Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - BjørnÅgeS - 45mm 1.8


Anbefalte innlegg

17.oktober: Blågult. Utkast på en skurtresker.

 

15372554480_f837a43029_z.jpgPA170003.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Tenkte dette skulle bli bildet i dag Uff og Uff - gjenvinningstasjoner blir søppelplasser. Men likte det valgte bedre.

 

 

 

 

Fint bilde, men uffda med snø så tidlig. Sol og 10 grader her i dag

Takk, heldigvis meldt mildere vær neste uke.

 

Veldig mye bra her! Vet ikke helt hva jeg skal trekke frem siden alt er bra, men hadde kanskje spesielt sansen for Himmelbro.

Takk

 

Flere gode her: falt vel ekstra for regndråpene den 15. ! :)

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt korrekt, regndråpene er obligatorisk i en oktoberfest. Man kunne håpet at snø ikke var det, men det tyder på at klimaet ikke er helt over styr ennå da. For øvrig litt spesielle farger på regndråpebildet, med intenst blått mot dus grønn bakgrunn. En tributt fra Lensbygda til Eina IL?

 

De snødekte bærene var faktisk ganske dekorative om enn noe kuldsne. Man kan si hva man vil om spoilersøppel, men det kan ikke på noen som helst måte stå seg mot sterke farger og former fra en skurtresker. Håper den er ferdig med jobben for i år, ellers går det dårlig med avlingen.

Lenke til kommentar

18.oktober: de Buyer. Trist og grått i dag med masse regn. Da ble det innebilde av en litt sen lunsj. Som utstyrs-geek har jeg skaffet meg noen slike carbonstål-panner som er produsert uforandret siden 1800-tallet. De gir etter innsteking en flott nonslipp-stekeflate helt uten teflon. Hellstrøm har fått firmaet til å produsere disse pannene i hans navn - og da er prisen økt noe. Vanskelig å komponere dette godt uten at maten ble svidd, men dette får bli dagens bidrag.

 

15379443267_97d741aaeb_z.jpgde Buyer (1 of 1)-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Det var dekorativt......

Takk

 

Flere gode bilder siden sist jeg var innom, likte godt broen, med solgullet (?) øverst, Aroniabærne ble jo veldig dekorative også med snø på seg. Herlige blåtoner i det siste også!

Takk

 

Trist med snø på aroniaen, men godt å høre at det er mildere igjen. Flotte farger i skurtreskerdetaljene, mer spennende enn bildet i spoilerene, synes jeg.

Takk

 

Helt korrekt, regndråpene er obligatorisk i en oktoberfest. Man kunne håpet at snø ikke var det, men det tyder på at klimaet ikke er helt over styr ennå da. For øvrig litt spesielle farger på regndråpebildet, med intenst blått mot dus grønn bakgrunn. En tributt fra Lensbygda til Eina IL?

 

De snødekte bærene var faktisk ganske dekorative om enn noe kuldsne. Man kan si hva man vil om spoilersøppel, men det kan ikke på noen som helst måte stå seg mot sterke farger og former fra en skurtresker. Håper den er ferdig med jobben for i år, ellers går det dårlig med avlingen.

Tenkte ikke på Eina da jeg tok bildet :) Takk for kommentar

Lenke til kommentar
Tenkte ikke på Eina da jeg tok bildet :) Takk for kommentar

Nei, jeg trodde vel egentlig ikke det heller. Men fotballaget hadde grønne trøyer og blå bukser i sin tid.

 

Interessant innføring i stekepannenes verden. Kanskje noe å tenke på den der, benytter vanlig støpejern selv. Dyktig utført.

 

"Bjørkeallé i tåke": Selv med et pussig sauebilde o.a., dette overgår alt hittil i tråden. Meeget delikat, meget høstlig, meget flott. Også en fin avslutning i forgrunnen med den skrå steinmuren.

Lenke til kommentar

20.oktober: Kveldståken kommer.

 

15587682202_e7095a442e_z.jpgPA200011-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Fikk litt kontakt med noen sauer igjen - legger de i spoiler denne gang.

 

 

 

21.Oktober: Oktoberfest. Fant ikke noe motiv i løpet av dagen. God nødløsning i oktober. Har ihvertfall levert et bilde.

 

15570720266_998957418b_z.jpgOktoberfest (1 of 1)-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Høst over det tåke-bildet ja - fin, skummel stemning.

Takk - motiv fra kirkegården

 

 

Tenkte ikke på Eina da jeg tok bildet :) Takk for kommentar

Nei, jeg trodde vel egentlig ikke det heller. Men fotballaget hadde grønne trøyer og blå bukser i sin tid.

 

Interessant innføring i stekepannenes verden. Kanskje noe å tenke på den der, benytter vanlig støpejern selv. Dyktig utført.

 

"Bjørkeallé i tåke": Selv med et pussig sauebilde o.a., dette overgår alt hittil i tråden. Meeget delikat, meget høstlig, meget flott. Også en fin avslutning i forgrunnen med den skrå steinmuren.

 

Takk

 

Bjørkealléen ble kjempefin ja, muren foran, alléen bakover i tåka, høstfargene... Rett og slett flott!

Takk

 

Du fortsetter med flotte bilder. Fin stemning i bjørkeallèen!

Takk

Endret av BjørnÅgeS
Lenke til kommentar
Fikk litt kontakt med noen sauer igjen - legger de i spoiler denne gang.

Det forstår jeg godt, de er jo nesten nakne. :blush:

 

Fint tåkeslør i dalbunnen. Overraskende mye støy til å være 200 ISO, hvis det stemmer da.

 

Deilig øl. Liker hvordan du har satt den litt "offset" fra flisemønsteret bak. Måtte ty til noen dråper selv i dag.

Lenke til kommentar

22.oktober: Vi tar bikkja. Hadde gått en time i regn når jeg fant dagens motiv. Rigget meg til og slo på kameraet, kald og våt, "no memory card" :) Måtte finne på en nødløsning og tenkte på Lego menn. Nærgrensen til 45mm er ikke allverden så det ble tekno-lego menn.

 

15416948880_6a85f9961a_z.jpgPA220007-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Stekepannen så interessant ut, verdt å prøve? Av de siste bildene falt nok det høstlige tåkebildet (nr. 19, Bjørkeallé i tåke) mest i smak, men det var en fin blåtonestemning den 20. også.

Takk for kommentar. Kan trygt anbefale de Buyer minerale panner. Fungerer på alle platetopper. De trenger en del innsteking først. Google seasoning.

 

Blå-timen i det siste tåke-bildet der. Bærer preg av høst det også.

Takk for kommentar

 

 

Fikk litt kontakt med noen sauer igjen - legger de i spoiler denne gang.

Det forstår jeg godt, de er jo nesten nakne. :blush:

 

Fint tåkeslør i dalbunnen. Overraskende mye støy til å være 200 ISO, hvis det stemmer da.

 

Deilig øl. Liker hvordan du har satt den litt "offset" fra flisemønsteret bak. Måtte ty til noen dråper selv i dag.

 

Takk for kommentar. Støyen kommer nok etter redigeringen - burde helt klart tatt litt støyredusksjon.

Lenke til kommentar

23.oktober: Klar for vinteren. Da er denne jobben gjort for i år. Ble ikke mye tid til foto - så det får bli en situasjon fra dagens omlegging.

 

15423628069_42cf6bb51a_z.jpgPA230011-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

 

Flott og fristende (iallfall for noen) nødløsning den 21 ;) Farger/skarphet veldig bra.

 

Dagens er et bevis på at det er fullt mulig med sløret og myk bakgrunn med Micro4/3. Bikkja følger med ser jeg?

Takk, bikkja følger med. Den er litt pysete så den ville stikke når jeg danderte figurene. Fikk streng beskjed om ikke å flytte seg. Den er litt lydig :)

Lenke til kommentar

24.oktober: Uvær kommer inn over Dovrefjell. Flott lys når jeg kom over Dovrefjell. 45mm er ikke det ideelle landskpsmotivet, men jeg ble ganske fornøyd med dette.

 

15439323859_a5bda4ceed_z.jpgOktoberfest 24 (1 of 1)-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

 

Tok et at Skibladner i vinteropplag. 45mm blir litt trangt for slike motiver.

 

 

 

25.oktober. Portrett. Kun naturlig lys. Har funnet en gapahuk som gir flott lys til portretter.

 

15005208594_ffecaa154b_z.jpgPA250027-Edit.jpg by Bjorn Age Sather, on Flickr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...