Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken ADSL anbefaler dere?


Anbefalte innlegg

Jeg er på vei hjem til gamlelandet igjen, og ser for meg at jeg må ha ADSL.

 

NGT leverer ikke i området, og Telenor synes jeg virker altfor dyrt.

 

Men hva med de andre? Tiscali, Blucom, Kvalito, Tele2... Hvilke(n) leverandør(er) vil dere anbefale?

  • Hvem gir en god og billig totalpakke? (En ting er ren månedspris, men det er jo ikke det eneste som spiller inn...)
  • Leverer de innen den oppgitte tidsrammen?
  • Får man hastigheten man betaler for?

Jeg vil gjerne høre litt meninger da jeg ikke har fulgt særlig med på markedet hjemme.

Endret av eivindbirkeland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp du har nevnt dem og jeg har dem, Kvalito. Veldig bra på alt! Pris, linjestabilitet og support er helt supert.

 

Har veldig dårlig erfaring med BlueCom og demmes support system, dessuten prøver de å svindle til seg penger de ikke har krav på, jeg måtte gå gjennom forbrukerrådet for å stoppe innkrav fra dem som de ikke hadde rett til. Har vurdert å anmelde dem men har valgt å la være pga at jeg ikke vil ha mere med dem å gjøre.

Endret av Izex
Lenke til kommentar
Anbefaler deg et lite søk om dette emnet, vært tatt opp ENDEL ganger :-)

 

Finner sikkert mye svar der, bl.a ble det testet ping med forskjellige ISP'er opp mot gameservere.

Ting forandrer seg...Sånne saker som dette synes ihvertfall ikke jeg gjør noen skade av å bli gjennopptatt.

 

Dessuten tror jeg det mangler mange tusen poster i forumet hvis de ikke er lagt til nå.

Endret av Izex
Lenke til kommentar

Selv har jeg Tele2. Det har vært en del problemer med linjehastigheten, men alt er OK nå. Ligger opptil 748kbit på dinside.no. Det har dessuten vært noe nedetid pga oppgraderinger av linjene i mitt område, men alt er bra nå.

 

Det største problemet jeg opplevde med Tele2 var leveringstiden. Jeg fikk ADSL 3 uker etter avtalt tid. Jeg klagde 3-4 ganger uten at det hjalp.

 

Nå som alt er på plass er jeg fornøyd.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg et lite søk om dette emnet, vært tatt opp ENDEL ganger :-)

 

Finner sikkert mye svar der, bl.a ble det testet ping med forskjellige ISP'er opp mot gameservere.

Ting forandrer seg...Sånne saker som dette synes ihvertfall ikke jeg gjør noen skade av å bli gjennopptatt.

 

Dessuten tror jeg det mangler mange tusen poster i forumet hvis de ikke er lagt til nå.

Greit, men det jeg mente var at det er endel nyttig info man kan dra av å søke som kanskje ikke kommer fram her. bl.a det jeg nevnte med pingtider.....

 

Ser nå at mange poster ikke er overført. sårri :shrug:

Endret av mars001
Lenke til kommentar
Anbefaler deg et lite søk om dette emnet, vært tatt opp ENDEL ganger :-)

 

Finner sikkert mye svar der, bl.a ble det testet ping med forskjellige ISP'er opp mot gameservere.

Ting forandrer seg...Sånne saker som dette synes ihvertfall ikke jeg gjør noen skade av å bli gjennopptatt.

 

Dessuten tror jeg det mangler mange tusen poster i forumet hvis de ikke er lagt til nå.

Greit, men det jeg mente var at det er endel nyttig info man kan dra av å søke som kanskje ikke kommer fram her. bl.a det jeg nevnte med pingtider.....

 

Ser nå at mange poster ikke er overført. sårri :shrug:

Helt enig i at det er endel nyttig info i gamle poster, og jeg kommer også til å søke litt i forumet.

 

Dessverre ser jeg mange anberfaler NGT og det kan jeg som nevnt i første post ikke få.

 

Jeg synes også det noen ganger er vanskelig å finne de "riktige" postene når man søker.

Lenke til kommentar

_ikke_ velg tiscali...

>ping www.vg.no

Pinger www.vg.no [193.69.165.20] med 32 byte data:

 

Svar fra 193.69.165.20: byte=32 tid=241ms TTL=244

Svar fra 193.69.165.20: byte=32 tid=252ms TTL=244

Svar fra 193.69.165.20: byte=32 tid=294ms TTL=244

Svar fra 193.69.165.20: byte=32 tid=130ms TTL=244

 

Ping-statistikker for 193.69.165.20:

Pakker: sendt = 4, mottatt = 4, tapt = 0 (0% tap),

Gjennomsnittlig tid for tur-retur i millisekunder:

minimum = 130ms, maksimum = 294ms, gjennomsnittlig = 229ms

 

sier litt.. og dette er uten belastning på linjen...

sitten midt i troms/nordland-skiftet, men selv om man bor oppe i nord burde man ha brukbar ping....

 

-CCTSMaster

Lenke til kommentar

Har bluecom no og det er forholdsvis greit.. Billeg nok og dei leverer den hastigheten du betala for. Einaste negative må vere supporten, der har eg hatt ein del problem. Om det er noke gale, ber dei deg berre fornye IP'en og så kan dei nesten ikkje hjelpe deg meir. Siste gangen blei eg satt over til ein som hadde litt peiling så da ordna det meste seg.. (prata først med ein som påsto at ein ikkje kunne dele ADSL med switch.. :wow: )

Har egentelig aldri hatt stabilitetsproblm eller noke sånt, men ein kamerat av meg hadde litt problem med dårlig hastigheit ei stund..

Lenke til kommentar
Har bluecom no og det er forholdsvis greit.. Billeg nok og dei leverer den hastigheten du betala for. Einaste negative må vere supporten, der har eg hatt ein del problem. Om det er noke gale, ber dei deg berre fornye IP'en og så kan dei nesten ikkje hjelpe deg meir. Siste gangen blei eg satt over til ein som hadde litt peiling så da ordna det meste seg.. (prata først med ein som påsto at ein ikkje

Vel, dette gjelder de fleste litt større ISP-er,

Du finner mye rart på førstelinjesupport, jeg har hatt mye med 2.linjesupport hos Bluecom og der er de absolutt veldig dyktige og flinke til og ta tak i problemer.

Selv gidder jeg ikke og snakke med førstelinje om tekniske ting uansett ISP, de vet i 95% av tilfellene ikke hva jeg snakker om uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...