Gå til innhold

kjendiser på prisutdelinger gjør meg KVALM!


Samsung93

Anbefalte innlegg

Se på alle disse overbetalte overvurderte skuespillerne og musikerne i USA og andre steder i verden som får priser og premier og penger. De takker mange ganger guden deres for deres lykke og liv.

 

Hva med å slutte å være så jævlig selvopptatt og hoven og tro at de er blitt favorisert av sin egen gud og at de skal få en premie for å en opptreden de har tjent millioner på, at det er viktigere enn andre mennesker her på jorda som lider?

 

Jeg blir alltid kokende forbanna når jeg ser de oversminka falske trynene deres der de står der oppe og takker gud og alle rundt dem for at nettopp de skulle få denne premien. Det de egentlig sier er jo "åååå se på MEG hvor fantastisk JEG er. Gud elsker MEG. JEG er viktigst. ååhhh jeg er bare sååå fantastisk altså <3 <3"

 

 

:grumpy:

 

Det er en skam at de i det hele tatt tør å involvere sin gud i deres lovprising til sitt eget liv og karriere. Når andre barn og voksne møter en hverdag i krig, sult, misbruk, mobbing, psykiske lidelser, fattigdom, uten å noen gang ha sjans til å komme ut av det før de blir drept eller dør.

Så skal kjendiser glorifisere seg selv i øynene på en gud? FUCK OFF, sier jeg da. :wallbash:

 

Hilsen en ateist.

 

Extreme_Poverty2.jpg

anigif_enhanced-buzz-21667-1396035857-10

Endret av Samsung93
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg blir alltid kokende forbanna når jeg ser de oversminka falske trynene deres der de står der oppe og takker gud og alle rundt dem for at nettopp de skulle få denne premien. Det de egentlig sier er jo "åååå se på MEG hvor fantastisk JEG er. Gud elsker MEG. JEG er viktigst. ååhhh jeg er bare sååå fantastisk altså <3 <3"

 

Nei, de takker guden sin for lykken de har oppnådd.

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg blir alltid kokende forbanna når jeg ser de oversminka falske trynene deres der de står der oppe og takker gud og alle rundt dem for at nettopp de skulle få denne premien. Det de egentlig sier er jo "åååå se på MEG hvor fantastisk JEG er. Gud elsker MEG. JEG er viktigst. ååhhh jeg er bare sååå fantastisk altså <3 <3"

 

Nei, de takker guden sin for lykken de har oppnådd.

 

 

Hvilken gud skal da klandres for ulykke og tragedier?

Lenke til kommentar

 

 

Jeg blir alltid kokende forbanna når jeg ser de oversminka falske trynene deres der de står der oppe og takker gud og alle rundt dem for at nettopp de skulle få denne premien. Det de egentlig sier er jo "åååå se på MEG hvor fantastisk JEG er. Gud elsker MEG. JEG er viktigst. ååhhh jeg er bare sååå fantastisk altså <3 <3"

Nei, de takker guden sin for lykken de har oppnådd.

 

Hvilken gud skal da klandres for ulykke og tragedier?

 

Ser ikke helt relevansen her. Men jeg vil anta det er den samme guden.
Lenke til kommentar

 

Hvilken gud skal da klandres for ulykke og tragedier?

 

Ser ikke helt relevansen her. Men jeg vil anta det er den samme guden.

 

 

Relevansen er at hvis noen vinner, så må andre tape. Hvis en gud er ansvarlig for at noen vinner eller får lykke, så er han også ansvarlig for at andre taper eller får ulykke.

Lenke til kommentar

Relevansen er at hvis noen vinner, så må andre tape. Hvis en gud er ansvarlig for at noen vinner eller får lykke, så er han også ansvarlig for at andre taper eller får ulykke.

Hva er det du egentlig skal fram til? Jeg skjønner ærlig talt ikke hvilken relevans dette har.

Forøvrig er det ikke nødvendigvis slik at det må være tapere for at det skal være vinnere, og visa versa. Det er en konstruert oppfatning, som i stor grad kun gjelder idrett.

 

Trådstarter kommer med en åpenbar feilaktig påstand om at mennesker som takker, eller lovpriser en gud for sin lykke egentlig sier, sitat, "åååå se på MEG hvor fantastisk JEG er. Gud elsker MEG. JEG er viktigst. ååhhh jeg er bare sååå fantastisk altså <3 <3"

Hvorfor skal det være problematisk at disse lykkelige menneskene takker en gud for denne lykken, hvis dem oppriktig tror at det er denne guden som har gitt dem lykken?

Er det slik at jeg er et dårlig menneske fordi jeg er lykkelig for at jeg har det bra, vel vitende om at det er mennesker her i verden som må kjempe hver dag for å få mat?

Lenke til kommentar

Jeg kan kun gjenta meg selv, og hvis du ikke skjønner relevansen, så hjelper det neppe å gjenta det.

 

Verden er full av urettferdighet. Noen lever livet sitt i overflod og de takker guden sin for denne lykken og velferden. Størsteparten av verden lever i nød og fattigdom. Det er sult, krig, lidelse og katastrofer i hopetall. Er det slik at Gud elsker Vesten, men ikke kan fordra Afrika? Hvorfor er det de samme fattige landene som demoleres av naturkatastrofer og nød om og om igjen, med få unntak av noen episoder i f.eks. USA?

 

TS sin frustrasjon går ut på at alle disse "lykkelige" og "vellykkede" menneskene står der og takker guden sin for sin suksess, mens realiteten er at i skyggen av denne industrien så florerer det av tragiske skjebner som ikke klarte det. Er Gud da ansvarlig for det? Det blir i så fall aldri nevnt.

 

Hele poenget er at hvis man skal takke Gud for lykke og suksess, så bør man også klandre han for alt som presenterer det motsatte. Der er religiøse ganske selvmotsigende siden det da heller bare florerer av bortforklaringer og unnskyldninger på Guds vegne.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Jeg kan kun gjenta meg selv, og hvis du ikke skjønner relevansen, så hjelper det neppe å gjenta det.

 

Verden er full av urettferdighet. Noen lever livet sitt i overflod og de takker guden sin for denne lykken og velferden. Størsteparten av verden lever i nød og fattigdom. Det er sult, krig, lidelse og katastrofer i hopetall. Er det slik at Gud elsker Vesten, men ikke kan fordra Afrika? Hvorfor er det de samme fattige landene som demoleres av naturkatastrofer og nød om og om igjen, med få unntak av noen episoder i f.eks. USA?

 

TS sin frustrasjon går ut på at alle disse "lykkelige" og "vellykkede" menneskene står der og takker guden sin for sin suksess, mens realiteten er at i skyggen av denne industrien så florerer det av tragiske skjebner som ikke klarte det. Er Gud da ansvarlig for det? Det blir i så fall aldri nevnt.

 

Hele poenget er at hvis man skal takke Gud for lykke og suksess, så bør man også klandre han for alt som presenterer det motsatte. Der er religiøse ganske selvmotsigende siden det da heller bare florerer av bortforklaringer og unnskyldninger på Guds vegne.

Jeg syns du leser i overkant mye mellom linjene i det første innlegget.

 

Klart skal man kunne klandre den nevnte gud for faenskapen har steller i stand. Forøvrig har jeg oppigjennom årene sett nok nyhetsinnslag der religiøse fra alle de store religionene klandrer sin gud for ulykken dem er utsatt for. Så at det ikke forekommer er feil.

 

Det jeg vil poengtere er at det bør være og skal være uproblematisk å for en religiøs person å lovprise sin gud uavhengig av hva andre opplever at denne guden gjør mot dem.

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig de fleste amerikanske kjendiser kun takker gud for å ikke skyve fra seg en stor kundegruppe. Jeg tror ikke de mener det seriøst noe mer enn når de sier "I love all my fans". Det er nok bare manageren som har lært dem: "Husk å takk gud, så selger vi 20% flere plater". Og for meg er det helt greit, blir omtrent som på jobbintervju. Når de spør hvorfor du har søkt jobb hos dem så er ikke det riktige svaret sannheten: "Fordi sjefen min er en #!&!." men, "Jeg søker nye utfordringer." :p

Endret av Joey1313
Lenke til kommentar

Er man virkelig en drittsekk hvis man er takknemlig?

Det forundrer meg at det er mulig å være så intolerante og arrogant i holdningene sine at man ikke kan godta respektere at noen faktisk velger å takke sin gud for suksess uten at dem skal være en drittsekk fordi dem gjør det.

 

Hvilken adferd skulle kjendisene på prisutdelingene ha utvist for at det skal være korrekt?

Lenke til kommentar

Er man virkelig en drittsekk hvis man er takknemlig?

Det forundrer meg at det er mulig å være så intolerante og arrogant i holdningene sine at man ikke kan godta respektere at noen faktisk velger å takke sin gud for suksess uten at dem skal være en drittsekk fordi dem gjør det.

 

Hvilken adferd skulle kjendisene på prisutdelingene ha utvist for at det skal være korrekt?

Problemet er ikke at de takker for dette, men måten de gjør det på.

 

Det satan som er deres "gud" og de vet det selv også for de har villig solgt sjelen sin til satan i bytte med success, berømmelse og rikdom.

At de da står på scenen og later som om de er kristne er kun for å viillede Folk.

 

https://www.youtube.com/watch?v=w2EiuZnw7JE

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Er man virkelig en drittsekk hvis man er takknemlig?

Det forundrer meg at det er mulig å være så intolerante og arrogant i holdningene sine at man ikke kan godta respektere at noen faktisk velger å takke sin gud for suksess uten at dem skal være en drittsekk fordi dem gjør det.

 

Hvilken adferd skulle kjendisene på prisutdelingene ha utvist for at det skal være korrekt?

Kunne du takket fastlegen din for at denne legen har gitt deg god helse og medisinsk behandling når du samtidig vet at legen har forgiftet tusenvis av mennesker?

 

Grunnen til at noen oppnår suksess er flaks, hardt arbeid, ferdigheter, samarbeid og hjelp fra andre. Å takke en gud som gir deg gaver, men ødelegger livene for andre er vel det som er problemet her.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Er man virkelig en drittsekk hvis man er takknemlig?

Det forundrer meg at det er mulig å være så intolerante og arrogant i holdningene sine at man ikke kan godta respektere at noen faktisk velger å takke sin gud for suksess uten at dem skal være en drittsekk fordi dem gjør det.

 

Hvilken adferd skulle kjendisene på prisutdelingene ha utvist for at det skal være korrekt?

Kunne du takket fastlegen din for at denne legen har gitt deg god helse og medisinsk behandling når du samtidig vet at legen har forgiftet tusenvis av mennesker?

 

Grunnen til at noen oppnår suksess er flaks, hardt arbeid, ferdigheter, samarbeid og hjelp fra andre. Å takke en gud som gir deg gaver, men ødelegger livene for andre er vel det som er problemet her.

 

Det er sånn moral er sett fra en kristen manns øyne, om jeg har forstått rett. I realiteten er det selvsagt noe helt annet.

Endret av wildgoose
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...