Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor stopper utbygging av ADSL


Anbefalte innlegg

Finnes det noen andre firma enn dette HELVETES SATANS FORPULTE TELENOR som leverer ISDN? (det blir vel sensurert dette her, men TELENOR er jo det værste skjælsordet)

 

Ikke at jeg har lyst å bli sittende med ISDN, men jeg vil i alle fall ikke betale isdn abbonement til Tel..(sensurert) den tiden det ikke finnes alternativer til isdn her i området...

 

Kan ikke en eller annen terrorist helle cyanid i drikkevannet til telenor også da...

 

The Edge

 

(Håper en eller annen frustrert telenor kunde sprenger sentralen jeg er koblet mot i lufta slik at telenor må sette opp ny, da kan de jo likegodt sette opp en som er klargjort for ADSL, det koster vel ikke stort mere...)

 

[ Denne Melding var redigert av: TheEdge på 2002-02-21 00:41 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Kjellis" oppfordret alle til å send mail til Tormod hermansen. Helt klart en grei ide, og jeg sendte derfor denne mailen:

 

"Hei Tormod

 

dessverre stod det å lese i lokalavisen denne uke at Telenor ikke vil bygge videre på sitt ADSL nett. Dette er MEGET beklagelig, og som følge av denne utrolige arrogante holdningen har jeg byttet leverandør på telefon, internett og mobiltelefon.

 

God bedring"

 

Min oppfordring til alle andre som er missfornøyd med tele*or sin politikk er å sende sin missnøye til Mr. Hermansen

 

GAS

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-20 18:58, Tresprit skrev:

Quote:


On 2002-02-20 15:25, Lakesis skrev:

AAAARGGGHHHH
:evil:
:evil:
:evil:

Noen som vil starte en terroristgruppe som kjemper mot Telenor?


eks til slagord: "Knus telemonsteret" "Bekjemp telenazistene" osv....tenk å ha storma inn på Fornebu og lagd litt liv...hehehe


 

 

 

Er med jeg, kom så skal vi kjøre en ISDN boks (av den STORE typen) opp i ræva til Hermansen & co.

 

Eller la oss bare saksøke de :smile:

 

Er med jeg og,... Har adsl,.. men suuuger jo ikke den da !!!!!

 

og i tillegg så blir jeg 1000000 ganger mer forbanna viss den bandwidth limiten som det ryktes om er fakta !!!!

 

Telenor skal brenne i ******* for alle sine synder,... jeg kødder ikke,...

Lenke til kommentar

Når Tele***...ja det er stort sett bare _tele_ de klarer, men det er vel ikke lenge til de tar summetonen også?

 

Jeg synes vi skal begynne å bruke det gamle navnet, Televerket, for det verker noe jævlig.

Sitter i landlige omgivelser, og atpåtil i Nord-Norge. Tror nok ikke det blir ADSL her med det første nei...

 

Hadde det vært et firma med litt guts der ute som virkelig ville satse over hele landet med en løsning for bredbånd av noe slag, f-eks trådløst, så ville jo 2002-2003 bli skikkelige gullår for de. De ville jo rappe de resterende 50% som venter på ADSL nå!

**** det hadde vært rått!

Lenke til kommentar

Dere må da skjønne at Telenor ikke kan gi adsl til ALLE her i landet.

 

 

De må jo ta inn intekter til å drive adsl kundene fra ivrige isdn kunder som er på nettet mye, dette er jo dems eneste intektskilde til å difte adsl kundene.

 

Bor i sætre hurum å har nå ventet på ADSL siden de begynte i 2000 å ser at flere å flere av de jeg kjenner får seg det men kan jeg? neida,greit nok hvis de ikke kan gi oss alle adsl MEN da får tilbudet være dereter isdn gir deg TOPEN 128k å da går tellerskritene fort altså det er tregere Å dyrere en ADSL,å med adsl er du faktisk koblet på 24/7, dette burde det ikke være siden tilbudet er DÅRLIGERE en ADSL. Enver annen bedrift som driver med noe annet en internett levering selger dårligere varer får mindre.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-21 02:14, EL_Lobo skrev:

Gjør om hele telenor til offentlig igjen akkurat som veivesnet og lag interaktive "veier"

så kan de selge kobbertilgang/linjer til private for den prisen det kostet og bygge ut.

Dette lingner ikke grisen , telenor forhinder utvikling og norge blir ett "uland"


 

 

Helt enig. Hvis vi skal få noen til å flytte nord for Sinsenkrysset må staten snart gå inn og gjøre noe (sa jeg som stemte på høyre ved siste valg). Har generell motstand til alt staten blander seg inn i men man må huske på at Norge er et lang land og det vil aldri bli "kommersiellt lønnsomt" hvis man skal dekke hele Norge.

Lenke til kommentar

Så lenge telehor får fortsette som dei gjør vil norge alltid vere et u-land !!

 

Kansje på tide å si farvell til den store rike olje stat å flytte til "søta bror" hvor alt er så mye beire he,he...

 

*drit lei*

 

Føler virkelig med alle dei som sitter å betaler for tellerskrit/isdn i utkant#¤#"¤#Norge!

Lenke til kommentar

Hei

Jeg bor i Bergen Kommune men litt utenfor sentrum og i et område med bare bolighus og ikke blokker.

Har på et oversiktskart fra Telenor om utbygging av ADSL i Bergen at der jeg bor, skulle bli utbygd iløpet av 2 kvartal 2001, men ikke noe skjedde.

Så flytter jeg heller

Lenke til kommentar

ALLE SAMMEN, SKRIV EN E-POST TIL EIEREN AV TELENOR

(NÆRINGS OG HANDELSDEPARTEMENTET ER STØRSTE AKSJONÆR OG HAR ALL MAKT).

 

EPOSTEN ER :

[email protected]

 

FORKLAR AT DET ER STATEN'S OPPGAVE Å SØRGE FOR BREDBÅNDSUTBYGGING OGSÅ TIL DESTRIKTENE. BREDBÅND SKAL IKKE VÆRE NOE FOR BARE SVÆRT TETTBEBYGGEDE STRØK. DETTE ER IKKE GOD DESTRIKTSPOLITIKK.

Lenke til kommentar

Samferdselsdep. - Bredbånd til hele landet - Forslag til nasjonal satsing

 

Quote:

Arbeidsgruppen foreslår at følgende visjoner legges til grunn for satsingen:


Norge skal ligge i forkant i IKT-utviklingen gjennom tidlig å nyttiggjøre oss bredbåndstjenester, -anvendelser og brukerutstyr som legger til rette for vekst og verdiskapning i hele landet.


I løpet av de kommende fire årene skal Norges befolkning ha tilbud om tilknytning til bredbåndsnett og ha tilgang til bredbåndtjenester i arbeid, utdanning og hjem, til rimelige priser.


Alle landets grunn- og videregående skoler, folkebibliotek, sykehus og kommuneadministrasjoner skal gis tilbud om tilknytning til bredbåndsnett innen utgangen av 2002.


 

Quote:

Husstander, bedrifter og offentlige virksomheter i alle deler av Norge bør i løpet av de nærmeste årene få tilgang til IKT-infrastruktur med høy overføringskapasitet. Dette bør i utgangspunktet skje i regi av markedet. Tilbyderne i telemarkedet antas å investere i størrelsesorden 4-6 mrd kr pr. år framover i offentlige nett som muliggjør bredbåndstjenester. I tillegg kommer betydelige investeringer i nett innad og mellom bedrifter og offentlige virksomheter. Staten bør ha et overordnet ansvar for å legge til rette slik at alle kan nyttiggjøre seg den digitale utvikling. Sett i lys av den raske teknologi- og markedsutviklingen er det per i dag vanskelig å utpeke eksakt de bestemte områder eller grupper der det ikke vil være kommersielt grunnlag for å tilby bredbåndstjenester til rimelige priser. Etter arbeidsgruppens oppfatning er det likevel grunn til å anta at etterspørselen etter bredbåndstjenester i enkelte grisgrendte strøk vil kunne være for lav til at utbyggingen i slike områder vil skje i ønsket tempo.


Quote:

Følgende tiltak foreslås for å sikre tilgjengelighet for alle til rimelige priser:


Telemyndighetene skal i løpet av 2000 utvikle et nasjonalt infrastrukturprogram for å vurdere behovet for tiltak- og støtteordninger for å stimulere spesielle grupper og brukere i kommersielt svake områder. Aktuelle tiltak- og støtteordninger som bør vurderes er bl.a. offentlig kjøp av tjenester, tilskudd og skattelette. Virkemidlene skal utformes i tråd med EØS-retten. Det bør legges til rette for at konkrete forslag til tiltak- og støtteordninger kan benyttes i perioden 2001-2004.


Quote:

Digital distribusjon av kringkasting


Spørsmålet om evt. statlig engasjement i utbygging av bredbåndsnett bør bl.a. sees i sammenheng med spørsmålet om hvordan man skal sikre en digital distribusjonsplattform for allmennkringkasterne. Det er foreløpig uklart på hvilken måte allmennkringkasternes digitale sendinger skal bli distribuert. Det er imidlertid nødvendig at allmennkringkasterne oppnår en distribusjon som innebærer at tilnærmet hele befolkningen får mulighet til å motta digital allmennkringkasting. Én mulighet er at distribusjonen i framtiden baseres på en kombinasjon av et bakkenett (delvis landsdekkende), kabel, satellitt og et oppgradert telenett. De stimuleringstiltak som arbeidsgruppen foreslår i denne rapporten vil, dersom de gjennomføres, yte et positivt bidrag til at de norske allmennkringkasterne sikres full landsdekkende distribusjon av digitale sendinger. I tillegg vil perioden med parallelle analoge og digitale sendinger bli begrenset. Det siste momentet er viktig fordi parallelle sendinger er kostbart for kringkasterne, og fordi de analoge sendingene legger beslag på verdifulle frekvensressurser.


 

Jeg er rimelig sikker på at Telenor har pugga det overstående opp og ned og i mente. Det er derfor de

[*]Øker prisene på alt bortsett fra tellerskrittene på telefoni (De har sikkert lyst til å øke tellerskrittene også, men da velger jo brukerne andre leverandører!). Man må jo likevel betale linjeleie og slikt til Telenor samme hva!

[*]Forsinker utbyggingen av ADSL for å tyne mer penger ut av folk som sitter med analog/ISDN modem

[*]Stopper videreutbyggingen av ADSL helt

Sannsynligvis er det ingen andre aktører som kommer til å bygge ut ADSL i de samme grisgrendte strøkene heller. De har nok enda dårligere forutsetninger for at det skal være økonomisk grunnlag for det enn Telenor.

 

Jeg så for meg da jeg begynte å skrive innlegget her at Telenor ikke gadd å bygge ut ADSL til resten av befolkningen fordi TV2 og NRK skal bygge ut digitalt bakkenett. Der tok jeg feil. Jeg fant nemlig [link=http://telecom.no/art/4377.html]denne[/link]artikkelen, hvor det står at

Quote:

Regjeringen får en kattepine i fanget når det gjelder hvem som skal bygge et bakkebasert digitalt TV-nett. Telenor er den mest sannsynlige utbyggeren, og vil neppe ta jobben uten milliardgarantier fra myndighetene.

(...)

Telenor vil ha alle muligheter for å selge seg dyrt for å bli en samarbeidspartner om å bygge ut et digitalt bakkenett. Det gamle Televerket kunne nok brukes for å nå distriktspolitiske og kulturpolitiske mål. Det nye Telenor er markedstilpasset og vet å selge seg dyrt.


 

[link=http://www.kampanje.com/00/22/79/2.html]Her[/link] står det at Telenor også eier det analoge sendenettet:

Quote:

Sånn sett var 1996 et avgjørende år. Da solgte NRK, under sin tidligere kringkastingssjef Einar Førde, det analoge sendenettet bestående av master og fjelltopper til Telenor.


 

Telenor er vel nærmest som en distribusjonsnett-monopolist. Og da er det utrooolig synd på oss forbrukerne.

 

Og til dere bedrevitere i Oslo-gryta med fet kontakt rett i veggen: Ja, jeg kunne sikkert flytta til Oslo jeg og. Men jeg har ikke lyst til 2mill+ for et lite kott av en leilighet når jeg kan kjøpe meg en diger enebolig for en brøkdel lenger nord i landet.

Lenke til kommentar

Er det ikke bra at de ikke skal bygge ut mer da?

Virker jo som alle her ikke vil ha Telenor likevel.

Og nå har jo de andre aktørene en kjempe god mulighet til å kapre kunder. Siden de ikke vil han noen konkurranse.

Så det er vel å se da om noen andre prøver seg.

Tror ikke det, men det er lov å håpe.

Lenke til kommentar

Hhahahaahahahahahhahaahahahahahahahahahahah

 

Kan ikke dere potetbonder som bor så lang utenfor allfarvei, flytte inn til sivilisjasjonen da, slik at dere har muligheten til å dere en anstendig internet tilknytning.

 

Vi skikkelige arbeidsfolk vil ikke at våre skattepenger skal subsidiere grisebønder med statspenger slik at bredbånd kan rekke ut til hver en avkrok her i landet.

 

Dere har dere selv å takke som har bosatt dere ute i huttiheita..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...