang til akkurat samme funksjonalitet med app'en?

Så kan man bare bruke chromecast/apple-tv istedet?

Lenke til kommentar

Jeg har en avansert og kraftig ASUS router. Jeg kan konfigurere den med VPN, og koble til nettet hjemme når jeg er på reise.

Blir dette må umulig når jeg ikke lengre kan sette Altibox-boksen i Bridge mode?

 

Den har ingen konfigurasjonsmulighet for kunden, men man kan ringe Altibox for at de skal endre innstillinger.

 

Jeg fikk nylig nytt fibermodem og Wi-Fi-router av Altibox. Men jeg har fremdeles ASUS-ruteren, siden den har konfigurasjonsmuligheter som Altibox-utstyret mangler.

Det du kan gjøre er å sette alt bak asus routeren og sette ip'n på asus routeren som dmz ip i altibox routeren. da vill du kunne styre 'alt' fra asus routeren. Du får ett extra hopp med latency den tilfører men i øvrigt skal det meste virke. Bakdelen er og givetvis dobbel nat'ing.

Lenke til kommentar

 

Du kan ikke kjøre bridge mode eller ha skiftet ut hjemmesentralen om du skal kjøre med de nye android baserte tv boksene fra Huawei. Har testet her hjemme og det virker ikke lenger. Så bridge mode er for tiden tvunget om du skal ha tv med ukesarkiv :(

Men man får vel tilgang til akkurat samme funksjonalitet med app'en?

Så kan man bare bruke chromecast/apple-tv istedet?

 

Jo det kan du vel. Men du får ikke tilgang til den nye app'en før du har en av de nye tv'boksene. Har ei heller sett ukesarkiv og start forfra på den nye appen. Ei heller chromecast støtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...