Gå til innhold

Idé til internettbutikk - kloke hoder


mr_ged

Anbefalte innlegg

Hei, kloke hoder! Prøver å finne mest mulig ideelle produkter til å selge online. Har lav startkapital så ser etter produkter som kan selges for mellom 50-200 kr hver. Produktene må veie lite og ikke ta for stor plass, med tanke på transport. Alt annet tar jeg meg av.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen hadde hatt en strålende ide til en nettbutikk som kan drives med profitt, så hadde vel folk laget det selv? :) Ikke for å være negativ, men her tror jeg du må komme på noe genialt selv. Det er vanskelig å finne en nisje som ikke allerede har flere oppegående og store nettbutikker. Når det er sagt er det flere bransjer som er lurt å holde seg unna, for eksempel elektronikk. Der har man så gode alternativer allerede.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kundene vektlegger ikke bare et godt produkt, men vektlegger også opplevelsen av det. Derfor har markedsføringen også mye å si. Du kjøper for eksempel ikke et produkt fra en skummel utenlandsk side, men velger heller å gå for en norsk side å kjøpe produktene fra. Selv om den norske siden har dyrere pris.

Lenke til kommentar

Du har eigentlig to valg. Enten så kopierer du konseptet til andre nettbutikker og kjemper i motbakke til du får etablert deg i markedet, eller så må du finne på noke orginalt sjølv.

 

Det er ingen eller i alle fall få som vil gi deg oppskrifta til å bli rik, dei som sitter på slik informasjon lager enten sin eigen nettbutikk, eller så tar dei rikelig betalt for å dele sin idé.

 

Eg forstår heller ikkje kvifor du låser deg til små gjenstander, det er jo kjøper som betaler frakta.

Lenke til kommentar

Kundene vektlegger ikke bare et godt produkt, men vektlegger også opplevelsen av det. Derfor har markedsføringen også mye å si. Du kjøper for eksempel ikke et produkt fra en skummel utenlandsk side, men velger heller å gå for en norsk side å kjøpe produktene fra. Selv om den norske siden har dyrere pris.

Tror du overvurderer kundenes kvalitetskrav. De fleste handler der det er billigst og der hvor de får varen raskest.

 

Om du klarer å alltid være billigst og raskest så handler de hos deg(om de kjenner til deg). Om ikke handler de andre steder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...