Gå til innhold

kjendiser på prisutdelinger gjør meg KVALM!


Samsung93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært morsomt om Breivik takket Gud for at han klarte å gjennomføre sin aksjon. Eller at en som hadde unnsluppet straff for drap, voldtekt eller overgrep hadde takket Gud på dødsleiet for at han aldri ble tatt. Vi har jo sannsynligvis en del drapsmenn som går fritt omkring da en del drap ikke er oppklart. Gud holder vel en beskyttende hånd over dem også.

 

Jeg er enig med forfatteren av denne tråden, men jeg må legge til at jeg skifter kanal dersom det kommer en amerikansk kjendis eller president som begynner å snakke om Gud.

Lenke til kommentar

 

Religion er ikke noe annet enn falsk og egoistisk rævslikking til den tilfeldig utvalgte guden folk har valgt/blir opplært til å tro på, fordi folk er livredde for å dø og de slikker ræva til guden sin hele livet sitt i håp om å få komme til himmelen etter de dør.

 

Og det blir galt i dine øyne fordi.....?

 

 

 

Fordi de elsker guden sin kun ut av frykt. Det blir smisking på høyt nivå. Det er ikke ekte betingelsesløs kjærlighet.

Lenke til kommentar

 

 

Religion er ikke noe annet enn falsk og egoistisk rævslikking til den tilfeldig utvalgte guden folk har valgt/blir opplært til å tro på, fordi folk er livredde for å dø og de slikker ræva til guden sin hele livet sitt i håp om å få komme til himmelen etter de dør.

 

Og det blir galt i dine øyne fordi.....?

 

 

 

Fordi de elsker guden sin kun ut av frykt. Det blir smisking på høyt nivå. Det er ikke ekte betingelsesløs kjærlighet.

 

 

Men det er din mening. Kanskje det er det at de elsker sin gud så høyt at de ikke klarer og holde seg. Hva er galt i at de tror at det er noe som er større en dem selv som er skyld i deres lykke?

De er nok fullt klar over at veien til rike og berømmelse er brolagt med andre sin skjebne. Kanskje de takker sin gud, som de tror er skyld i deres lykke, for at den guden har tilgodesett dem med en slik vanvittig flaks. Kanskje de takker sin gud i mangel av noe bedre ord? Hvem skal de ellers takke om de ikke skal takke den, eller de, som de av hele sitt hjerte tror har gjort deres lykke? Hvorfor skal det gjøre deg kvalm? Hva er det som er så galt i dine øyne at noen tror på noe som er større en dem selv? Hvorfor gjør det din dag dårligere at en skuespiller i USA har en annen tro en det du har?

Hva gjør deg til et bedre menneske en dem siden du nå øser ut eder og galle ut over personer som du kun kjenner gjennom media?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men det er din mening. Kanskje det er det at de elsker sin gud så høyt at de ikke klarer og holde seg. Hva er galt i at de tror at det er noe som er større en dem selv som er skyld i deres lykke?

De er nok fullt klar over at veien til rike og berømmelse er brolagt med andre sin skjebne. Kanskje de takker sin gud, som de tror er skyld i deres lykke, for at den guden har tilgodesett dem med en slik vanvittig flaks. Kanskje de takker sin gud i mangel av noe bedre ord? Hvem skal de ellers takke om de ikke skal takke den, eller de, som de av hele sitt hjerte tror har gjort deres lykke? Hvorfor skal det gjøre deg kvalm? Hva er det som er så galt i dine øyne at noen tror på noe som er større en dem selv? Hvorfor gjør det din dag dårligere at en skuespiller i USA har en annen tro en det du har?

Hva gjør deg til et bedre menneske en dem siden du nå øser ut eder og galle ut over personer som du kun kjenner gjennom media?

Kan du takke fastlegen din for å ha gitt deg god helse og medisinsk behandling når du vet at legen har forgiftet tusenvis av mennesker samtidig som å hjelpe deg?

 

Noen vil synes det er kvalmt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Men det er din mening. Kanskje det er det at de elsker sin gud så høyt at de ikke klarer og holde seg. Hva er galt i at de tror at det er noe som er større en dem selv som er skyld i deres lykke?

De er nok fullt klar over at veien til rike og berømmelse er brolagt med andre sin skjebne. Kanskje de takker sin gud, som de tror er skyld i deres lykke, for at den guden har tilgodesett dem med en slik vanvittig flaks. Kanskje de takker sin gud i mangel av noe bedre ord? Hvem skal de ellers takke om de ikke skal takke den, eller de, som de av hele sitt hjerte tror har gjort deres lykke? Hvorfor skal det gjøre deg kvalm? Hva er det som er så galt i dine øyne at noen tror på noe som er større en dem selv? Hvorfor gjør det din dag dårligere at en skuespiller i USA har en annen tro en det du har?

Hva gjør deg til et bedre menneske en dem siden du nå øser ut eder og galle ut over personer som du kun kjenner gjennom media?

Kan du takke fastlegen din for å ha gitt deg god helse og medisinsk behandling når du vet at legen har forgiftet tusenvis av mennesker samtidig som å hjelpe deg?

 

Noen vil synes det er kvalmt.

 

 

Hvorfor skriver du det? min fastlege har da ikke forgiftet tusenvis av mennesker så langt som jeg vet. Og han har neppe noe ønske om å gjøre det heller. Men du har rett i at han gir meg god helse og medisinsk behandling, så langt.

Men hva har det med diskusjonen å gjøre?

Lenke til kommentar

Det har med diskusjonen å gjøre at dersom en kjendis takker sin gud for å ha gitt lykke og suksess, takker man ikke da indirekte den guden som også må ha fratatt milliarder av mennesker denne lykken og suksessen?

 

Man takker noe som gir deg gave, men som ødelegger livet til andre.

 

Tilsvarende skulle vært om du skulle takke Michael Swango for å gjøre deg frisk når du vet at denne personen har forgiftet og drept opptil 60 mennesker med vilje. Kunne du takket Michael Swango dersom han behandlet deg frisk for en sykdom/skade?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Swango

 

Eller kan vi kun diskutere med eksempler som faktisk har skjedd deg og som er virkelige? Kan vi ikke stille hypotetiske spørsmål?

 

Noen har faktisk hatt slike leger og helsepersonell. Noen har også fått hjelp av dem til å bli friske. Er det greit at en tidligere pasient av Michael Swango takker ham, vel vitende om at samme person har forgiftet opptil 60 mennesker?

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

De kan godt takke folk som de har klatret oppå for å nå toppen, men gi faen i å takke noen gud, for det er bare KVALMT.

 

Og skjønner du ikke hvorfor, nei da lurer jeg på om jeg skal slutte å mate trollet.

Dem takker jo fans, producer, familie osv. osv. også. Men hvis du virkelig har et problem med at de takker en gud i tillegg har du vel et problem. Jeg kan ikke tenke meg til at dem slutter med det første.

 

At jeg er uenig i at det er kvalmt å være takknemlig ovenfor et vesen som kan utøve ondskap mot andre er ikke trolling. Kommer aldri til å bli det og du skal bare pakke trådmennene dine inn i bakenden din å dra din vei. Hvis du mener det er trolling foreslår jeg at du leser deg opp på hva det faktisk er.

 

 

Er man virkelig en drittsekk hvis man er takknemlig?

Det forundrer meg at det er mulig å være så intolerante og arrogant i holdningene sine at man ikke kan godta respektere at noen faktisk velger å takke sin gud for suksess uten at dem skal være en drittsekk fordi dem gjør det.

 

Hvilken adferd skulle kjendisene på prisutdelingene ha utvist for at det skal være korrekt?

Kunne du takket fastlegen din for at denne legen har gitt deg god helse og medisinsk behandling når du samtidig vet at legen har forgiftet tusenvis av mennesker?

 

Grunnen til at noen oppnår suksess er flaks, hardt arbeid, ferdigheter, samarbeid og hjelp fra andre. Å takke en gud som gir deg gaver, men ødelegger livene for andre er vel det som er problemet her.

 

Jeg kunne takket ham, ja. Dog ville jeg ikke brukt legen i utgangspunktet, ingen garanti gitt for at akkurat JEG skal få god helse.

 

Jeg skjønner at noen har vanskeligheter med å godta det, men jeg for min del har ikke det problemet. Jeg innser at det ikke eksister noen gud, så hvorfor skulle jeg la meg anfekte av det? Jeg syns det er koselig at noen velger å tro at en gud gir dem gaver.

Forøvrig blir i alle fall guden i kristendommen tilegnet skylden for en rekke katastrofer, så er jo feil å si at man aldri skylder på Gud. Ser man på nyhetsinnslag fra krig og katastrofer vil man ofte se mennesker som jamrer og stiller spørsmålstegn ved handlingene til guden sin.

Lenke til kommentar
Jeg kunne takket ham, ja. Dog ville jeg ikke brukt legen i utgangspunktet, ingen garanti gitt for at akkurat JEG skal få god helse.

 

Jeg skjønner at noen har vanskeligheter med å godta det, men jeg for min del har ikke det problemet. Jeg innser at det ikke eksister noen gud, så hvorfor skulle jeg la meg anfekte av det? Jeg syns det er koselig at noen velger å tro at en gud gir dem gaver.

Forøvrig blir i alle fall guden i kristendommen tilegnet skylden for en rekke katastrofer, så er jo feil å si at man aldri skylder på Gud. Ser man på nyhetsinnslag fra krig og katastrofer vil man ofte se mennesker som jamrer og stiller spørsmålstegn ved handlingene til guden sin.

 

I dette tilfellet har du ikke noe valg. Så du ville heller blitt syk og dødd enn å ta imot hjelp fra en lege som har forgiftet en mengde mennesker?

 

Eventuelt, om du hadde fått behandling av denne personen, ville du takket ham vel vitende om at han har forgiftet en større gruppe mennesker?

 

Jeg synes det er kvalmt at noen tror at guden sin ødelegger livene til millioner av mennesker uten grunn samtidig som han gir gaver til noen få utvalgte.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det har med diskusjonen å gjøre at dersom en kjendis takker sin gud for å ha gitt lykke og suksess, takker man ikke da indirekte den guden som også må ha fratatt milliarder av mennesker denne lykken og suksessen?

 

Man takker noe som gir deg gave, men som ødelegger livet til andre.

 

Tilsvarende skulle vært om du skulle takke Michael Swango for å gjøre deg frisk når du vet at denne personen har forgiftet og drept opptil 60 mennesker med vilje. Kunne du takket Michael Swango dersom han behandlet deg frisk for en sykdom/skade?

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Swango

 

Eller kan vi kun diskutere med eksempler som faktisk har skjedd deg og som er virkelige? Kan vi ikke stille hypotetiske spørsmål?

 

Noen har faktisk hatt slike leger og helsepersonell. Noen har også fått hjelp av dem til å bli friske. Er det greit at en tidligere pasient av Michael Swango takker ham, vel vitende om at samme person har forgiftet opptil 60 mennesker?

 

Kan vi virkelig sammenligne en Gud med en Lege? Kan vi da si at en lege er en allmektig skapnig som bestemmer over liv og død, rikdom og fornedring i Norge som i Afrika? Skal ta det opp med fastlegen min neste gang jeg er der. Han er sikkert enig med din fremstilling av ham, men vil helt sikkert si at du for beskjeden når det gjelder legestanden.

Jeg kan ikke huske at denne Michael Swago har figurert i listen over fastlege der vi bor.

Jeg gidder ikke engang diskutere dette med deg hypotetisk siden eksemplet er så søkt at det savner hold i noe som helst.

Men glem den doktoren og sammenligningen med en Gud.

Hvorfor er det galt at noen takker noe/noen som de mener har gitt dem en fordel i livet? tror du ikke en skuespiller er klar over at siden h*n lykkes, så er det tusenvis som har mislyktes? Hvorfor tror du da at h*n velger å takke noe som de anser er større en dem selv? Hva er det som er akseptabelt i dine øyne blir takket i en slik tale? Husk at en skuespiller kunne vært oppe på podiet og tatt i mot flere priser på en kveld.

Lenke til kommentar

Kan jeg kun diskutere om virkelige personer i nærheten av der du bor? Ingen hypotetiske spørsmål tillatt? Alt må være 100% korrekt med virkeligheten?

 

1) Noen mennesker har hatt Michael Swago som helsepersonel i området der de bor. Det er ikke søkt! Det er fakta.

2) Man kan ikke velge hvem som skal behandle en i mange situasjoner så illusjonen om valg kan vi kaste fra oss øyeblikkelig.

3) Noen mennesker har blitt behandlet av Michael Swago i området der de bor. Det er ikke søkt. Det er fakta.

 

Kan du takke noen for å ha gitt deg gaver når du vet at den du takker har ødelagt livet til så mange mennesker? Spiller ingen rolle om det er helsepersonell, lege eller gud!

 

Og hvorfor sier du at en skuespiller kunne vært oppe på podiet og tatt i mot flere priser på en kveld? Er ikke dette hypotetisk av deg? Skuespilleren Julianna Margulies var kun oppe på podiet en gang under emmy utdelingen f.eks.

 

Husk på at jeg alltid husker at en skuespiller kunne vært oppe på podiet og tatt i mot flere priser på en kveld.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvorfor vi går fra å diskutere en premieutdeling som gir noen kvalme til å diskutere om en Lege har Gudommelig makt. Om du, og hele din familie, hadde en farlig form for sykdom som denne legen kurerte vha en metode som innebærer en gjennombrudd innen forsking. Hadde du ha takket ham selv om du viste at denne legen hadde kjørt på, og drept, en person i Guatemala eller Liberia i fylla? hva om han hadde kjørt på 10 stykker eller 30 stykker i dette landet der du helt sikkert ikke kjenner noen? husk at han berget hele din familie.

 

TS mener at en takketale der skuespillere takker Gud for deres fremgang blir kvalmende. Jeg mener det bør være lov å gi en takk til dem/den som du mener av hele ditt hjerte har brakt fremgang i ditt liv.

Hva, eller hvem, mener du det er akseptabelt å takke i en slik tale da?

Lenke til kommentar

Hvem diskuterer om leger har guddommelig makt? Jeg har aldri diskutert det.

 

Men skal vi tillate hypotetiske spørsmål?

 

Ingen i min hele familie har noen farlig form for sykdom.

 

Det er ikke snakk om å ha "drept en person i Guatemala i fylla". Det er snakk om at man får hjelp av noen som målrettet med vilje har valgt å ødelegge livene til en større gruppe mennesker. Det vil si å ha massakrert ørten landsbyer i Guatemala helt uten mål og mening.

 

Om Michael Swango hadde kurert hele min familie for kreft så kunne jeg fortsatt ikke takket ham, med tanke på at han er en psykotisk massemorder. At noen skulle takket denne psykotiske massemorderen for medisinsk behandling de hadde fått ville jeg sett på som et hån mot de pårørende til de drepte.

 

Hvem man kan takke er jo nevnt mange ganger tidligere. Helst de som ikke med viten å vilje har ødelagt livene til milliarder av mennesker selv om de har hjulpet akkurat deg.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

 

Er man virkelig en drittsekk hvis man er takknemlig?

Det forundrer meg at det er mulig å være så intolerante og arrogant i holdningene sine at man ikke kan godta respektere at noen faktisk velger å takke sin gud for suksess uten at dem skal være en drittsekk fordi dem gjør det.

 

Hvilken adferd skulle kjendisene på prisutdelingene ha utvist for at det skal være korrekt?

Problemet er ikke at de takker for dette, men måten de gjør det på.

 

Det satan som er deres "gud" og de vet det selv også for de har villig solgt sjelen sin til satan i bytte med success, berømmelse og rikdom.

At de da står på scenen og later som om de er kristne er kun for å viillede Folk.

 

https://www.youtube.com/watch?v=w2EiuZnw7JE

Jeg har mange ganger forsøkt å få til en byttehandel med djevelen for å oppnå suksess og rikdom (berømmelse fører kun til fordømmelse), men det har så langt ikke vært vellykket. Hva er det egentlig jeg gjør feil?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det har jeg presisert igjen og igjen. Hvor mange ganger er det nødvendig?

 

Kan du takke noen for å ha gitt deg gaver når du vet at den du takker har ødelagt livet til så mange mennesker? Spiller ingen rolle om det er helsepersonell, lege eller gud!

 

 

Hvordan kan du påstå at en Gud, som du tydeligvis mener ikke eksisterer i noen form, ødelegge noe som helst? Så langt som jeg vet så har vel bare den Kristne Guden sent en syndeflod over verden for en stund siden, men det blir vel litt voldsomt om vi skal henge oss opp I det enda.

En lege har en selvstendig tanke og tar avgjørelser deretter, mens en gud ikke kan det i den forstand. Da mener jeg det blir feil å si at en Gud har ødelagt noe som helst.

Lenke til kommentar
Hvordan kan du påstå at en Gud, som du tydeligvis mener ikke eksisterer i noen form, ødelegge noe som helst? Så langt som jeg vet så har vel bare den Kristne Guden sent en syndeflod over verden for en stund siden, men det blir vel litt voldsomt om vi skal henge oss opp I det enda.

En lege har en selvstendig tanke og tar avgjørelser deretter, mens en gud ikke kan det i den forstand. Da mener jeg det blir feil å si at en Gud har ødelagt noe som helst.

Det er ikke relevant hva jeg mener om guds eksistens eller ikke. Det spiller ingen rolle!

Og hvorfor i alle dager snakker du om syndefloden og hva er det relevant for?

 

Du sier at en lege kan tenke selvstendig og ta avgjørelser, mens en gud ikke kan tenke og ta avgjørelser? Da tror jeg du undervurderer guder noe voldsomt. De er både i stand til å tenke selvstendig og ta avgjørelser.

 

Hvis det blir feil å si at en gud har ødelagt noe som helst så blir det like feil å si at en gud har hjulpet en skuespiller med noe som helst. Og da blir det like feil å takke noen gud for denne hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...