Gå til innhold

Bør innvandrere uten oppholdstillatelse settes i fengsel med kriminelle?


Anbefalte innlegg

Ja selvsagt bør folk som ikke har noe her å gjøre være under kontroll, pga. faren for at de ikke møter opp når de skal sendes ut. Utsendelsen bør skje så fort som mulig og helst bør de koste dette selv.

Om de ikke drar frivillig må de "koste dette selv". Altså, de står i gjeld til norge i etterkant. Denne gjelden blir åpenbart aldri betalt, men det vil være problematisk å komme tilbake senere. Mener at de må betale gjelden før de kan søke på nytt.

Tatt fra hukommelsen, finner ingen kilder på det desverre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja selvsagt bør folk som ikke har noe her å gjøre være under kontroll, pga. faren for at de ikke møter opp når de skal sendes ut. Utsendelsen bør skje så fort som mulig og helst bør de koste dette selv.

Om de ikke drar frivillig må de "koste dette selv". Altså, de står i gjeld til norge i etterkant. Denne gjelden blir åpenbart aldri betalt, men det vil være problematisk å komme tilbake senere. Mener at de må betale gjelden før de kan søke på nytt.

Tatt fra hukommelsen, finner ingen kilder på det dessverre

 

De bør selvsagt ikke betale før, vi sender som kjent ut regninger til mange utlendinger i dag i forhold til bomavgifter osv. De blir nok ikke betalt og konsekvensene er da at personen aldri mer slipper inn i Norge.

Lenke til kommentar

Å stenge noen inne sammen med kriminelle er en relativt sikker oppskrift på å skape flere kriminelle. Jeg sier nei.

 

Geir :)

Vel, en påstand Geir som ikke er helt korrekt. Dette gjelder i større grad de helt unge. Nå snakker vi om mennesker som skal kastes ut av Norge. Om de sitter frem til de sendes ut vil ikke skape noen vansker for oss her i Norge. Så disse vil nok ikke bli kriminelle når de kommer til sitt hjemland. Og hva så om de skulle bli? Det blir i så fall ikke vårt problem.

Lenke til kommentar

Dette gjelder i større grad de helt unge. Nå snakker vi om mennesker som skal kastes ut av Norge.

 

Og du mener at de ikke er unge, de vi sender ut? 2/3 av alle asylsøkere som kommer til landet er under 30 år gamle. 1/3 er under 18, og 1/3 er mellom 18 og 29. (Kilde: SSB)

 

Det blir i så fall ikke vårt problem.

 

Ute av syne, ute av sinn...?

 

Sorry, min moral er litt anderledes enn din.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

Dette gjelder i større grad de helt unge. Nå snakker vi om mennesker som skal kastes ut av Norge.

 

Og du mener at de ikke er unge, de vi sender ut? 2/3 av alle asylsøkere som kommer til landet er under 30 år gamle. 1/3 er under 18, og 1/3 er mellom 18 og 29. (Kilde: SSB)

 

Det blir i så fall ikke vårt problem.

 

Ute av syne, ute av sinn...?

 

Sorry, min moral er litt anderledes enn din.

 

Geir :)

 

Som sagt, det er ikke vårt problem om en ulovlig innvandrer velger og bli kriminell. Så det du kaller moral her er nok ulikt. Moral er et vanskelig begrep og forholde seg til.

Nå må heller ikke dem som venter på og bli kastet ut, sitte sammen med tungt kriminelle. De kan sitte isolert på egne anstalter. Det viktige her er at vi har kontroll over dem.

Lenke til kommentar

Her har det skjedd mye siden sist jeg var her.

Jeg er både enig og uenig i svarene jeg har fått siden sist, men jeg synst at om de skal sperres inne så krever de at der er forhold god nok for å leve i og at de får ha kontakt med ihvertfall sin nærmeste familie.

Egentlig så er min mening at de ikke burde sperres inne i det hele tatt, ja det er en viss sjanse for at de kan stikke av, men å sperre dem inne uten kontakt med andre er bare feil, spesielt om de blir sperret inne med kriminelle som er straffet for å ha brutt loven. Innvandrere uten oppholdstillatelse har ikke brutt loven, bare fått avslått asylsøknaden sin.

Lenke til kommentar

Kriminelle og kriminelle fru. Blom................................

 

De er jo dømt for en kriminell handling - men de fleste av fengselsfuglene bedyrer sin uskyld.

 

Som mange innvandrere med fullstendig nedslipte fingre uten mulighet for fingeravtrykk.

 

Uten antydning av papirer foruten sigarettpapirer som sier lite eller intet om personens opprinnelse.

 

Blir han/hun spurt av politiet er svaret:

 

Haukur, gjaaukur, klukkur klang.

 

Makka bakka opp i skogjen.

 

Venstre mann lang og grann, baug meig hit.

 

AP, KRF, SV og Rødt ville innføre mere kjøtt.

 

Derav jai kom med den siste flom, og intet har å vise fram som bekreftar identitet.

Lenke til kommentar

Som mange innvandrere med fullstendig nedslipte fingre uten mulighet for fingeravtrykk.

 

Det er ikke helt riktig. Det er ikke så mange av dem lenger, fordi politiet etterhvert svarte med å sette dem inn til sårene grodde. Etter 2-3 uker har de fleste igjen lesbare fingeravtrykk. Masse smerte til ingen nytte.

 

Når det ryktet spredde seg så sluttet strømmen av slike.

 

Grunnen til at de gjorde det var selvsagt at de kom fra andre europeiske land hvor de alt var registrert som asylsøkere, og dermed skal sendes tilbake dit.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...