Gå til innhold

Den store The Sims 4- tråden


Anbefalte innlegg

Så dum jeg er, la ikke merke til før nå at man får gratis ting ved og gå opp i forskjellige jobber og events.

 

La også merke til en veeeldig nyttig ting, når man går på date og får gull medalje, får man en flaske champagne i en kurv, sleit med og bli ilag med en sim, så slo jeg på den flaska, plutselig ble alle i rommet flørtete XP

 

Litt kult da at visst man er astronaut og har astronaut ting i rommet så hjelper det på jobben og humøret til simmen.

Det gjør pynt mer nyttig i spillet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket en del om dette med gratis hus, og begge to har rett. :) Om du går til verdenskartet kan du velge en tomt og hvilken familie som skal bo der. Hvis du da hopper inn i spillet vil familien ha flyttet inn, og dermed må de pent betale for å bygge. Det samme gjelder hvis du bygger først, og så velger hvem som skal bo der. Da må de nok betale full pris for huset.

 

MEN! Hvis du først velger hvem som skal bo i et hus, og så går inn i byggemodus FØR du går inn i selve spillet kan du bygge så mye du orker helt gratis. Dette er kun ETTER at du har valgt en familie, og FØR du lar dem flytte inn offisielt. Lett å overse den der. ;)

 

Er det meningen det skal være slik, eller en glitch?

 

Jeg bestemte meg uansett for å lage en ny fyr som måtte betale for hver mustein i sitt hus. Har foreløpig ingen vindu, men endelig fått tapet og parkett. Stua er helt tom, bortsett fra en PC som akkurat er innkjøpt. Har brukt biblioteket aktivt, og huset til dama hans da jeg fant en jeg likte. Dessverre bodde hun i kollektiv, så ingen penger da han omsider fikk seg sin egen PC og hun flyttet inn.

 

Mye gøyere å måtte bo på en byggeplass av mur i begynnelsen, og så se huset ta form etterhvert som man får grunker! Data-jobben og programmeringen går som en drøm, og han flyr forbi stillinger som om det skulle være busstopp!

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Aner ikke om det er en glitch eller ikke. Lot du ham flytte inn først? Etter en del testing får jeg gratis hus hvis jeg først lager fyren, og så lager huset før jeg går inn i selve spillet. Er enig i at det er morsomst å se huset vokse over tid, men å få gratis penger før man flytter inn gjør at man får et hus man kan trives i fra start. Da slipper man å bo i de samme forhåndslagde husene hver eneste gang man lager en ny familie. Man kan også lage et stort hus til en ny familie, for å fylle opp nabolaget med folk man kjenner, i stedet for å bare ha tilfeldige folk boende der. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har funnet enda en måte som gjør at man får huset uten å betale for det. På ubebodde tomter/hus er det en egen knapp for å lage en familie til akkurat valgte hus. Man får da lage en ny familie, som flyttes direkte inn i gjeldende hus, uten at de trenger å betale for huset. Jeg har selv benyttet denne funksjonen et par ganger nå, for å befolke byen, etter at alderdom har ført til mange tomme hus.

 

Jeg mistenker at det er dette Orwandel har gjort, da det stemmer best med beskrivelsen hans, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Er jo det jeg har sagt hele tiden. :p Først lager du en familie, deretter lager du huset FØR du lar dem flytte inn. Dermed kan du lage huset ditt helt gratis. Du kan bygge en gigantvilla helt gratis, om du vil.

Jo, men grunnen til at du har fått huset gratis, er at du har flyttet inn familien på "feil" måte. Ja, jeg skriver "feil" med gåseøyne, fordi det er litt tullete av Maxis å ha en slik knapp som så lett kan misforstås. Knappen gjør også at koden freerealestate blir overflødig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hei! Jeg likte sims 2 og spilte det for mange år siden. Har litt lyst til å kjøpe sims 4.. artig tidsfordriv... anbefaler dere det? :)

Ja, spillet er bra, det har noen bugs enda men ingenting som er en gamebreaker som jeg har oppdaget enda. Det er dog viktig å minne seg selv på at dette er et base spill uten x antall år med tilleggspakker med mer, så det virker noe tomt hvis man har lagt mange timer og penger i foregående spill.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg likte sims 2 og spilte det for mange år siden. Har litt lyst til å kjøpe sims 4.. artig tidsfordriv... anbefaler dere det? :)

Svært kort versjon av The Sims 4: Du vil bruke det meste av tiden i små områder, og går du fra ett sted til et annet blir det nok en loadingskjerm. Til gjengjeld er simmene mye smartere enn før, og de kan gjøre to ting på en gang nå (viktigere enn det høres ut). Om dette høres bra ut anbefaler jeg det. Om du ikke liker tanken på å bare ha svært små områder, men "krever" en åpen verden anbefaler jeg det ikke. Personlig synes jeg det er det beste i serien så langt. :)

Lenke til kommentar

 

det har noen bugs enda men ingenting som er en gamebreaker som jeg har oppdaget enda.

Jeg har nå oppdaget en bug som grenser nært mot gamebreaker. Det er mange som sliter med samme bug, og saken ligger som en sticky inne på EA's forum.

 

Saken er den, at det er tydeligvis en grense på antall simmer som kan eksistere i Sims 4, ubetinget av om de er død eller levende. Det vil helt enkelt si, at før eller siden, vil antall levende + døde simmer komme over denne grensen, og da begynner spillet å slette "overflødige" simmer rundt kl. 3 hver natt. De fleste når denne grensen på 180 simmer når de har spilt familien sin til 3. generasjon.

 

Jeg nådde tydeligvis smertegrensen nå sist helg. Buggen arter seg slik, at om dagen genereres 20 - 30 såkalte "townies" (simmer som ikke bor i noe bestemt hus), og om natten blir omtrent like mange slettet, - ofte de samme som ble generert 12 timer før. Det er også rapportert tilfeller hvor simmer styrt av folk har blitt slettet.

 

EDIT: Det står i nest siste patch note: "Fixed some instances of disappearing Sims."

Dette får det til å se ut som problemet er løst, men det er dessverre ikke tilfellet.

Endret av Jnz
Lenke til kommentar

Ghosts and new costumes available today, while pools, additional career paths, and more will be introduced in November and December.

 

 

 

  • When a Sim dies, they become a non-playable ghost.
  • Use the "Invite to Household" interaction to make a ghost into fully playable member of your household!
  • Ghosts can have relationships, get married, woohoo, hold jobs, build aspirations, earn traits, or just be!
  • Ghosts have a unique post life experience based upon how they died…
  • Sims that died by hunger seek to satisfy their hunger in the afterlife.
  • Sims that died by overexertion and old age find they prefer to take it easy in the afterlife.
  • Sims that died by fire have a new interaction available to them...my advice, try and not make them angry.
  • Sims that died by an emotional death can radiate their emotion onto other Sims.
  • Sims that died by electrocution, when angry, have a unique interaction to break electronic devices. They also seem to really enjoy the "Hand Buzzer" social.
  • Sims that died by Cowplant have the desire to harm and help the plant world. They can cause plants to die when in a negative emotion, but will care for plants when in a positive emotion.
  • Ghosts can possess objects, and they can repair broken objects when possessed
  • Ghosts have new interactions available to them, such as "Ghost Scare," "Pass Through," and "Talk About Death."
  • Level 10 Gourmet cooks have a new recipe "Ambrosia", which can be used to bring a Ghost to life (or give a Sim renewed life)!
  • There is a new gardening flower type, the Deathflower, which can be used by a Sim to save themselves or another when visited by the Reaper
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

det har noen bugs enda men ingenting som er en gamebreaker som jeg har oppdaget enda.

Jeg har nå oppdaget en bug som grenser nært mot gamebreaker. Det er mange som sliter med samme bug, og saken ligger som en sticky inne på EA's forum.

 

Saken er den, at det er tydeligvis en grense på antall simmer som kan eksistere i Sims 4, ubetinget av om de er død eller levende. Det vil helt enkelt si, at før eller siden, vil antall levende + døde simmer komme over denne grensen, og da begynner spillet å slette "overflødige" simmer rundt kl. 3 hver natt. De fleste når denne grensen på 180 simmer når de har spilt familien sin til 3. generasjon.

 

Jeg nådde tydeligvis smertegrensen nå sist helg. Buggen arter seg slik, at om dagen genereres 20 - 30 såkalte "townies" (simmer som ikke bor i noe bestemt hus), og om natten blir omtrent like mange slettet, - ofte de samme som ble generert 12 timer før. Det er også rapportert tilfeller hvor simmer styrt av folk har blitt slettet.

 

EDIT: Det står i nest siste patch note: "Fixed some instances of disappearing Sims."

Dette får det til å se ut som problemet er løst, men det er dessverre ikke tilfellet.

 

Du kan slå av aldring av simmer utenfor tomten.

Lenke til kommentar

 

 

 

det har noen bugs enda men ingenting som er en gamebreaker som jeg har oppdaget enda.

Jeg har nå oppdaget en bug som grenser nært mot gamebreaker. Det er mange som sliter med samme bug, og saken ligger som en sticky inne på EA's forum.

 

Saken er den, at det er tydeligvis en grense på antall simmer som kan eksistere i Sims 4, ubetinget av om de er død eller levende. Det vil helt enkelt si, at før eller siden, vil antall levende + døde simmer komme over denne grensen, og da begynner spillet å slette "overflødige" simmer rundt kl. 3 hver natt. De fleste når denne grensen på 180 simmer når de har spilt familien sin til 3. generasjon.

 

Du kan slå av aldring av simmer utenfor tomten.

 

Vel, ja, men da må man gjøre det en stund før problemet melder seg, ellers er det for sent. Jeg er forøvrig ikke interessert i en ungdomskilde-junkie av en nabo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...