Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - BjørnÅgeS - 45mm 1.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

10.oktober: Konsertfoto. I forbindelse med verdens dag for psykisk helse hadde skolen konsert med Hege Øversveen.

 

15330123079_c4d6684941_z.jpgPA100025-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

11.Oktober: Krom. Olslo motorshow bød på mange motiver. Valgte dette der jeg ble fornøyd med speilingen i lakken og komposisjonen.

 

15330879847_132937ac87_z.jpgPA110026-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

12.Oktober: Sesongslutt. Fotballsesongen er over og mange stolte barn mottok sin velfortjente premie

 

15516655272_d3e309c8d9_z.jpgPA120005-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

tar med noen spoilere fra den 11.oktober fant flere fine motiver denne dagen.

 

bare finner kan finne på å blodtrimme en Rolls Royse til street racer

 

 

 

Nysgjerrig katt

 

 

 

Delikate farger i 'Aroniabær'

Takk

 

Falt også for sauebildet, skikkelig morsomt! Ellers så er det herlige farger og god skarphet på det siste bildet, selv om du kanskje bommet litt på dråpen. Er faktisk ikke sikker på om det ville blitt bedre, da ville ikke bærene vært så knall skarpe og fine. Nei, syns det er fint som det er :)

Takk

 

Du kan ikke få alt i fokus så tett på, og samtidig åpen blender. Synes ikke det gjorde så mye at det ble som det ble. De svarte bærene står i alle fall i dyp kontrast til de intense høstfargene. En fargesmell dette bildet.

Takk

 

Lekkert! Flott komponert og fine duse farger i bakgrunnen!

Takk

 

Mye bra her. Liker Vikingskipet og gruppebildet, men som vanlig så er det nærbilder at typen Høstblad og Aroniabær som jeg er ekstra svak for. Me like .......

Takk

Lenke til kommentar

13.oktober: Himmelbro. Ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men dette får bli dagens bidrag.

 

15342486729_eab2d725cd_z.jpgPA130001-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Fine aronia-bær, og konsertfotoet hadde god stemning og fin komposisjon

Takk

 

Bilbildet er jeg helt enig med deg at ble meget vellykket, flott speiling i krom og lakk! Kompen satt også fint.

 

Litt merkelig valg av klubb på det siste ( ;)), men flott isolasjon av motivet der!

Takk. LSK er Lensbygda sportsklubb, ikke Lillestrøm :)

Lenke til kommentar

Vet ikke hva du hadde tenkt, men Himmelbroa så da spenstig ut den. Lurer litt på hva de gule flekkene er egentlig (sol gjennom hull?).

 

Fotballpremien fungerte overraskende bra. Det hjelper med god komposisjon og noe man ikke skal ha i fotball: manglende fokus på mål. ;)

 

Ser ut til å være en smule forskjell i ISO på 10. og 11. oktober. Var antakelig ikke så mye tilgjengelig lys på konserten? Du fikk bra dreis på bilen med speilingene i lakken.

Lenke til kommentar

Sauebildet ble veldig stilig. Fine farger og god komposisjon.

Hestebildet ble nært og fint selv om jeg føler at fokus ikke sitter helt 100.

Bildet av bladet har nydelig DoF og flotte farger. Liker det.

De bærene har fokus som er spot on. God dybde og fine farger. Veldig fin kontrast. Godt at du har klart å tatt vare på både skygger og høylys. Jeg ville hær klippet bort det halve bæret eller hva det nå er som forstyrrer litt i toppen. Fin behagelig bokeh.

Bildet av syngedama har god atmosfære og flott dybde og skarphet. Timingen er veldig god og det får en til å smile litt.

Den amerikanske bilen var veldig flott. Her har du klippet helt perfekt. Bildet gir noen flotte detaljer men lar fantasien løpe litt løpsk. Liker veldig godt detaljen med flagget i lakken. Et profft bilde!

LSK 2014 er spennende og god atmosfære. Bokeh er nydelig det er fargene ogs, men her er det litt uklarheter i pokalen. Jeg kunne tenkt meg den litt skarpere.

Magisk bro. Spennende komposisjon og flotte farger. Fine linjer og alt er på plass. Jeg synes du med fordel kunne gått ned på ISO for å fått enda bedre farger og mindre støy i bildet, men det er bare pirk. Bildet er en hit.

 

Du har masse spennende bilder. God variasjon!

Lenke til kommentar

14.oktober: Mac og Porsche. Regnet kom da jeg skulle ut i blåtimen i dag, da 45mm ikke er værtettet måtte det bli foto av Mac og Porsche isteden. Ikke data og bil - men to utmerkede kjøkkenredskaper. :)

Molbydenium og Chroma stål

 

14916219254_48d144e05b_z.jpgMac and Porsche by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Vet ikke hva du hadde tenkt, men Himmelbroa så da spenstig ut den. Lurer litt på hva de gule flekkene er egentlig (sol gjennom hull?).

 

Fotballpremien fungerte overraskende bra. Det hjelper med god komposisjon og noe man ikke skal ha i fotball: manglende fokus på mål. ;)

 

Ser ut til å være en smule forskjell i ISO på 10. og 11. oktober. Var antakelig ikke så mye tilgjengelig lys på konserten? Du fikk bra dreis på bilen med speilingene i lakken.

Takk.De gule flekkene er sollys om kommer fra bak fotografen. Himmelen var blåere enn jeg fanget.Iso er 800 både på 10. og 11. :) Litt ulik prosessering

 

Sauebildet ble veldig stilig. Fine farger og god komposisjon.

Hestebildet ble nært og fint selv om jeg føler at fokus ikke sitter helt 100.

Bildet av bladet har nydelig DoF og flotte farger. Liker det.

De bærene har fokus som er spot on. God dybde og fine farger. Veldig fin kontrast. Godt at du har klart å tatt vare på både skygger og høylys. Jeg ville hær klippet bort det halve bæret eller hva det nå er som forstyrrer litt i toppen. Fin behagelig bokeh.

Bildet av syngedama har god atmosfære og flott dybde og skarphet. Timingen er veldig god og det får en til å smile litt.

Den amerikanske bilen var veldig flott. Her har du klippet helt perfekt. Bildet gir noen flotte detaljer men lar fantasien løpe litt løpsk. Liker veldig godt detaljen med flagget i lakken. Et profft bilde!

LSK 2014 er spennende og god atmosfære. Bokeh er nydelig det er fargene ogs, men her er det litt uklarheter i pokalen. Jeg kunne tenkt meg den litt skarpere.

Magisk bro. Spennende komposisjon og flotte farger. Fine linjer og alt er på plass. Jeg synes du med fordel kunne gått ned på ISO for å fått enda bedre farger og mindre støy i bildet, men det er bare pirk. Bildet er en hit.

 

Du har masse spennende bilder. God variasjon!

Takk for meget utfyllende kommentar :)

Lenke til kommentar

16.oktober: Aroniabær 2. Det kom snø i natt - fidelibom. Fikk tatt noen bilder på vei til jobben. Ikke lett å få bær nogenlunde skarpe med 1/30 sek på 45mm med 2xcrop. Is og ristefilter i PS gjorde en god jobb.

 

15527400366_5bdf0006f4_z.jpgAroniabær 2 (1 of 1).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Stilig speilingen i lakken den 11. og broen ble jo flott også. Herlig bakgrunn i dagens dråpebilde.

Takk, Bakgrunnen er bassenget, som presenning burde vært på.

 

Himmelbro ble veldig bra! Flott komponert!

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...