Gå til innhold

ASUS GTX 780 ti sammen med ett i5-4690k... Lurt?


tacticalronto

Anbefalte innlegg

Hei!
Virker dette som en god ide? Jeg tenker å invistere i fremtiden å kjøpe meg ett "ASUS GTX 780 ti" å kjøre det sammen med en i5-4690k prosessor... De blir vel ingen flaskehals effekt da? eller tror dere i5'en blir for svak? Bør jeg også invistere i for eksempel en i7 4790k? Er den mye bedre, den er jo tross alt ett laken dyrere??

Endret av tacticalronto
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen problemer det, sjekk du har 600 W strømforsyning av god kvalitet.

Prosessoren kan jo overklokkes også.

Ved SLI oppsett vil du nok få problemer med prosessoren, det er nok fordi man bør helst ha 6 eller 8 kjerner når spillene skal ta nytte av det.

Takk for svar :D

Lurte også på om det er verdt å invistere i ett i7 4790k, eller kjøpe i5'en??

Lenke til kommentar

Hva mener du nå? er ikke GTX 780 Ti verdt å satse på? Virker ganske sykt da i reviews og andre videoer der de sammenligner dette kortet med andre kort i samme prisklasse, å kjøpe ett kort som er mye dyrere enn 5k er uaktuelt uansett :p

GTX 780 Ti er basert på GK110, GK110 har vært tilgjengelig siden begynnelsen av 2013. Om en uke kommer GTX 980, og da blir GTX 780 Ti meningsløst å kjøpe.

Videre har vi nå hatt 28nm-prosess i nesten tre år, det er ikke særlig fremtidsrettet ved å kjøpe en 28nm-GPU i dag når denne generasjonen allerede er eldgammel.

 

For all del, GTX 780 Ti er et kraftig kort, men det har alltid vært et dårlig kjøp når GTX 780 ligger så nærme ytelsesmessig og er 18 måneder gammelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...