Gå til innhold

[Løst] Intel 910 Series 800GB PCI-E +520 Series 120GB SATA


LMH1

Anbefalte innlegg

Hei, har noen erfaringer med

Intel 910 Series 800GB PCI-E +520 Series 120GB SATA som interne harddisker (Snakker om PCI-E verianten?)

 

Fordi jeg har bestilt en slik en, og jeg håper det funger på LGA 1366 (ASUS Rampage III Formula) eller LGA 1155 Asus P8Z68-V LE som virker som det gjør. Siden Asus P8P67 Deluxe ikke er så langt unna.

 

Men det jeg syns er litt rart er prisen, kan være skrivefeil for hvis dere ser på:

 

Intel 910 Series PCIe 800GB er veildene pris 33000 kr så da er 5000 kr med en 120 GB SSD billig.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor ikke OS SSD en del Ravodrive har vel programvare men er kanskje tungvint og sette opp i windows 7? Er det på grunn av windows 7 ikke har drivere, eller finnes det ikke å programvare som takler det? Siden det var OS jeg for det første hadde tenkt til. Siden det er tryggere en raid SSD om jeg overklokker. Kanskje CacheBooster eller Windows ReadyBoost eller ramdisk?

 

Er riktig klar over bios ikke støtter boot fra PCI-E men muligens det går om man laster fra harddisken først og booter PCI-E SSD disken etterpå.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vel prøvde SSD raid 0 for en stund siden og ble langt i fra imponert. Klarte stort sett å gi dobbelt lagringsplass og kanskje litt bedre responstid men ikke særlig mye bedre ytelse, toppen 700 MB/S eller noe slik, denne klarer

Sequential Read 2000 MB/s Sequential Write 1000 MB/s Random Read (100% Span) 180000 IOPS Random Write (100% Span) 75000 IOPS

Og selv om overklokking feiler så har dataene ikke gått tapt.

 

Men hadde det finnes Sata express til sata adapter eller en annen løsning som gjør at jeg kan resette bios uten tap av data ville jeg valgt den løsningen.

Lenke til kommentar

Hei prøvd å sende epost til wiberos men ser ikke ut som jeg fikk svar.

 

Ser ut som denne virker, problemet, i starten er jeg finner ikke hvordan jeg aktiverer RAID siden jeg må nesten ha dette, eller blir det 4x 186,31 GB disker i enhetsbehandling.

 

Prøvde intel support, men virker ikke ut som de har andre råd en hvis dette er tilgjengelig i bios.

Virker ut som kun sata harddiskene kan settes i raid der.

 

I windows 7 får jeg kun satt opp GTP disker men får ikke større partisjon av den grunn.

 

Ytelsen per enhet er kun 400 lesehastighet og det er nesten dårligere en samsung 840 evo, har jeg gjort elendig kjøp eller finnes det måter å fikse dette her på?

Lenke til kommentar

Hei prøvd å sende epost til wiberos men ser ikke ut som jeg fikk svar.

 

Ser ut som denne virker, problemet, i starten er jeg finner ikke hvordan jeg aktiverer RAID siden jeg må nesten ha dette, eller blir det 4x 186,31 GB disker i enhetsbehandling.

 

Prøvde intel support, men virker ikke ut som de har andre råd en hvis dette er tilgjengelig i bios.

Virker ut som kun sata harddiskene kan settes i raid der.

 

I windows 7 får jeg kun satt opp GTP disker men får ikke større partisjon av den grunn.

 

Ytelsen per enhet er kun 400 lesehastighet og det er nesten dårligere en samsung 840 evo, har jeg gjort elendig kjøp eller finnes det måter å fikse dette her på?

 

Sett dem opp i software raid-0 :) Det er slik det skal gjøres med denne. Du kan også sette den i raid-1 eller raid-5.

Lenke til kommentar

Heldigvis får jeg dekker returfrakten til dustinhome siden de ikke kunne ta i mot denne på åpenkjøp i oslo.

Uansett om dere kommer med svar eller ikke velger jeg åpenkjøp siden dustinhome hadde ikke annet råd en å kontakte intel, som anbefalte ta kontakt med produsenten av hovedkort som er asus, regner med de ikke kan være til hjelpe her. Men ja til andre så vet dere vertfall hva dere betaler for å ikke regn med enkelt å sette opp.

Lenke til kommentar

Har lest tester utført i Windows 7 hvor hastighetene kom opp i ca. 2GB/s les, 1.5GB/s skriv, så det skal være mulig. Jeg henta min enhet på posten i går. Regner med å få tid til å teste den i løpet av helga, om ikke før. Jeg melder tilbake så snart jeg har noen resultater.

 

Kan du beskrive (så detaljert som mulig) hvordan du slo diskene sammen i Windows slik at jeg kan kopiere og etterprøve resultatene dine så godt som det lar seg gjøre i Windows 8.1?

Lenke til kommentar

Da har jeg testet kortet med standard måte å sette opp RAID 0 i Windows (m.a.o. slik som linken din viste). Fikk resultatene som vist nedenfor uten å aktivere performance mode eller andre triks. Har Windows 8.1 kjørende på Asus P67 Sabertooth hovedkort.

 

Du er sikker på at du valgte striped og ikke spanned ved feiltagelse da du slo sammen diskene dine?

 

mG8nyql.png

 

8bS61YW.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...