Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor stopper utbygging av ADSL


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-02-20 17:25, Kenny000 skrev:

Finnes det ingen andre aktører der dere bor?

Ikke det jeg synes det ikke er latterlig av Telenor å holde på på denne måten. Men her på vestlandet er det endel som har tibud både fra UPC, NextGeentel Og BKK (Bergen Kommunale Kraftverk). Sistnevnte leverer forresten 10MB for 415kr mnd. Håper på å få dette i løpet av ikke så altfor lang tid!


 

Hvis du bor der du kan få 10mbit fra Bergen Kommunale Kraftverk, så bor du etter all sansynlighet i en by, med andre ord et sted der du kan få adsl/sdsl/whatever uansett.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-02-20 17:29, t-paul skrev:

Eier staten mesteparten avaksjene i Stjelenor?hmmm... = staten vil ikke bygge ut bredbånd? ehh..


****spekulerespekulere****


 

Staten har aldri vært noe interessert i å bygge ut bredbåndsnorge. Jeg vurderer faktisk å stemme SP (det eneste partiet som har sagt noe om det) ved neste kommunevalg...

Lenke til kommentar

Den 2002-02-20 18:00, Anders Leipsland skrev:

Quote:


On 2002-02-20 17:09, Dollar skrev:



Hvis det er noen trøst for dere så er det ikke såå kult å være UPC kunde heller. 128k upload er ikke noe å rope hurra for...


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-02-20 18:00 ]</font>


 

jo

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-02-21 10:14, Fungus skrev:

Hhahahaahahahahahhahaahahahahahahahahahahah


Kan ikke dere potetbonder som bor så lang utenfor allfarvei, flytte inn til sivilisjasjonen da, slik at dere har muligheten til å dere en anstendig internet tilknytning.



 

Dere arbeidere? HAHA...

 

Men tilbake til saken.. Som sagt, det er forskjell på en avsidesliggende fjelltopp og et delvis tettbygd strøk.

 

Der jeg bor er det ingen mulighet for få noe slags form for bredbånd (vel, skolen som er 300m unna har 1mbit, men det er fixxa gjennom kommunen på en slags merkelig måte).

 

Her er en illustrasjon av hvor jeg bor:

 

http://zelterz.tripod.com/a.gif

 

De stedene der det ikke er boliger er det: 3 skoler med om lag 1000 elever til sammen, 4 fotballbaner, 1 hoppbakke og 1 idrettshall.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-02-21 10:37, Buzz76 skrev:

Quote:


On 2002-02-21 10:14, Fungus skrev:

Hhahahaahahahahahhahaahahahahahahahahahahah


Kan ikke dere potetbonder som bor så lang utenfor allfarvei, flytte inn til sivilisjasjonen da, slik at dere har muligheten til å dere en anstendig internet tilknytning.


Vi skikkelige arbeidsfolk vil ikke at våre skattepenger skal subsidiere grisebønder med statspenger slik at bredbånd kan rekke ut til hver en avkrok her i landet.


Dere har dere selv å takke som har bosatt dere ute i huttiheita..


 

Og med det sagt gikk det opp et lys for 2millioner "potetbonder". Hva skjer med prisene på boligmarkedet da?

100.000 pr mnd for 12kvm hybel... og null potet i butikken :wink:

 

hehe :smile:

Lenke til kommentar

Quote:




Jeg bor i en bygd med 350 mennesker som befinner seg i parabolskygge, ingen kabel-TV og dårlige teleløsninger.

Boligen har snart ingen verdi.

Nå må noen snart våkne og forstå at det foregår en voldsom verdiforringelse ute i distriktene.


10 km unna bygda vår er det en stor Nord-Norsk by som både kan ta imot parabolsignaler, har kabel-tv, bredband og etterhvert et utbygd nett med ADSL.

God helg!


 

Heldigvis står det ikke så ille til for meg som med deg, jeg har kabel(TV, ikke inet) og det bor 2000 folk innenfor en radius på 1,5km (hvis jeg er sentrum på sirkelen). Så jeg har fortsatt et lite håp om å få adsl en dag, men du kan nok glemme det (sad but true).

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-03-15 08:34, lavizh skrev:

Såså folkens, ta det med ro, ADSL er under utbygging igjen (med tanke på inntekt/etterspørsel først og fremst)! ... Har vært det en stund nå
:)
.. Hvis dere hadde fulgt med hadde dere visst det
:)

_________________

--[ Telenor Networks AS - KS: 08300 ]--


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: på 2002-03-15 08:37 ]</font>


 

I praksis så er vel ikke akkurat utbyggingen så veldig effektiv...

 

Vel, nå har jeg skrevet en 10-15 innlegg her, det bør holde :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...