Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - BjørnÅgeS - 45mm 1.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

26.oktober: Portrett igjen. Kan ikke utelate tvillingsøsteren. Da ble en ny tur til Gapahuken idag for en fotoshoot med bikkje og barn. Autofokus med ansiktsgjenkjennning og øyeprioritet fungerer overaskende bra. Fint at man kan velge hvilket øye det skal fokuseres på. Merker at jeg synes det er godt med kun fem dager igjen av festen.

 

15610992476_3d268834dd_z.jpgPA260006-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Mye variert (og bra) her, og jeg må si meg ekstra "svak" for den tåkefulle Bjørkeallèen

Takk for kommentar

 

Det var et mektig landskap du viser fra Dovre, og dramatisk lys. Jeg likte også godt den vinteropplagte Skibladner i spoileren. Enig i at du har funnet fram til fint portrettlys i gapahuken, bra portrett!

Takk for kommentar.

 

Steike, det dekket der så nytt ut, mine så ikke sånn må jeg si. Fint bilde syns jeg, får mye ut av lite der!

 

Ellers så var det et kjempefint portrett, veldig mykt og fint lys - og perfekt skarpe øyne :)

Helt nytt av året. Conti eco winter et eller annet.
Dyrt men gode vintersko på bilen er godt å ha (225/60-16).

Takk for kommentar.

 

Mektige skyer - og fint portrett :yes:

Takk for kommentar

Lenke til kommentar

God bruk av selektiv fokus den 22., det hadde ikke fungert like bra uten. Snedig dekkskiftestudie, og særdeles velkomponert. Meget dramatiske skyer over det flotte Dovrelandskapet. Snøen på høydedraget gir en fin kontrast mot det lavereliggenede området. Kan være enig i Gapahuklyset, særdeles skarpe portretter også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

27.oktober. Abstrakt. Lang lukkertid på dasjbordet. Subaru Turbo kommer inn i warp-speed.

 

15474087639_4c067d5fa0_z.jpgOktoberfest 27 (1 of 1)-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

28.oktober. Helt konge. Spiste på en litt finere restaurant, da vi takket av noen pensjonister. Dette var forretten - kongekrabbe.

 

15660742705_b41449655e_z.jpgOktoberfest 28 (1 of 1)-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Hovedrett i spoiler. Elgbiff på en seng av lokale grønnsaker og godt tilbehør.

 

 

 

29.oktober. Selfie ala Poljen

15474105059_e408744425_z.jpgOktoberfest 29 (1 of 1).jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

God bruk av selektiv fokus den 22., det hadde ikke fungert like bra uten. Snedig dekkskiftestudie, og særdeles velkomponert. Meget dramatiske skyer over det flotte Dovrelandskapet. Snøen på høydedraget gir en fin kontrast mot det lavereliggenede området. Kan være enig i Gapahuklyset, særdeles skarpe portretter også.

Takker for omfattende kommentar

Lenke til kommentar

Det abstrakte bldet (27) så nesten litt farlig ut, jeg håper sjåføren beholdt kontrollen bedre enn bildet ga inntrykk av. Litt av en matorgie den 28., men jeg hadde mest sans for selfibildet i dag, både farvene og linjene.Mmatchet virkelig nedløpsrøret vinduskarmene så perfekt? Enkelt og lekkert.

Lenke til kommentar

30.oktober. Bollefjell. I forbindelse med OD valgte noen av elevene å lage sin egen bedrift. Bakte boller for salg. De var meget gode og luftige.

 

15483050317_1244c9d1f3_z.jpgPA300018-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Alternativt et bakebilde, men likte ikke helt komposisjonen når jeg fikk rettet det opp.

 

 

 

 

Det abstrakte bldet (27) så nesten litt farlig ut, jeg håper sjåføren beholdt kontrollen bedre enn bildet ga inntrykk av. Litt av en matorgie den 28., men jeg hadde mest sans for selfibildet i dag, både farvene og linjene.Mmatchet virkelig nedløpsrøret vinduskarmene så perfekt? Enkelt og lekkert.

Takk. Kjøreturen gikk rolig for seg - brukte lang lukkertid.

 

Variasjon her, fine bilder. Likte spesielt portrettet.

Takk

Lenke til kommentar
Her var det mye pent.


Jeg liker veldig godt Jordbruksredskapet og den nostalgiske følelsen i det. Saueflokken var også flott og morsom, med oppmerksomhet fra nesten alle sauene.


Flotte farger i bildet av aroniabærene, pen bakgrunn. Jeg syns himmelbroen ble pen, selvom kvistene fra trærne ødela litt. En strammere komposisjon kunne kanskje løst biffen.


De absolutte favorittene er dog Bjørkealléen i tåke - herlig duse høstfarger, og uværet innover Dovrefjell. Personlig liker jeg veldig godt moderat tele i slike storslåtte landskap. Det gir en pen kompresjon. Her lig lys og kontraster.


Sort/hvitt-portrettene var også særdeles flotte. En herlig, varierende fest.

Lenke til kommentar

31.oktober: Halloween. lekte litt med det nye Flame-filteret i PS.

Har gjennomført festen rimelig Hardcore. Brukte et annet objektiv kun en gang i løpet av festen. (I forbindelse med salg av fotoutstyr). Det har vært morsomt og en liten test på utholdenhet. Takk for alle som har vært innom tråden min.

 

15489610539_db980c971d_z.jpgPA310007-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

 

Her var det mye pent.
Jeg liker veldig godt Jordbruksredskapet og den nostalgiske følelsen i det. Saueflokken var også flott og morsom, med oppmerksomhet fra nesten alle sauene.
Flotte farger i bildet av aroniabærene, pen bakgrunn. Jeg syns himmelbroen ble pen, selvom kvistene fra trærne ødela litt. En strammere komposisjon kunne kanskje løst biffen.
De absolutte favorittene er dog Bjørkealléen i tåke - herlig duse høstfarger, og uværet innover Dovrefjell. Personlig liker jeg veldig godt moderat tele i slike storslåtte landskap. Det gir en pen kompresjon. Her lig lys og kontraster.
Sort/hvitt-portrettene var også særdeles flotte. En herlig, varierende fest.

 

Takk for hyggelig kommentar :)

Lenke til kommentar

Kjenner igjen rystelsene i fotograferingen fra dashbordet ja. Resultatet ble greit det. Kongekrabben ser god ut (og er det nok også), skikkelig vanskelig å få mat til å se bra ut på bilde. Selfien er en meget bra komponert minimalisme, likte den der. Har sans for gjærbakst, og bollebildet gjær ikkje at jeg blir mindre fristet akkurat.

Knallavslutning med halloween. Vet ikke om flame-filteret en gang var nødvendig her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...