Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Har hatt Note 4-en min i én uke i dag, og har da konvertert fra iOS over til Android med og kunne ikke vært mer fornøyd!
Gikk lei av at cydia og iOS generelt, og har hatt lyst på android-basert telefon lenge, men har ikke helt latt meg overbevise av brukervennligheten og det visuelle, før nå.

 

Har ganske store hender, så for min del er Note'n "lett" å bruke med én hånd (ikke like praktisk som to hender, men da bruker jeg s-pennen. Angående s-pennen, bruker den mye mer enn fingeren når jeg blar rundt på telefonen, litt trist at ikke alle spill har support for den (enda), slik som spillet 10000000 f.eks.

Anbefaler alle med store hender å kjøpe Note 4, herligste telefonen jeg har vært borti på lenge :)

 

Som antydet tidligere er Android helt nytt for meg, og jeg er spent på å se hva mer jeg kan gjøre med den :)

Gjerne hjelp meg videre på utforskelses reisen min i Androids rike:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1636959

 

Endret av Presper
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig i at LED-lyset er ganske svakt.

Har hatt telefonen i 2 uker nå og er stort sett veldig fornøyd. Eneste som plager meg litt er at batteriet blir forholdsvis fort utladet. Klarer kanskje å få maks 4 timer screentime og rundt 14 timer i alt standby, og da er det bare å finne en lader snarest.

Mulig jeg er kresen, men min forrige telefon (G2) varer minst like lenge. Bruker forresten 50% lysstyrke.

Kjører dere andre auto på lysstyrke? Kan det være noe annet jeg kan endre på for å spare batteri?

Lenke til kommentar

Jeg kjører auto på note 3, og i min periode med note 4 gjorde jeg samme.

Skru av Google location services, det kan hjelpe godt og gjør egentlig ingenting fornuftig tror jeg.

Høres ut som om du har noe tull ift at batteriet tappes så fort.

 

Presper; velkommen i klubben =) !

Endret av Slai
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Auto lysstyrke og powersaving mode. Den ene gangen jeg brukte opp batteriet, hadde jeg over 6 timer skjermtid. Når jeg la den til lading in går kveld hadde jeg 3.5t skjermtid og drøyt 50% igjen på batteriet. Locationservices er veldig nyttig (for meg og alle som nyter godt av f.eks. trafikktjenesten i google maps), så den står alltid på. Fører til og med timelister etter den... :-)

Endret av euphoria.
Lenke til kommentar

Hm mulig, jeg har bare lest at den tar mye batteri. Kan være feil =p . Kjører lite selv, så det er ikke så nøye med location services da, antar jeg?

 

Ja, Ultra Power Saving Ville jeg nok kjørt om jeg var på siste ti prosent og flere timer til jeg var hjemme eller kunne lade. Er sjelden =) .

Lenke til kommentar

Testa med å ha telefonen i powersave her om dagen (den milde powersave). Fikk 39 timer, med litt over 3 timer screen on. Syns ikke det er dumt. Hadde enda 13% igjen da når jeg satt den på lading.

Har på Bluetooth konstant, og wifi å mobildata hele dagen.

 

Telefonen fungerer utmerket med det aktivt, men det merkes at prosessoren ikke får kjørt på så høy frekvens.

Lenke til kommentar

Ville bare takke Slai for å komme med gode tips om Note 4, var innom en butikk i dag, og lekte med den en god stund. Han som jobba der tok den også ut av alarmen så jeg fikk føle hvordan den var i hånda.

 

Denne har nå blitt byttet ut med nexus 6 på ønskelista. Hadde bestemt meg for å ikke gå for Samsung igjen etter at jeg var litt skuffa over S4'en

 

Men virker som at Samsung har gjort mye rett. Og det med touchwiz kan jo fikses med ny launcher.

 

Så er det bare å håpe at julenissen innfrir i år og. Fattig student vettu :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde bestemt meg for IKKE å oppgradere fra Note 3 til 4, men klarte ikke å dy meg da den kom på lager hos Lefdal på Forus i går. Samsung har lykkes i å lure en gammel teknofreak til å kjøpe et produkt som ikke er uhyre mye annerledes enn den jeg hadde, me jaja og drit nå i det - sier jeg til meg selv.

 

Bestilte "Spigen-Samsung-Galaxy-Note-4-Case-Neo-Hybrid-SERIES"-jakke til den i går. Noen som har erfaringer med denne?

Lenke til kommentar

Hadde bestemt meg for IKKE å oppgradere fra Note 3 til 4, men klarte ikke å dy meg da den kom på lager hos Lefdal på Forus i går. Samsung har lykkes i å lure en gammel teknofreak til å kjøpe et produkt som ikke er uhyre mye annerledes enn den jeg hadde, me jaja og drit nå i det - sier jeg til meg selv.

 

Bestilte "Spigen-Samsung-Galaxy-Note-4-Case-Neo-Hybrid-SERIES"-jakke til den i går. Noen som har erfaringer med denne?

Jeg har Neo Hybrid med rød ramme. Liker den kjempegodt. God å holde i, beskytter telefonen godt og har en god utforming.

Jeg er også veldig fornøyd med at de har gjort rammen litt stødigere. Tykkere rundt 3.5mm-kontakten, usb-kontakten og åpningen til pennen.

 

Det eneste jeg reagerte på var at power knappen ikke ble like clicky som volum knappene. Nå har jeg blitt vant til det og synes det er litt greit for telefonen blir ikke vekket så mye i lommen.

Lenke til kommentar

Sitat fra bruker på xda:

 

"One thing I noticed with my phone that was laggy was the recent apps button. I fixed by running art in developers option. Let it restart let it do is android is upgrading apps. Once u do that let it boot up. Go back to developers option and change back to dalvic. Then it will restart and boot up again. After that check your recent apps button to see if it's quicker with no delay."

 

Kan en av dere sjekke det?

Lenke til kommentar

Hadde bestemt meg for IKKE å oppgradere fra Note 3 til 4, men klarte ikke å dy meg da den kom på lager hos Lefdal på Forus i går. Samsung har lykkes i å lure en gammel teknofreak til å kjøpe et produkt som ikke er uhyre mye annerledes enn den jeg hadde, me jaja og drit nå i det - sier jeg til meg selv.

 

Bestilte "Spigen-Samsung-Galaxy-Note-4-Case-Neo-Hybrid-SERIES"-jakke til den i går. Noen som har erfaringer med denne?

 

Jeg kjøpte også dette dekselet med rød ramme og er kjempefornøyd . Volum og powerknappen fungerer veldig fint med dette dekselet . Dette er tlf nr 4 jeg kjøper Spigen deksel til pga den gode kvaliteten på Orginale Spigen deksler.

:green:

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...