Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du kan jo fjerne IHS eller planslipe den? pleier å tjene ett par grader på det ;)

Du bør alltid sette et NB!! når du skriver det, selv om han du skriver det til kansje ikke har M0 cpu så kan det være andre med det prøver å fjerne IHS.. så jeg gjør det for deg..

 

NB!! ALLE MED M0 STEPPING MÅ IKKE FJERNE IHS DU ENDER DA OPP MED EN ØDELAGT CPU!!

Lenke til kommentar
Du kan jo fjerne IHS eller planslipe den? pleier å tjene ett par grader på det ;)

Du bør alltid sette et NB!! når du skriver det, selv om han du skriver det til kansje ikke har M0 cpu så kan det være andre med det prøver å fjerne IHS.. så jeg gjør det for deg..

 

NB!! ALLE MED M0 STEPPING MÅ IKKE FJERNE IHS DU ENDER DA OPP MED EN ØDELAGT CPU!!

Hva er IHS, og hva skjer hvorfor ødelegger man cpu'en hvis man fjerner den? Depper skikkelig over at jeg ikke får klokka høyere, selv om jeg har en grei cpu.

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar
Hva er IHS, og hva skjer hvorfor ødelegger man cpu'en hvis man fjerner den? Depper skikkelig over at jeg ikke får klokka høyere, selv om jeg har en grei cpu.

 

Mvh,

Haakon

Se her Den som du ser der er IHS'en, den jeg planslipte. Når du plansliper, så skal du slipe i ett åttetall.

 

Her ser du bilder av hvordan man fjerner IHS'en.

 

Hvis du har en M0 CPU, så er IHS'en limt skikkelig fast, dermed øddelegger du CPU'en ved å ta den bort. Men du har jo D1.

 

NB!! ALLE MED M0 STEPPING MÅ IKKE FJERNE IHS DU ENDER DA OPP MED EN ØDELAGT CPU!!

 

:p

Lenke til kommentar
vil dette gi bedre klokking? Takk for at dere hjelper en ivrig klokke-nybegynner!

 

Mvh,

Haakon

Vi kan selvfølgelig ikke garrantere deg ett bedre overklokkings resultat. Det er bare å prøve å se. Mest sannsynlig så vil du tjene ett par grader på det, og dermed kunne klokke litt lenger. Men alt avhenger jo av resten av pc'en...CPU kan også blitt maksa ut.

 

Jeg tror jeg først ville satsa på å planslipt CPU, for da og se om du merker noen resultater. Når du pusser, så må du pusse i 8 tall, pluss at du må tørke av pussestøvet på CPU hvert 30 sek ca. Også dunke av støvet på sandpapiret.

Lenke til kommentar
vil dette gi bedre klokking? Takk for at dere hjelper en ivrig klokke-nybegynner!

 

Mvh,

Haakon

Vi kan selvfølgelig ikke garrantere deg ett bedre overklokkings resultat. Det er bare å prøve å se. Mest sannsynlig så vil du tjene ett par grader på det, og dermed kunne klokke litt lenger. Men alt avhenger jo av resten av pc'en...CPU kan også blitt maksa ut.

 

Jeg tror jeg først ville satsa på å planslipt CPU, for da og se om du merker noen resultater. Når du pusser, så må du pusse i 8 tall, pluss at du må tørke av pussestøvet på CPU hvert 30 sek ca. Også dunke av støvet på sandpapiret.

hvor får jeg kjøpt dette utstyret?

Lenke til kommentar
hvor får jeg kjøpt dette utstyret?

Du kjøper noe sandpapir hos Coop Mega f.eks som vi gjorde, først kan du starte med 600 papir, så 800, så 1000 og til slutt 1200 papir (eller bare 1000 og derretter 1200 papir) for å få en glatt og jevn overflate. For å tørke av støvet på CPU, trenger du en klut, noe som du mest sannsynlig har hjemme ;)

 

Når du er ferdig å pusse den, så bruker du isopropanol til å rense den for alt på IHS overflaten. Isopropanol får du kjøpt hos din nærmeste bensinstasjon. Bruk da Q-Tips og isopropanol for å rense. Så er det bare å kleise på ett tynnt lag med goop og inn i maskinen med den.

 

Hensikten med plansling er: Du får glattere overflate, jevnere og mer rett overflate, dermed bedre kontakt med CPU kjøler.

 

Ikke bruk vann til dette, bare tørrt ;)

Lenke til kommentar
hvor får jeg kjøpt dette utstyret?

Du kjøper noe sandpapir hos Coop Mega f.eks som vi gjorde, først kan du starte med 600 papir, så 800, så 1000 og til slutt 1200 papir (eller bare 1000 og derretter 1200 papir) for å få en glatt og jevn overflate. For å tørke av støvet på CPU, trenger du en klut, noe som du mest sannsynlig har hjemme ;)

 

Når du er ferdig å pusse den, så bruker du isopropanol til å rense den for alt på IHS overflaten. Isopropanol får du kjøpt hos din nærmeste bensinstasjon. Bruk da Q-Tips og isopropanol for å rense. Så er det bare å kleise på ett tynnt lag med goop og inn i maskinen med den.

 

Hensikten med plansling er: Du får glattere overflate, jevnere og mer rett overflate, dermed bedre kontakt med CPU kjøler.

 

Ikke bruk vann til dette, bare tørrt ;)

Var ikke på Coop mega vi kjøpte det, men på bygg og bo..

 

Vil ANBEFALE at du begynner med 400papir så800 og til slutt 1200(eller finere hvis du finner..) det tar VELDIG mye kortere tid enn å bare begynne med 1200papir med en gang(snakker om 2-3 timer spart..)

Lenke til kommentar
Kunne jeg fått litt mer instruksjon om hvordan jeg skal gjennomføre selve pussingen? Åttetalls-mønster, greit nok, men hvordan forsikrer jeg meg om at jeg pusser rett osv.?

 

Mvh,

Haakon

Jeg bruker altid en glassplate eller noe, legger sandpapiret oppå glassplata og pusser i vei. Man blir god på 8 tall etter å ha sittet i 3 timer og pussa :p

Lenke til kommentar

Du finner frem: cpu, glassplate, pussepapir og noe til å tørke cpu med..

 

Tørk av cpu og dunk av "støvet" fra pussepapiret ca hvert minutt..

 

Fremgangsmåte:

Legg pussepapiret på glassplata(teip det gjerne fast slik at det ikke beveger seg).. Så legger du cpu oppå pussepapiret, tar et forsiktig tak i den og beveger den på pussepapiret med 8-talls mønster.. Har du forskjellige grovheter på pussepapiret så vil jeg anbefale: begynn først med det groveste du har(vil si at 400 er greit til å starte med) du pusser da med dette til nesten hele overflaten av cpu er kobber(gjelder intel P4) men det er litt aluminium igjen på toppen.. så skifter du til det andt groveste du har(800 er fint) og pusser til du akkurat bare ser kobber(gjelder intel P4).. Så går du over til det treigroveste(eller fineste du har)(1200 er helt greit) så pusser du til det er en fin overflate og du ikke ser forbedring av å pusse mer..

Lenke til kommentar
Sjekk denne  :) 

3.8.JPG

 

Den nye SL6Z5 er virkelig artig å leke med  :D

 

Men synes det er litt skummelt å kjøre den med så høy VCore. Kan heller ikke kjøre minne synkront over 260FSB. Så jeg kjører den på 258FSB og 1.625 til vanlig da.

Hvordan kan jeg finne ut på forhånd om cpu'ern er SL6Z5 eller ikke..

Skal kjøpe meg en p4 2,8ghz så... Og hadde vært greit med denne tyåe cpu slik at jeg har litt å koselkokke med:D skal btw ha vannkjøling...

 

EDIT:

Er alle nye CPU slike "C" greier dere snakker om ?

 

Yeah I'm noob:D

Endret av AvIOn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...