Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny Triumph Street Triple R bestillt!


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Da har jeg bestemt meg for å bytte ut Cruiseren min (Yamaha V-Star 1300) med en splitter ny Triumph Street Triple R og sykkelen har jeg forhåpentligvis i løpet av førsten av oktober :w00t:

 

Her er et bilde av sykkelen:

 

Triumph%20Street%20Triple%20R%2013%20%20

 

Jeg tok som kanskje mange vet lappen på tung MC i sommer og den 3.juni var den lykkelige dagen hvor jeg kunne erobre mitt nye førerkort. Jeg startet med en stor og tung Yamaha V-Star 1300 og denne har gitt meg ekstremt mye glede i sommer. Den er ekstremt god å kjøre og faktisk går den ganske bra også. Skikkelig drag i den. Den har gått feilfritt og i det store og hele har dette vert en perfekt sykkel på alle måter.

 

Grunnen til byttet er først og fremst for at jeg vil prøve noe nytt som er duket for litt mer aktiv kjørestil. Spesielt i svingene for det er nettopp her V-Star'en kommer til sitt kort.

 

Siden erfaringen med sykkelkjøring nå er økt siden jeg tok lappen så bestemte jeg meg derfor for å prøve en litt mer aktiv sykkel og etter en prøvekjøring av Triumph Street Triple R i går så ble jeg frelst.

 

Den har også vunnet de fleste tester i den klassen og siden jeg også kjenner ett par som har en slik sykkel og som skryter den opp i skyene så bestemte jeg meg for å slå til.

 

Av tillegsutstyr utover standard så har jeg bestillt følgende:

 

+ Belly Pan - (Slikt deksel under motoren som beskytter og som får sykkelen til å se mer "bad ass" ut.)

+ Windscreen (En liten kåpe over lykten, som derimot ikke har noen stort annen funksjon enn å beskytte instrumentene for innsektslik)

+ Quickshifter (En innretning som gjør at man kan gire kjapt mens man har gasspådrag uten å bruke clutch)

+ Arrow potte (En potte med litt mer godlyd)

+ Hvit LED baklykt

+ Comfort seat i GEL

+ Jysterbare pegs (20mm)

+ Tankveske med quick lock

+ Baggasje bak

 

Etter prøvekjøringen satt jeg igjen med et stort glis og at en 675ccm drar såpass bra overasket meg veldig. Kommer nok av at den er 3-sylindret vil jeg tro. Den dro faktisk bra fra rundt 4.000omdr. og episk fra 6.000omdr.

 

Faktisk slår den en Honda CBR600RR i dragtider i følge Youtube. Sikkert mye tilfeldige ting som spiller inn her, men uansett så overasket sykkelen meg stort med tanke på bunndrag for det er ikke vanlig med motorer i den størrelsen tror jeg.

 

Det beste av alt er lyden i sykkelen! Herregud for en herlig lyd denne sykkelen lager.

 

Da gleder jeg meg bare til å få den slik at jeg kanskje får kjørt den inn før snøen begynner å falle og veiene blir blanke av is :ph34r:

 

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den var fet... Du får nok mer morro med den der.

Det skal jeg love deg :)

 

Har prøvekjørt den og motoren er veldig allsidig og drar godt hele veien fra rundt 4.000rpm.

 

Kommet i 40 årskrisa nå Ove :)

Ssssshh! :)

 

Gratulerer med nypult lommebok. Forventer fyldig anmeldelse når den tid kommer. Jeg har også lyst på Triumph.

Hehe, takk for det :)

Speed Triple R er jo storebroren med 1000cc. Men etter å ha kjørt Street Triple R så har man krefter i overflod og jeg er vant til bunndraget i en 1300 cruiser. :)

Lenke til kommentar

Takk for det fsva :)

 

Det sies at denne Street Triplen er bang for the bucks da den koster 159.000,-. Men som med bil så må man påberegne litt "nødvendig" eksrautstyr som alltid. Denne sykkelen blir levert med skikkelige dekk, men ofte blir syklene levert med fabrikkmonterte lavbudsjettdekk og disse bør man bytte ut fort som f***. Koster fort 3-4.000,- og gjøre det inkludert jobb etc.

 

I tillegg så kommer det for min del en del nødvendige ting som jeg mener er "nødvendig". Listen ses i det første innlegget mitt. Ikke alt er like nødvendig for alle, men dog :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Da har jeg fått bekreftet leveringsdato for sykkelen 24-25 oktober. Litt senere enn antatt, men jegh håper det er tid nok igjen på året til at jeg får kjølrt den inn :ph34r:

 

Første vinterdag har passert, de første snøfillene har allerede ankommet enkelte steder på østlandet (også i Østfold), så det å rekke en skikkelig innkjøring kan kanskje holde hardt...... :hmm:

 

Grattis med lekker sykkel forresten :)

Lenke til kommentar

 

Da har jeg fått bekreftet leveringsdato for sykkelen 24-25 oktober. Litt senere enn antatt, men jegh håper det er tid nok igjen på året til at jeg får kjølrt den inn :ph34r:

 

Første vinterdag har passert, de første snøfillene har allerede ankommet enkelte steder på østlandet (også i Østfold), så det å rekke en skikkelig innkjøring kan kanskje holde hardt...... :hmm:

 

Grattis med lekker sykkel forresten :)

 

Takk for det :)

 

Joda, jeg er avhengig av at jeg har flaks med været, men kjøring blir det nå uansett. Jeg får kline til når det først er bra, så får det bare gå som det går, hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...