Gå til innhold

Hvordan reagerer du når du ser IS-flagg i oslo?


Anbefalte innlegg

Er det ikke åpenbart? For å sitere (den fiktive) Harry Dresden: “Laughter is good for you. Nine out of ten stand-up comedians recommend laughter in the face of intense stupidity.”

 

Humor. Humor, folkens. Ikke ta dem høytidelig, de fortjener det ikke, og vi kan få morro ut av det i samme slengen. To ekstremister med en stein, som det heter.

 

Vi ble veldig sinte når muslimer ble forarget over Muhammed-tegningene. Det var jo bare tegninger! Vi må tåle litt flaggvifting dersom vi forlanger at andre skal tåle karikering av Muhammed.

 

Å jule noen opp fordi de viser et flagg vi ikke liker, synes jeg er drøyt. Men noen må vel ta oppgaven med å lære barn at det er greit å gå fysisk løs på andre dersom de viser fram symboler vi ikke liker.

seal-of-approval-meme.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjell på ei tegning som er tegnet av èn person og et flagg som symbolisere vold,voldtekt og massedrap og utrydning av menneskegrupper.

 

Ja, det er sikkert mange forskjeller. Men jeg ville bare fokusere på at noe grunnleggende er likt. Mange vil kanskje si at Muhammed var verre og gjorde verre ting enn hva IS til nå har klart. Men det er jo ikke derfor muslimer reagerte på tegningen.

 

Men jeg tviler på at det flagget symboliserer "vold, voldtekt og massedrap" for dem som vifter med det. For dem symboliserer det vel helt andre ting? For noen symboliserer kanskje det norske flagget fosterdrap en masse i feminismens navn? For andre symboliserer kanskje det å være leddkledd en fribillett til å voldta? Men det at vi forbinder negative ting med symboler, gir da oss ikke noen rett til å gå løs på dem som bruker disse symbolene?

 

At symboler (for vold) skal møtes med faktisk vold, virker ikke fornuftig for meg.

Lenke til kommentar

 

Forskjell på ei tegning som er tegnet av èn person og et flagg som symbolisere vold,voldtekt og massedrap og utrydning av menneskegrupper.

 

Ja, det er sikkert mange forskjeller. Men jeg ville bare fokusere på at noe grunnleggende er likt. Mange vil kanskje si at Muhammed var verre og gjorde verre ting enn hva IS til nå har klart. Men det er jo ikke derfor muslimer reagerte på tegningen.

 

Men jeg tviler på at det flagget symboliserer "vold, voldtekt og massedrap" for dem som vifter med det. For dem symboliserer det vel helt andre ting? For noen symboliserer kanskje det norske flagget fosterdrap en masse i feminismens navn? For andre symboliserer kanskje det å være leddkledd en fribillett til å voldta? Men det at vi forbinder negative ting med symboler, gir da oss ikke noen rett til å gå løs på dem som bruker disse symbolene?

 

At symboler (for vold) skal møtes med faktisk vold, virker ikke fornuftig for meg.

 

 

Det er en stor forskjell her og det er er dette denne svarte tøyfilln som ISIL kaller et flagg, symboliserer en ideologi (islam) som ikke bare tillater, men også oppfordrer sine tilhengere til vold, voldtekt og masssedrap på dem de mener ikke er muslimer.'Mens det norske flagget er et nasjonalflagg og symboliserer ganske enkelt landet Norge og at Norge er et kristent land, eller rettere sagt var et kristent land.

 

Noe annet hadde vært om du nevnte sosialistenes røde flagg, for det symboliserer en ideologi som er like blodig som islam, og det symboliserer ogå fosterdrap og det all annen elendighet og ondskap som ellers følger med denne ideologien.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, det er de maktmisbrukerne jeg mener. Og hva er det som hindrer deg i å bruke "den beste løsningen"?

 

 

 

Dem fortjener ikke den gesten. Den høfligheten mistet dem idet dem støttet IS og alt faenskap dem representerer.

 

Så de "fortjener" at du bryter loven, samfunnets grunnmur og hele det vi oppnådde etter 22 juli ved å bruke vold mot folk som ikke har gjort noe annet enn å utrykke en personlig mening? I så fall så er du en terrorist.

Lenke til kommentar

 

 

Forskjell på ei tegning som er tegnet av èn person og et flagg som symbolisere vold,voldtekt og massedrap og utrydning av menneskegrupper.

 

Ja, det er sikkert mange forskjeller. Men jeg ville bare fokusere på at noe grunnleggende er likt. Mange vil kanskje si at Muhammed var verre og gjorde verre ting enn hva IS til nå har klart. Men det er jo ikke derfor muslimer reagerte på tegningen.

 

Men jeg tviler på at det flagget symboliserer "vold, voldtekt og massedrap" for dem som vifter med det. For dem symboliserer det vel helt andre ting? For noen symboliserer kanskje det norske flagget fosterdrap en masse i feminismens navn? For andre symboliserer kanskje det å være leddkledd en fribillett til å voldta? Men det at vi forbinder negative ting med symboler, gir da oss ikke noen rett til å gå løs på dem som bruker disse symbolene?

 

At symboler (for vold) skal møtes med faktisk vold, virker ikke fornuftig for meg.

 

 

Det er en stor forskjell her og det er er dette denne svarte tøyfilln som ISIL kaller et flagg, symboliserer en ideologi (islam) som ikke bare tillater, men også oppfordrer sine tilhengere til vold, voldtekt og masssedrap på dem de mener ikke er muslimer.'Mens det norske flagget er et nasjonalflagg og symboliserer ganske enkelt landet Norge og at Norge er et kristent land, eller rettere sagt var et kristent land.

 

Noe annet hadde vært om du nevnte sosialistenes røde flagg, for det symboliserer en ideologi som er like blodig som islam, og det symboliserer ogå fosterdrap og det all annen elendighet og ondskap som ellers følger med denne ideologien.

 

Det finnes ikke noe sosialistisk flagg. Jeg vet, for jeg er en sosialist.

Lenke til kommentar

Det er en stor forskjell her og det er er dette denne svarte tøyfilln som ISIL kaller et flagg, symboliserer en ideologi (islam) som ikke bare tillater, men også oppfordrer sine tilhengere til vold, voldtekt og masssedrap på dem de mener ikke er muslimer.'Mens det norske flagget er et nasjonalflagg og symboliserer ganske enkelt landet Norge og at Norge er et kristent land, eller rettere sagt var et kristent land.

 

Noe annet hadde vært om du nevnte sosialistenes røde flagg, for det symboliserer en ideologi som er like blodig som islam, og det symboliserer ogå fosterdrap og det all annen elendighet og ondskap som ellers følger med denne ideologien.

 

Hvis jeg forstår deg riktig, så er det ikke spesifikt flagget som symboliserer IS du reagerer negativt mot, men alle symboler som står for Islam? Jeg deler forsåvidt denne holdningen, men jeg vil verken bruke lovverk eller fysisk makt mot folk som bruker symboler for Islam.

 

Når det gjelder symboler (for eksempel hammer og sigd), så kommer det vel an på hvilke erfaringer vi har med det som symbolet representerer? Sovjet befridde vel Finnmark fra tyskerne under andre verdenskrig, så en del finnmarkinger forbinder kanskje mye positivt med det røde sovjetiske flagget? Korset i flagget vårt er jo også omstridt. Står det for kristen nestekjærlighet, eller for tankedressur og undertrykkelse? Muligens står det for noe helt annet som jeg ikke kjenner til.

 

Uansett så er symbolet ikke tingen selv. Dersom vi har problemer med IS's handlnger, så får vi ta tak i det. Dersom ingen noensinne hadde viftet med et IS-flagg, så hadde vel lite vært vunnet så lenge krigen og henrettelsene hadde fortsatt? Så lenge radikale muslimer er sysselsatt med flaggvifting, så kapper de i hvert fall ikke hodet av noen. Det hadde jo vært utmerket om de sto og viftet med et IS-flagg 24/7.

Lenke til kommentar

Det finnes ikke noe sosialistisk flagg. Jeg vet, for jeg er en sosialist.

Nå vil jeg aldri ta noe troll i forsvar, men du tar feil her. Sosialisme har et flagg med flere hundre år gamle tradisjoner:

250px-Red_flag.svg.png

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_flag_%28politics%29

 

Så kan jeg jo legge til at Norge aldri har vært noe kristent land. Kanskje ikke så rart, da den asiatiske bibelen og sine forfattere aldri visste at Norge eksisterte.

Lenke til kommentar

Så de "fortjener" at du bryter loven, samfunnets grunnmur og hele det vi oppnådde etter 22 juli ved å bruke vold mot folk som ikke har gjort noe annet enn å utrykke en personlig mening? I så fall så er du en terrorist.

 

 

 

Aldri misbruk ordet terrorist igjen. Vis respekt og tenk før du skriver. Diskusjonen er over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Så de "fortjener" at du bryter loven, samfunnets grunnmur og hele det vi oppnådde etter 22 juli ved å bruke vold mot folk som ikke har gjort noe annet enn å utrykke en personlig mening? I så fall så er du en terrorist.

 

 

 

Aldri misbruk ordet terrorist igjen. Vis respekt og tenk før du skriver. Diskusjonen er over.

 

Terrorisme: violent acts that are intended to create fear (Wikipedia)

Tenk deg om før du sier så utrolig dumme ting som du har gjort i dag, så slipper du å bli utfordret på hva du faktisk er!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det finnes ikke noe sosialistisk flagg. Jeg vet, for jeg er en sosialist.

Nå vil jeg aldri ta noe troll i forsvar, men du tar feil her. Sosialisme har et flagg med flere hundre år gamle tradisjoner:

250px-Red_flag.svg.png

http://en.wikipedia.org/wiki/Red_flag_%28politics%29

 

Så kan jeg jo legge til at Norge aldri har vært noe kristent land. Kanskje ikke så rart, da den asiatiske bibelen og sine forfattere aldri visste at Norge eksisterte.

 

Bullshit, det er FARGEN rød som er knyttet til sosialisme, ikke et spesifikt rektangel med den fargen.

Lenke til kommentar

Ikke ifølge historien til sosialisme og det røde flagget.

Jeg tror du har misforstått hva "historie" er. Og hva sosialisme er. Og hva et flagg er, for den saks skyld. Det at folk har brukt et rødt flagg i fortiden for å signalisere det de tror er sosialisme, betyr ingenting. Folk flagget med svensk flagg på 17 mai før i tiden også, hva tror du det betyr?

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

OK, la meg si det på en annen måte.
Si at du brenner et norsk flagg. Hvem blir sinte da? Nordmenn.
Så tar vi et amerikansk flagg. Hvem blir sinte da? Amerikanere. (Og FrP)

Så brenner vi et "sosialistisk" flagg. Hvem blir sinte da? Ingen. For ingen føler eierskap til et rødt flagg! Det at enkelte tenker "det betyr sosialisme" betyr ingenting! Du kan like gjerne brenne et blått flagg og tro at liberalister bry seg, eller et grønt flagg og tro at miljøvernere bryr seg. Det er et symbol - ja, men det er ikke et _flagg_.

Endret av Shruggie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det ikke åpenbart? For å sitere (den fiktive) Harry Dresden: “Laughter is good for you. Nine out of ten stand-up comedians recommend laughter in the face of intense stupidity.”

 

Humor. Humor, folkens. Ikke ta dem høytidelig, de fortjener det ikke, og vi kan få morro ut av det i samme slengen. To ekstremister med en stein, som det heter.

100% enig. Vold bringer oss bare ned på deres eget nivå. Brenn ISIS-flagget, tegn Muhammed, og fornærm svineriet på alle tenkelige og morsomme måter. Enkelte tar det hele ett skritt lengre naturligvis. :rofl:

 

Lenke til kommentar

OK, la meg si det på en annen måte.

Si at du brenner et norsk flagg. Hvem blir sinte da? Nordmenn.

Så tar vi et amerikansk flagg. Hvem blir sinte da? Amerikanere. (Og FrP)

Så brenner vi et "sosialistisk" flagg. Hvem blir sinte da? Ingen. For ingen føler eierskap til et rødt flagg! Det at enkelte tenker "det betyr sosialisme" betyr ingenting! Du kan like gjerne brenne et blått flagg og tro at liberalister bry seg, eller et grønt flagg og tro at miljøvernere bryr seg. Det er et symbol - ja, men det er ikke et _flagg_.

Det er et flagg og det har sine historiske røtter til sosialismen. Hvem som blir sinte spiller ingen rolle. Jeg blir ikke sint om noen brenner et norsk flagg.

Lenke til kommentar

 

Ikke ifølge historien til sosialisme og det røde flagget.

Jeg tror du har misforstått hva "historie" er. Og hva sosialisme er. Og hva et flagg er, for den saks skyld. Det at folk har brukt et rødt flagg i fortiden for å signalisere det de tror er sosialisme, betyr ingenting. Folk flagget med svensk flagg på 17 mai før i tiden også, hva tror du det betyr?

 

 

http://www.nytid.no/arkiv/artikler/20011130/det_rode_flaggets_historie/

 

http://www.stemmerett.no/tema/ilddap/politiske_partiene.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...