Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor stopper utbygging av ADSL


Anbefalte innlegg

dollar sa:

Quote:


Coney: Problemet for de andre aktørene er at telenor fikk hele norges linjenett i gave fra staten


og leier det nå ut til 1000x den prisen det er verdt (derfor ingen konkurranse)

 

bhartnes sa:

Quote:


Telenor er vel nærmest som en distribusjonsnett-monopolist. Og da er det utrooolig synd på oss forbrukerne.


indeed. kunne vi krevd at selskapet ble splitta, uten fete "samarbeidsavtaler", som med m$? (liker telenor mindre enn m$!)

i tillegg kjøper de opp mengder av advokatfirma, sånn at de skal bli innhabile, og andre firma sliter skallebank med å forsvare seg.

 

shivac sa:

Quote:


Ja, jeg har ventet på ADSL i 1 og halvt ÅR. Dette skal jeg ikke gå videre uten tiltak.


Han tormod burde jo opp i holmgang eller noe da, eller Rikets Tilstand.


Hva med Stortinget ? Trodde de hadde bredbånd ganske høyt på prioriteringslisten ?


tror du virkelig de hadde stilt opp? og hvis de hadde stilt opp, tror du virkelig at de ikke hadde klart å overkjøre deg og klare å tjene mer penger?

og at stortinget har det høyt på _ønskelista_ er vel og bra, men tror du virkelig de _har_ makt til å gjøre noe så bra som det?

 

Cali3D sa:

Quote:


Så lenge telehor får fortsette som dei gjør vil norge alltid vere et u-land !!


gleder meg til den dagen vi blir et m-land! (_moderne_ land)

 

tabXtra sa:

Quote:


Quote:



On 2002-02-21 02:14, EL_Lobo skrev:

Gjør om hele telenor til offentlig igjen akkurat som veivesnet og lag interaktive "veier"

så kan de selge kobbertilgang/linjer til private for den prisen det kostet og bygge ut.

Dette lingner ikke grisen , telenor forhinder utvikling og norge blir ett "uland"




Helt enig. Hvis vi skal få noen til å flytte nord for Sinsenkrysset må staten snart gå inn og gjøre noe (sa jeg som stemte på høyre ved siste valg). Har generell motstand til alt staten blander seg inn i men man må huske på at Norge er et lang land og det vil aldri bli "kommersiellt lønnsomt" hvis man skal dekke hele Norge.


bompenger *hint* *hint* nedsatte fartsgrenser, veiavgift, co2 avgift, *drivstoffavgift* (dvs strøm :roll: ) mer bompenger....

 

Quote:


Dere må da skjønne at Telenor ikke kan gi adsl til ALLE her i landet.


klart ikke! men hvorfor skryter de over det? "vi skal levere høyhastighetsinternett til alle norske husstander innen xx.xx.xxxx". vel nå er vi forbi "xx.xx.xxxx" :eek: og nå skal telenor _stoppe_ utbyggingen som _skulle_ ha vært ferdig...

 

Roger23 sa:

Quote:


Fy søren, der brast den fjerne drømmen om lav ping i spill, null tellerskritt og rask nedlasting


etter hva jeg har lest hadde den drømmen forsvunnet den dagen Telenor ADSL ble installert :lol:

 

ripset sa:

Det er kun en grunn til at Telehor stopper utbyggingen av ADSL, og det er at de tjener mer penger på at folk har modem.

Grådigheten er så stor at den tilslutt spiser opp seg selv, og dette håper jeg virkelig blir enden på en av de GRÅDIGSTE bedriftene jeg vet om, og dette gjelder ikke bare Norge, men hele verden.

 

HATER TELENOR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommer på to grådigere:

staten

nettsvindlere

 

Kjellis sa:

Quote:


...ja det er f... meg sensur her - kanskje like bra det når vi snakker om telenor.


De tjener vel mere på oss som betaler tellerskritt på nett...... arghhhhhhhhhhhhhh!!!


Anbefaler alle til å sende klagemail til [email protected] , noe jeg har gjort!


Fatter ikke at dette er mulig av Telenor - er i sjokk


:lol: tror du virkelig den adressen er overvåka? det er en død link! (sender til en eller annen bot vil jeg tippe)......

 

kjbu sa:

Quote:


ALLE SAMMEN, SKRIV EN E-POST TIL EIEREN AV TELENOR

(NÆRINGS OG HANDELSDEPARTEMENTET ER STØRSTE AKSJONÆR OG HAR ALL MAKT).


EPOSTEN ER :



bedre enn den hermanssen adressen!

 

Jon A. Feet sa:

Quote:


1. I 1999 elller var det 2000 slår Hermansen ned og banker en ung NRK Reporter og kaller ham Dop vrak etterpå.


2. 2000 Telehor starter ADSL.

3. Til jul 2000 bittelitt lavere oppstarts avgift for ADSL.

4. 2001 Telehor legger på ADSL prisene.

5. Senere 2001 Stjelenor dobler oppstart pris på ISDN (der har de skyhøye telerskritt fra før av).

6. 2002 DE SVINA STOPPER UTBYGGINGEN AV ADSL.


Jeg skal personlig dra til oslo (Fornebu) og vandre RETT in på stygge gamle Hermansens kontor. (Jeg tar med meg TV2 og ALLE andre som blir med) og skjeller ham ut og ber ham få ræva i gir og bygge ut ADSL. I tilleg skal jeg fortelle ham at han må sette ned prisene OG at folk skal få den bandwithen man skal ha.

Med Stjelenor får du nemlig mye lavere bandwith en det som står SÅ SJEKK BANDWITH PÅ

hvis du har lavere bandwith en det Telehor sier du har kan du kreve penger eller rabatt av dem.


P.S. Det står i forbrukerloven.


Ta med hæren og storm Fornebu.


lista kommenterer jeg ikke, den taler for segselv.

ja, ta med hæren, og la telenor få litt gratisreklame fordi en mentalt forstyrra person storma _stakkars_ telenor....

 

Ahrain sa:

Quote:


Jeg mener det at telenor er et dritt firma som ikke holder hva de lover. Jeg bor litt landlig til , dette burde ikke være noe stopper for at jeg skal kunne få ADSL. Jeg kommer til spamme den ***** suport telefonen dems helt til det blir ressultater ut av det. Så jeg håper det er flere som reagerer på denne måten her , stå på ring dem til de ikke gidder å svare. En ting er helt sikkert jeg SKAL ha ADSL. Den andre tingen som er så dumt er at det bare er telenor som har mulighet til å bygge ut sentralene, og ikke andre teleselskaper.Jeg håper telehor kommer til å ta seg i sammen gjøre det riktige, det var alt.


bor i danmark, midt i bondeland! (på _hobbyflyplassen_ her blir radioen aldri brukt). gjett hvem som har adsl installert fra teledanmark (som minner veldig om telenor).. :grin: og gjett hvem som vil ha sonofon 1024/256kbit trådløs linje!

 

Mio sa:

Quote:


Bare tenk 1,- for en ussel sms melding.

Dem gikk ut med kontantkort med "gratise" sms meldinger på...helt til ungdom hadde tatt av helt med å sende sms meldinger,så tar dem seg betalt for det oxo da er man jo hekta på det.

Nå ser dem at det ikke er noen stor butikk i ADSL for dem,så da driter dem i å satse stort på det oxo.

Jeg mener at Norge ligger litt etter i alt som er av teknologi.Alt handler jo bare om og spare,spare og atter spare i det landet her.

Herregud Telenor..se og kom over ISDN stadiet.

Men det er vel det dem tjener mest penger på.


i danmark tar teledanmark, dvs tdc 1 dkr, orange 50døre, mens de brukbare, små leverandørene 25 døre!

 

jeg pleier å si det slik: "norge er best på gårsdagens teknologi" (dvs isdn. ingen i verden er bedre enn telenor på isdn, men få er værre på alle andre områder :roll: )

 

la oss nå innse det: telenor bedrer seg ikke! kun en ting hjelper: boikott telenor (hjelper egentlig ikke, fordi bedriftene får gylne avtaler som holder liv i telenor til dommedag), send advokater på døra...

 

hold dere til billigste makt! selv kommer jeg _ikke_ til å si opp mitt telenor ringkontant abb. før jeg flytter tilbake til norge (ganske enkelt fordi det er så greit å vite at når jeg kommer tilbake så kan jeg ringe og tulle alt jeg vil, uten noen mndsavgift. null papirarbeid)

 

gøy å vite at de ikke tjener penger på meg (de sendte faktisk nylig en regning helt hit til danmark på 3,29 eller noe :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-21 10:14, Fungus skrev:

Hhahahaahahahahahhahaahahahahahahahahahahah


Kan ikke dere potetbonder som bor så lang utenfor allfarvei, flytte inn til sivilisjasjonen da, slik at dere har muligheten til å dere en anstendig internet tilknytning.


Vi skikkelige arbeidsfolk vil ikke at våre skattepenger skal subsidiere grisebønder med statspenger slik at bredbånd kan rekke ut til hver en avkrok her i landet.


Dere har dere selv å takke som har bosatt dere ute i huttiheita..


 

Og med det sagt gikk det opp et lys for 2millioner "potetbonder". Hva skjer med prisene på boligmarkedet da?

100.000 pr mnd for 12kvm hybel... og null potet i butikken :wink:

Lenke til kommentar

Fungus - tror du man må bo langt uti skogen for ikke å kunne få ADSL?

 

Kjenner en som bor mindre enn 5min å kjøre fra Oslo S som ikke kan få det. Hos pappa (6~7min unna) er eneste muligheten UPC.

 

Telenor kunne helt fint tilbudt ADSL til mye fler en de gjøre idag - nå har de vel ca 50 000 kunder (max) i et land med 4.5mill mennesker. Så mye potetbønder er her hvertfall ikke.

Lenke til kommentar

Fungus, Din arogante lille drit! for det første tror du alle vil bo i byen? NEI for det andre hvordan våger du å kalle alle som ikke bor innenfor bygrensen får potetbønder! jeg er langt i fra no bonde (ikke det at jeg har no i mot bønder for all del) vær glad med det du har å hold kjeft

 

sjanten, tror du quota meg litt feil der jeg

Quote:

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

Dere må da skjønne at Telenor ikke kan gi adsl til ALLE her i landet.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

hvis dette var meg da liksom hvis du ser hva jeg skrev lengere ned så ser du sarkasmen ;O)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-21 10:14, Fungus skrev:

Hhahahaahahahahahhahaahahahahahahahahahahah


Kan ikke dere potetbonder som bor så lang utenfor allfarvei, flytte inn til sivilisjasjonen da, slik at dere har muligheten til å dere en anstendig internet tilknytning.


Vi skikkelige arbeidsfolk vil ikke at våre skattepenger skal subsidiere grisebønder med statspenger slik at bredbånd kan rekke ut til hver en avkrok her i landet.


Dere har dere selv å takke som har bosatt dere ute i huttiheita..


Hadde det ikke vært for oss bønder , så hadde ikke dere hatt melk å brød. Du skjønner det at melka kommer ikke fra butikken , men fra kuer her på landet. Så tenk litt om før du åpner kjeften neste gang.

 

 

Hilsen Glenn Brekke (Bor på bodelandet) #:)

Lenke til kommentar

Skjønner at folk blir pissed av at Telenor stenger ned utbyggingen av adsl, men det er resultatet av at de er blitt aksjeselskap. Ingen vits i å bruke over en halv mill for å bygge ut en DSLAM (Sentralsiden av adsl) på et sted med 30 mulige kunder. "do the math baby"

Foresten så kan ikke telenor sette ned prisene, fordi PTT ser på dette som uheldig for konkuransen, så det er alltid to sider av en sak

Lenke til kommentar

La oss vise vår kjære Tormod

at vi ei har mere tolmod

Med juks, løgn og bedrag

nei, dette var siste dag

 

La oss sammen gå i kamp

både folk og ramp

Dette finner vi oss ikke i

ja, la oss ta parti

 

La hver søster og hver bror

spre det ord hvor dere bor

At nå er timen slagen

da vi må felle dragen

 

Ja, vi må dra ut pluggen

så blir han kan hende litt uggen

Da penger ei strømmer inn

ja, da blir han tung i sinn

 

Da må han søke ugjort

og det, faderlig fort

Den ugjerning han har gjort

for så og svinne bort

 

Da kanskje vil timen komme

da Norge også kan romme

En kabel fra nord til sør

frem til hver eneste dør

 

Min santen skal gleden bli stor

da vår alles store bror

Er knust av grådighetens kjeve

og vi på veven kan sveve

 

I sannhet er vår styrke stor

til å ramme Telenor

Om bare vi kan holde stand

da kan vi redde dette land

 

 

The Edge

Lenke til kommentar

Hadde det ikke vært for oss bønder , så hadde ikke dere hatt melk å brød. Du skjønner det at melka kommer ikke fra butikken , men fra kuer her på landet. Så tenk litt om før du åpner kjeften neste gang.

 

 

Hilsen Glenn Brekke (Bor på bodelandet) #:)

 

Hadde det ikke vært for dere bønder så hadde det kanskje vært billig å kjøpe melk og kjøtt i butikken.

Det må jo være bedre å impotere kjøtt osv fra utlandet, istedet for subsidiere halvfeite alkoholiserte wannabe bønder i indre huttaheito.

 

Okay det var kanskje litt "of topic"

Lenke til kommentar

Ja nå er diskusjonen ut på det mest saklige nivået til nå....

 

Synes vurkelig at det departemnaget som har med kommunikasjon og slikt burde få handa ut av kaffekoppen og få litt sving i den teknologiske utviklingen. Eller blir det med så mye annet at en skal se hvordan svenskene og danskene har gjort det før oss og så kanskje det lir noe av. Hvorfor ikke gå foran med et godt eksempel og en aktivitet som kan skape interesse også uten i fra. På den måten med godt oppbygde linjer og kunnskapssentre da skape arbeidsplasser som vil komme landet til gode når oljemilliardene skrumper inn. kunnskap blir en større og større verdi så da må vi sørge for at den i den minste ikke blir minket.

 

Registrerer at Regjeringen endelig klarte å bestemme seg for kunnskapsparken nede i Oslo gryta. Problemet er jo bare at folk ikke får plass å bo og finner en seg en hule så koster den så mye at en ikke ahr råd til et liv ved siden av. Med it teknologi så blir jo muligheten større til å kommunisere på store avstander så da forstår ikke jeg hvorfor legge den slik de har gjort. Kunne heller flytta hele kunnskapsparken til et skogområde og gitt dagens arealet til hus-bygging og noen skikkelige boligblokker som det kunne stå respekt av og til priser en vanlig person ville ha råd til. Leiligheter som en kunne slippe å være BI-sønn eller over 50 med ett par millioner på bok for å få. Oslo er tross alt en by og ikke en stor stor landsby.

 

Min lange mening en torsdags natt.

Lenke til kommentar

Ernst, enig!

 

Mye tyder faktisk på nettopp dette. Et STOOORT problem med ADSL er jo at linjene ikke kunne være lengre enn 2,8 kilometer (fra sentralen til husstanden). Dermed er det vanskelig å bygge ut, til og med i tettbygde strøk.

 

Et annet problem er at man har tekniske problemer med ADSL. Mange oppnår ikke de hastigheter de er blitt lovet i utgangspunktet - pluss stor trafikk.

 

Jeg vet ikke hvilken teknologi som kan erstatte ADSL, men det hadde jo bare vært for dumt om Norges ledende teleselskap plutselig skulle legge bredbånd på is - når det attpåtil lønner seg! (dette da på sikt, selvsagt).

 

Kan det tenkes at Telenor vil innføre noe sånt som SDSL eller DSL?

Lenke til kommentar

Monopolisten herjer enda.....

Dette blir helt feil i et marked som skal være i fri

konkurranse.

 

Det er helt umulig å velge en konkurrent til Telenor, så lenge at disse konkurrentene er avhengig av at Telenor har utbygd den lokale sentralen som jeg tilhører til å takle ADSL.

Så Telenor kan velge bort andre i markedet som de ikke ønsker skal slippe til!

 

For ca. 10 år siden lovpriste politikere, dataeksperter, teleleverandører o.a. den nye tiden som nå kom med data og flotte teleløsninger som skulle motvirke fraflytting fra distriktene. Alle skulle nå kunne sitte hjemme og utføre jobben sin, og bruke den beste teknologien i markedet. Jo-jo.

 

Jeg bor i en bygd med 350 mennesker som befinner seg i parabolskygge, ingen kabel-TV og dårlige teleløsninger.

Boligen har snart ingen verdi.

Nå må noen snart våkne og forstå at det foregår en voldsom verdiforringelse ute i distriktene.

 

10 km unna bygda vår er det en stor Nord-Norsk by som både kan ta imot parabolsignaler, har kabel-tv, bredband og etterhvert et utbygd nett med ADSL.

 

Alle som har alt får enda mer.

 

Raseriet har nå gått over i en slags total avmakt.

 

God helg!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-22 10:04, Terabyte skrev:

Ernst, enig!


Mye tyder faktisk på nettopp dette. Et STOOORT problem med ADSL er jo at linjene ikke kunne være lengre enn 2,8 kilometer (fra sentralen til husstanden). Dermed er det vanskelig å bygge ut, til og med i tettbygde strøk.


Et annet problem er at man har tekniske problemer med ADSL. Mange oppnår ikke de hastigheter de er blitt lovet i utgangspunktet - pluss stor trafikk.


Jeg vet ikke hvilken teknologi som kan erstatte ADSL, men det hadde jo bare vært for dumt om Norges ledende teleselskap plutselig skulle legge bredbånd på is - når det attpåtil lønner seg! (dette da på sikt, selvsagt).


Kan det tenkes at Telenor vil innføre noe sånt som SDSL eller DSL?



 

 

Telenor har jo kjørt prøveprosjekter på VDSL bla i Forus. Men om de vil satse stort på det er vel heller tvilsomt. Avstandene fra sentralene er det største problemet...jeg husker ikke eksakt, men mener max avstand fra en sentral med VDSL er 500 meter!

 

Forøvrig er jeg dyktig lei av Telenor's løgner og dårlig behandling av kundene sine! :evil:

Jeg har ventet på ADSL i snart ett år, men det vil ikke skje i år heller...for få husstander sier de! (nærmeste sentral som er DSL utbygd er 1 km herfra...) Men jeg flytter snart og da får jeg DSL linje. Uansett: Telenor er et svindelfirma!

 

Tenkte jeg skulle ta med noen utdrag fra et produktkurs som Telenor hadde september 2000:

 

"Priser:

- ADSL vil ha en etableringsavgift og en fast abonnementspris per måned.

- Prisene er ikke fastsatt, men vi vil tilby konkurransedyktige priser.

 

Primærmålgruppe:

- Innovatører:

Tar i bruk ny teknologi først.

Surfer mye på internett og synes det går tregt med ISDN.

Vil ha den nyeste teknologien fordi det er kult.

Kobler opp alt selv.

Er kritiske og selektive.

- City-kunder:

Bor i byen og er mellom 20 og 40 år.

Er meget motebevisste, men lite opptatt av pris.

Har høy inntekt, høy utdannelse og bruker internett som en viktig nyhetskilde.

 

Både innovatørene og City-kundene vil skape større interesse for ADSL og dra med seg andre kundegrupper.

 

ADSL og ISDN: Telenor gir deg dagens løsning som i kombinasjon blir uslåelig.

 

Om ISDN: Telenor ISDN er fremtidens telefonabonnement. Samtaleprisen er kraftig redusert.

 

Hastigheter på xDSL produkter:

ADSL - teoretisk 8Mbps, i praksis 2 Mbps i nedstrømshastighet

SDSL - teoretisk 1 eller 2 Mbps både opp og nedstrøm, i praksis sjelden mer enn 500kbps

VDSL - teoretisk nedstrøm på opptil 52Mbps

 

Trekk deres egne konklusjoner om dette, jeg har gjort mine :evil:

Gleder meg til den dagen jeg ikke behøver noe Telenor produkt mer!

Lenke til kommentar

Hmm hvorfor boikoter vi ikke bare telehor og går over til netcom eller tele2 og viser telenor hva litt konkuranse gjør med driften :smile: og syntes jeg så en kar som ville lage en anti telenor gruppe hær en plass, ER MED PÅ DEN!!!

 

[ Denne Melding var redigert av: skyward på 2002-02-22 23:33 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...