Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

GET modem Cisco EPC3925 utvide nett med repeater


Anbefalte innlegg

Har søkt i forumet men ikke funnet noe emne om dette, beklager om det skulle finnes..

 

Har BB fra Get, kabel modemet er en Cisco EPC 3925, WIFI nettet fra denne rekker desverre ikke rundt i alle kriker og kroker her hjemme, så jeg tenkte å utvide med en repeater av merket ASUS RT-N12 /har hørt den skal være ok til formålet)...

Oppsettet skal være forholdsvis enkelt, har googlet og ser av Cisco sin bruksanvisning at repeaters MAC skal legges inn i WDS menyen i Ciscoen.. WDS er undermeny i Wireless..

Men denne WDS undermenyen finnes ikke på mitt modem..

Har vært i kontakt med Get BB support, ingen hjelp å få der, de anbefalte meg å kontakte Cisco support!!!!

 

I stedet går jeg til dette aldeles utmerkede forum og spør om hjelp...

Noen som kan mer om Get sitt kabel modem enn både Get og I...

 

post-666-0-40191400-1411403894_thumb.png

Endret av Heia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg skulle satt opp en ruter ville jeg forsøkt å sette den opp uten bruk av WDS.

 

Men når det er sagt ville jeg helst ha unngått å bruke repeater funksjonen, og heller forsøkt å bruke den som aksesspunkt (og da med ledning til modemet).

 

En ting som også er mulig, men som er mer vanlig når man går mellom to bygg er å sette en enhet som den du har som "client". -Men da må du ha en til enhet som kan dele ut de trådløse signalene på nytt og sende dem videre...

Lenke til kommentar

For å prike litt, så er ASUS RT-N12 en ruter. Men den har egen funksjonsknapp for å settes opp som AP eller extender. Den versjonen jeg har vært borti behøvde ikke å bruke WDS. Bare å koble opp til det eksisterende nettet.

Men som Kong Basse sier, bruk den mye heller som AP (tilgangspunkt) med kablet forbindelse til rutermodemet.

Lenke til kommentar

Hei begge to, og takk for svar... :)

 

Jada, er klar over at RT-N12 er en ruter med innebygget repeater funskjon (var pris og positiv omtale som gjørde at jeg gikk for den)...

 

Kablet forbindelse mellom enhetene blir vrient da jeg bor i ett gammelt murhus, og enhetene blir stående i hver sin etasjer, må evt til å bore gjennom gulv/tak og murvegger, så extender blir den eneste alternativet for meg..

 

Lurer likevel på..

GET Ciscoen, hvorfor vises ikke WDS menyen, må den settes i bridge modus før den vises?

Lenke til kommentar

Hei begge to, og takk for svar... :)

 

Jada, er klar over at RT-N12 er en ruter med innebygget repeater funskjon (var pris og positiv omtale som gjørde at jeg gikk for den)...

 

Kablet forbindelse mellom enhetene blir vrient da jeg bor i ett gammelt murhus, og enhetene blir stående i hver sin etasjer, må evt til å bore gjennom gulv/tak og murvegger, så extender blir den eneste alternativet for meg..

 

Lurer likevel på..

GET Ciscoen, hvorfor vises ikke WDS menyen, må den settes i bridge modus før den vises?

Bridge er i allefall ikke det samme som repeater, det er to forskjellige modus.Repeater benyttes sammen med akesspunkt (eller ruter), men da må du ha godt signal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...