Gå til innhold

Samsung Galaxy Note 4 og Note Edge - Diskusjon


Slai

Anbefalte innlegg

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves.

 

Dog, det gjør heller ikke den som får noe godt med en gang, så...

 

Ikke frist meg. :( Jeg får den for 3000 uten abonnement. Kan rett og slett ikke forsvare 3500 kr i prisforskjell bare fordi jeg vil ha den en uke eller to tidligere. Men du har rett, det frister. :p

 

Det skal dog sies at jeg uten tvil er mest gira på Gear VR. Håper noen norske nettbutikker får den inn snart..

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har både Oculus Rift (DK1, riktignok) og fikk prøve Gear VR i september. Oculusen min har for å være helt ærlig blitt brukt et par ganger kun for å.. vel, kun for å teste det. Se hva det var internet gikk av hengslene for. Oppløsningen og kvaliteten på skjermen var rett og slett såpass dårlig at det ikke var noe jeg tok i bruk mer enn to-tre ganger.

 

Gear VR, derimot.. Det er en ekstremt stor og merkbar forskjell. Det er fortsatt langt fra perfekt - oppløsningen må minst opp i det dagens 4K-TVer har, men det er så uendelig mye bedre enn DK1. Demoutgaven av Gear VR/Note 4 jeg fikk teste, hadde en film fra et helikopters perspektiv, hvor et 360-graders kamera hang under på ene foten til helikopteret. De flydde gjennom savanner i Afrika og langs gigantiske isbreer, nært giraffer og over galloperende zebraer. Det var virkelig helt fantastisk. Det var fortsatt svarte mellomrom mellom de individuelle pikslene, men etter en stund tenkte jeg ikke spesielt mye over det mer. Jeg kunne nok sett en full feature film på Gear VR uten at det plaget meg nevneverdig. Det var rett og slett SÅ bra.

Gleder meg til fremtiden, herregud.

Endret av Klatt3n
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det var også en Pacific Rim Jaeger-demo der, hvor man inntok perspektivet til den ene piloten inne i en Jaeger. Ganske morsomt og funky, spesielt for sånne som meg som simpelthen digga Pacific Rim (og denne låta), men hodet mitt sa nei når personen jeg var begynte å bevege armer og bein uten at det faktisk var jeg som gjorde det. Det har vært mitt hovedproblem med virtual reality så langt. Med en gang man ser kroppsdeler, så begynner det å knyte seg. :s

Lenke til kommentar

Regner med at du, Klatt3n, har bestilt fra "linken du får fra Samsung" (illuminati secrecy :p ). Hørte rykter om at de får inn i morgen, og sendes ut samme dag, så meget mulig vi har den før uken er omme. Prisen gjør at ventetiden er verdt det... Så vidt.

 

Kan nok stemme. Hvis vi har bestilt fra samme sted tror jeg kanskje at jeg var litt kjapp på avtrekkeren og glemte å registrere meg før jeg bestilte. Nå sitter jeg her uten en ordreoversikt, ordrestatus. Ikke engang ordrebekreftelse på mail. :( Håper den fortsatt dukker opp.. Haha. Litt shabby side, om jeg får si det.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

Regner med at du, Klatt3n, har bestilt fra "linken du får fra Samsung" (illuminati secrecy :p ). Hørte rykter om at de får inn i morgen, og sendes ut samme dag, så meget mulig vi har den før uken er omme. Prisen gjør at ventetiden er verdt det... Så vidt.

 

Kan nok stemme. Hvis vi har bestilt fra samme sted tror jeg kanskje at jeg var litt kjapp på avtrekkeren og glemte å registrere meg før jeg bestilte. Nå sitter jeg her uten en ordreoversikt, ordrestatus. Ikke engang ordrebekreftelse på mail. :( Håper den fortsatt dukker opp.. Haha. Litt shabby side, om jeg får si det.

 

 

Fikk ingen ordrebekreftelse på mail jeg heller, men kan hvertfall sjekke ordrestatus på siden. Når bestilte du?

Lenke til kommentar

 

 

Regner med at du, Klatt3n, har bestilt fra "linken du får fra Samsung" (illuminati secrecy :p ). Hørte rykter om at de får inn i morgen, og sendes ut samme dag, så meget mulig vi har den før uken er omme. Prisen gjør at ventetiden er verdt det... Så vidt.

 

Kan nok stemme. Hvis vi har bestilt fra samme sted tror jeg kanskje at jeg var litt kjapp på avtrekkeren og glemte å registrere meg før jeg bestilte. Nå sitter jeg her uten en ordreoversikt, ordrestatus. Ikke engang ordrebekreftelse på mail. :( Håper den fortsatt dukker opp.. Haha. Litt shabby side, om jeg får si det.

 

 

Fikk ingen ordrebekreftelse på mail jeg heller, men kan hvertfall sjekke ordrestatus på siden. Når bestilte du?

 

 

Jeg kan ikke, siden jeg som sagt ikke registrerte en bruker før jeg bestilte :p Fikk ikke noe ordrenummer eller noenting. Bestilte i dag tidlig, en hvit en. Gleder meg!

Lenke til kommentar

Kjøp direkte fra operatør, gjerne med binding. Du sparer en del på det, spesielt hvis du er villig til å binde deg. Vi som har babla om pris i det siste er ansatt i butikker som forhandler blant annet Samsung-produkter, så derfor sparer vi flere tusen :p

 

Ah, daså. Heldige folk som jobber for Samsung. Ansett gjerne meg i Bergen ;)

 

Var innom Telenor kiosken idag for å ta på den litt. Steike så stor den telefonen virket å være, når jeg har brukt IP4 den siste måneden etter at Note3-en min ble frastjålet. Men vet av erfaring at den blir man fort vandt med.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte fra djuice med binding.

 

Large abb for 299 per mnd, 5gb data. I tillegg får du +2 GB data og 40mbps uten ekstra kostnad i 6 mnd.

Dette er delbetaling av tlf over 12 mnd.

Da er telefonen 5099,- totalt, hvor 899 betales med en gang, og resten over de 12 månedene.

Dette passet meg fint da jeg hadde Large fra før.

 

Satser på den ligger hjemme når jeg er tilbake i kveld. Det gledes!

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte fra djuice med binding.

 

Large abb for 299 per mnd, 5gb data. I tillegg får du +2 GB data og 40mbps uten ekstra kostnad i 6 mnd.

Dette er delbetaling av tlf over 12 mnd.

Da er telefonen 5099,- totalt, hvor 899 betales med en gang, og resten over de 12 månedene.

Dette passet meg fint da jeg hadde Large fra før.

 

Satser på den ligger hjemme når jeg er tilbake i kveld. Det gledes!

 

Kan ikkje sei at eg ikkje er misunneleg, sjølv om eg får min i morgon :p hypehypehype

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...