Gå til innhold

Hva er det innvandring gir oss, som rettferdiggjør voldtekter og vold?


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg sier ikke at du skal se på alle som din familie. Jeg ser kun på de nærmeste som familie av betydning, og det betyr ikke nordmenn, men de jeg jeg har felles foreldre, besteforeldre med og noen andre - hvertfall så lenge de er greie personer. Det er få personer.

Det jeg derimot ikke gjør er å holde andre nede i dritten. Jeg vil ikke nekte andre å skaffe seg et bedre liv nettopp ved å hevde at dette er mitt og ingen andre fra de og de områdene får komme hit. Når alle gjør det, blir det i praksis å sperre folk inne i land/bur. Jeg kan ikke flytte andre mennesker - det er valg de gjør selv. De er ikke slaver under min makt.

 

 

Og nei, land finnes kun så lenge du tror det finnes. De fleste er jo lært å tro på det, så det er jo ikke så mye å gjøre med selve ideen, men det betyr ikke at vi har noen rett til å stenge folk ute. Ved å åpne grensene vil nettopp landene få mindre betydning, og mange problemer vil bli av interesse for alle land da det er et globalt problem og ikke et nasjonalt i et land uten betydelig av økonomisk art.

 

 

 

Ingenting bortsett fra de aller minste subatomiske partiklene finnes hvis ikke du tror på dem. Et menneske er bare en tilfeldig samling atomer. Det samme gjelder et vindu.

 

Land eksisterer som stabile intersubjektive organisasjoner med tilknyttet territorium. Ting trenger ikke være fysisk enhetlige for å eksistere.

 

Igjen: Å holde noen ute er ikke det samme som å bure dem inne! Slipper du hvem som helst inn i huset ditt? Nei? Betyr det at du burer folk inne?

 

Er det å gi innvandrere et rikere og materielt bedre liv en god nok grunn til å utsette tusenvis av småjenter for voldtekt de ellers ville sluppet?

 

De stemmer ikke. Et land er en sosial konstruksjon og hadde ikke eksistert uten mennesker. Det samme gjelder ikke for vann eller trær som eksisterte før menneskene ble til. Men selvsagt betyr sosiale konstruksjoner mye, men hvorfor er det mer synd på mennesker som blir rammet av flom i Bosnia enn på Filippinene? Ingen av dem er nær meg. I motsetning til om det var snakk om noen jeg faktisk kjente, så ser ikke jeg noen grunn til å legge folk i Europa nærmere meg enn de andre steder i verden.

Å holde noen ute er det samme som å sette opp gjerder. Om alle setter opp gjerder og sier at de ikke kan komme på andre siden av gjerdet, er du til slutt fanget innenfor gjerdene - til tross for at ingen nekter deg å dra bort fra ditt område, de nekter deg bare å dra til deres område.

 

Hva med de tusenvis av småjenter, smågutter, unge jenter og gutter og voksne menn og damer som blir voldtatt i krigsherjede områder hvor de vet at uansett hvilken side som vinner, er det sivilbefolkningen som taper og alle sivile, av alle aldere og begge kjønn blir voldtatt. Hva med dem? Ofte er de bare brikker i et større internasjonalt storpolitisk spill hvor store militærmakter bruker landet de bor i som kamparena. Ikke et ukjent scenario under den kalde krigen og ikke et ukjent scenario i dag.

Endret av Dysfunctional
Fjernet lang sitering
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-320416

De stemmer ikke. Et land er en sosial konstruksjon og hadde ikke eksistert uten mennesker. Det samme gjelder ikke for vann eller trær som eksisterte før menneskene ble til. Men selvsagt betyr sosiale konstruksjoner mye, men hvorfor er det mer synd på mennesker som blir rammet av flom i Bosnia enn på Filippinene? Ingen av dem er nær meg. I motsetning til om det var snakk om noen jeg faktisk kjente, så ser ikke jeg noen grunn til å legge folk i Europa nærmere meg enn de andre steder i verden.

 

 

 

Å holde noen ute er det samme som å sette opp gjerder. Om alle setter opp gjerder og sier at de ikke kan komme på andre siden av gjerdet, er du til slutt fanget innenfor gjerdene - til tross for at ingen nekter deg å dra bort fra ditt område, de nekter deg bare å dra til deres område.

 

Hva med de tusenvis av småjenter, smågutter, unge jenter og gutter og voksne menn og damer som blir voldtatt i krigsherjede områder hvor de vet at uansett hvilken side som vinner, er det sivilbefolkningen som taper og alle sivile, av alle aldere og begge kjønn blir voldtatt. Hva med dem? Ofte er de bare brikker i et større internasjonalt storpolitisk spill hvor store militærmakter bruker landet de bor i som kamparena. Ikke et ukjent scenario under den kalde krigen og ikke et ukjent scenario i dag.

 

Atomene som inngår i trær ville eksistert uten mennesker, men å gruppere disse atomene som et tre er en konstruksjon. Altså finnes verken trær eller andre objekter, men bare atomer og kvarker. Eller så kan man bli voksen og innse at intersubjektive konstruksjoner og kategorier er virkelige i den grad man kan kalle noe virkelig.

 

Europeiske lands politikk skal representere det enkelte landets folk. Vold og grusomhet dette folket blir utsatt for er derfor europeiske lands ansvar, mens grusomheter andre steder ikke er det.

Endret av medlem-320416
Fjernet lang sitering
Lenke til kommentar

Hvilke meninger tilla han deg som du ikke har gitt uttrykk for at du har? Jeg ser ingen. Pek dem ut.

 

Hvis ikke: svar ham!

Først kan man jo se hans virkelige syn når han sammenligner mennesker med skadedyr. Men for det andre er ikke det å nekte folk å komme inn i Norge det samme som å bosette mennesker hvor jeg bor. Du kan jo tygge på det, og se at det er ikke vanskelig å forstå. Huset er allerede okkupert. Det er ikke mangel på plass i Norge.

 

Men selvsagt ser dere ikke at dere tillegger andre meninger dere ikke har når Norge=deres hjem. Så når det kommer innvandrere til Norge er det det samme som at de kommer inn i ditt hus. Selvsagt skjønner jeg at det da virker problematisk, men dette er selvsagt ikke realiteten.

Endret av Dysfunctional
Fjernet lang sitering
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Først kan man jo se hans virkelige syn når han sammenligner mennesker med skadedyr. Men for det andre er ikke det å nekte folk å komme inn i Norge det samme som å bosette mennesker hvor jeg bor. Du kan jo tygge på det, og se at det er ikke vanskelig å forstå. Huset er allerede okkupert. Det er ikke mangel på plass i Norge.

 

 

 

 

Men selvsagt ser dere ikke at dere tillegger andre meninger dere ikke har når Norge=deres hjem. Så når det kommer innvandrere til Norge er det det samme som at de kommer inn i ditt hus. Selvsagt skjønner jeg at det da virker problematisk, men dette er selvsagt ikke realiteten.

 

Det fremgikk ikke av metaforen hans at han mente menneskene er som skadedyr, men selv om han skulle gjøre det, hva så?

 

Angående plass i Norge: Du okkuperer da ikke hele huset ditt? Der er masser av plass. Er det da din plikt å slippe inn alle som har det dårligere enn deg?

 

Dessuten: Det å flytte til Norge handler ikke om at det er så lett å bygge seg et hus her, starte en gård her, eller noe av den sort. Det handler om at man da får masse penger og benyttiger seg av masse systemer som vi andre innbyggere investerer i og hjelper til å bidra til. Derfor er det min sak om noen ønsker å flytte hit, så lenge det er slik at jeg (og mange andre) må betale for dem.

Endret av medlem-320416
Fjernet lang sitering
Lenke til kommentar

Det begynte med oljeboikotten i 1973, da araberlandene stoppet oljeleveransene i orotest mot at europa støttet Israel.

Politikerne forhandlet da frem en avtale i om å åpne europa for islam mot å få oljeleveransene i gang igjen.

 

Senere, i 1995 ble denne avtalen ratifisert, og det skulle nå bla åpnes for fri innvandring for muslimer til europa.

 

Politikerne garanterte da "respekt" for islam.

 

http://balder.org/avisartikler/Barcelona-Declaration-Euro-Mediterranean-English.php

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Det er bare "litt ditt", 1 delt på ca 4,5 mill for å være mer nøyaktig

 

Hva så?

 

Just precis ..

 

 

 

 

Stemmer, men det er en av flere måter å løse problemet på.

 

Så å gi disse menneskene materielle goder de ikke har vært med på å bygge opp rettferdiggjør alle disse voldtektene og kriminaliteten?

 

Har du oversikt over hvor norge har tjent sine penger, og at alt er tjent uten noen form for utbytting av lokal befolkning? Jeg for min del vet at vi slett ikke er så blendahvite på det området, men er interessert i din mening. Og den saktten jeg ellers betaler med glede, går jo så klart til digre hus, og hytter på hver en knatt og knaus, samt ett relativt beskjedent antall lovlige og illegale lykkesøkende folk - helt naturlig - ville du sittet stille, og bare dødd på en høflig norsk måte?

 

 

 

Stemmer, men det er en av flere måter å løse problemet på.

 

Så å gi disse menneskene materielle goder de ikke har vært med på å bygge opp rettferdiggjør alle disse voldtektene og kriminaliteten?

 

 

 

Å så fint, du vil bure "oss" inne - er det positivt?

 

Å holde noen ute er ikke det samme som å løse noen inne. Dette er ikke mer enn en løgn og et dårlig forsøk på stråmann.

 

Du føler akkurat som du vil, og jeg beskytter den retten din så gjerne, men jeg for min del liker ikke å bo bak fysiske eller psykologiske murer - jeg ser det som en karakter-svakhet å bygge murer

Lenke til kommentar

Hvilket fantastisk bidrag er det innvandring som helhet gir oss, som veier opp for disse grusomhetene?

 

Ingenting veier opp for de grusomhetene.

 

 

Eller: En gruppe på 20 personer vil komme på besøk til deg. Bare 1 av disse blir lett voldelig og liker å slå ned folk. De andre er fantastiske mennesker. Vil du ha gruppen på besøk?

 

Hvis de 19 andre er med på å låse ham inne når det trengs, så ja.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

 

 

Just precis ..

Jeg henger ikke med...

 

 

 

Har du oversikt over hvor norge har tjent sine penger, og at alt er tjent uten noen form for utbytting av lokal befolkning? Jeg for min del vet at vi slett ikke er så blendahvite på det området, men er interessert i din mening. Og den saktten jeg ellers betaler med glede, går jo så klart til digre hus, og hytter på hver en knatt og knaus, samt ett relativt beskjedent antall lovlige og illegale lykkesøkende folk - helt naturlig - ville du sittet stille, og bare dødd på en høflig norsk måte?

 

Jeg har også vansker med å forstå hva du mener her. Jeg tror du må være mer konkret og mindre sarkastisk og "megetsigende", eller hva det nå enn er du forsøker å fremstå som.

 

 

 

Du føler akkurat som du vil, og jeg beskytter den retten din så gjerne, men jeg for min del liker ikke å bo bak fysiske eller psykologiske murer - jeg ser det som en karakter-svakhet å bygge murer

 

Hvorfor flytter du da ikke til Kongo eller et annet område som så og si er statløst? Ingen hindrer deg.

Jeg foretrekker å leve i et ordnet samfunn med solidaritet og trygghet innad og styrke og murer utad. Om du ser på det som en karaktersvakhet får det heller være.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Eller: En gruppe på 20 personer vil komme på besøk til deg. Bare 1 av disse blir lett voldelig og liker å slå ned folk. De andre er fantastiske mennesker. Vil du ha gruppen på besøk?

 

Hvis de 19 andre er med på å låse ham inne når det trengs, så ja.

 

Geir :)

 

 

Innvandring fører idag til stor økning i vold og overgrep. Med andre ord hjelper ikke resten til å låse dem inne når det trengs, eller kanskje dette ganske enkelt er håpløst. Å låse noen ute derimot, er svært enkelt og vel prøvd.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar

Atomene som inngår i trær ville eksistert uten mennesker, men å gruppere disse atomene som et tre er en konstruksjon. Altså finnes verken trær eller andre objekter, men bare atomer og kvarker. Eller så kan man bli voksen og innse at intersubjektive konstruksjoner og kategorier er virkelige i den grad man kan kalle noe virkelig.

 

Europeiske lands politikk skal representere det enkelte landets folk. Vold og grusomhet dette folket blir utsatt for er derfor europeiske lands ansvar, mens grusomheter andre steder ikke er det.

Men trær er ikke en menneskeskapt konstruksjon, og det er en fysisk ting. Det er egne fag innenfor akademia som skiller dette, nettopp fordi menneskeskapte konstruksjoner og naturlige konstruksjoner er svært forskjellige.

 

Men når andre land står bak massiv vold mot små land og de ikke lenger kan opprettholde staten, hva skal de da gjøre?

 

 

 

 

 

Det fremgikk ikke av metaforen hans at han mente menneskene er som skadedyr, men selv om han skulle gjøre det, hva så?

 

Angående plass i Norge: Du okkuperer da ikke hele huset ditt? Der er masser av plass. Er det da din plikt å slippe inn alle som har det dårligere enn deg?

Han brukte mus som eksempel for mennesker.

 

Neida, jeg bor sammen med andre mennesker, men det er ikke mye plass. Å la mennesker få komme til Norge, uansett hva de faktisk gjør her, er ikke det samme som at de bor i mitt hus. Mitt hus og min eiendom er ikke på 385186 km2, og det er ikke ditt eller noen andres heller.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som kan rettferdiggjøre et eneste mord, voldtekt etc.

 

Neida, jeg bor sammen med andre mennesker, men det er ikke mye plass. Å la mennesker få komme til Norge, uansett hva de faktisk gjør her, er ikke det samme som at de bor i mitt hus. Mitt hus og min eiendom er ikke på 385186 km2, og det er ikke ditt eller noen andres heller.

Du skjønner det tydeligvis ikke. Plassen er ikke poenget.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Av frykt for å miste fordelene ved Barcelonaavtalen fra 1995, så ofrer politikerne gjerne hvem som helst av sitt eget folk for å vise at de "respekterer" islam.

http://balder.org/avisartikler/Barcelona-Declaration-Euro-Mediterranean-English.php

 

Og det gjør ikke saken bedre at noen andre av "de siste dagers hellige" også støtter den såkalte multikulturismen, og står bak og pusher ødeleggelsen av europa.

 

https://www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ

 

Politikerne vil jo ikke motarbeide disse heller, for om politikerne gjør det, så kan de miste jobben og fremtidige karrieremuligheter.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

 

Just precis ..

Jeg henger ikke med...

 

 

 

Har du oversikt over hvor norge har tjent sine penger, og at alt er tjent uten noen form for utbytting av lokal befolkning? Jeg for min del vet at vi slett ikke er så blendahvite på det området, men er interessert i din mening. Og den saktten jeg ellers betaler med glede, går jo så klart til digre hus, og hytter på hver en knatt og knaus, samt ett relativt beskjedent antall lovlige og illegale lykkesøkende folk - helt naturlig - ville du sittet stille, og bare dødd på en høflig norsk måte?

 

Jeg har også vansker med å forstå hva du mener her. Jeg tror du må være mer konkret og mindre sarkastisk og "megetsigende", eller hva det nå enn er du forsøker å fremstå som.

 

 

 

Du føler akkurat som du vil, og jeg beskytter den retten din så gjerne, men jeg for min del liker ikke å bo bak fysiske eller psykologiske murer - jeg ser det som en karakter-svakhet å bygge murer

 

Hvorfor flytter du da ikke til Kongo eller et annet område som så og si er statløst? Ingen hindrer deg.

Jeg foretrekker å leve i et ordnet samfunn med solidaritet og trygghet innad og styrke og murer utad. Om du ser på det som en karaktersvakhet får det heller være.

 

 

Hva er det som er uklart .. jeg blir litt usikker

 

Du påberoper deg en rett til å styre pengesekken, og holde ute disse "innvandrerne" - hvor jeg bare spør om vi har moralsk rett til å si at alle pengene er tjent på ærlig vis, og ikke på å utbytte fattigere staters befolkning. Hvis vi ikke kan si "JA" på det spørsmålet, så skylder vi moralsk sett å vise større velvilje når trengende kommer til oss. Håper dette blir forstått, fordi jeg tror ikke jeg får det forklart enklere. Ja også det jeg skriver om hytter og knauser, er ellers bare min mening om vårt generelle sløseri - ikke rart at skatten blir høy

 

De kommer kanskje for rettferdig payback, noen av dem .. ;) og vi har råd i massevis

 

Og hvorfor skal jeg flytte? Vi bor begge her til lands, antar du er norsk osv, og vi har hver vår stemme - tåler du ikke å snakke med dine landsmenn? :)

Lenke til kommentar

Innvandring fører idag til stor økning i vold og overgrep. Med andre ord hjelper ikke resten til å låse dem inne når det trengs, eller kanskje dette ganske enkelt er håpløst. Å låse noen ute derimot, er svært enkelt og vel prøvd.

 

Men jeg tror de gjør det, om samfunnet forventer det. Saken i England er et eksempel på det David Cameron kaller "the doctrine of state multiculturalism", altså at staten oppmuntrer til (og finansierer) segregering. Pakistansk mannskultur og kvinnesyn har fått stå uimotsagt. Dette er et problem som ikke er uungåelig. I dette tilfellet hadde det vært unngått hvis samfunnet hadde reagert med en gang på de første anmeldelsene, og sagt at "her i England gjør vi ikke slikt, og de som gjør det, får smake samfunnets vrede."

 

Det er ikke noe som kan rettferdiggjøre et eneste mord, voldtekt etc.

 

Enig.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Først kan man jo se hans virkelige syn når han sammenligner mennesker med skadedyr.

 

 

Du er vakker som en rose!

 

Ble du fornærmet av at jeg sammenlignet deg med noe som ikke gjør annet enn å drikke og drive dank? En rose står vel til og med under skadedyr i det biologiske hierarkiet?

 

Først mener du at jeg tillegger deg meninger du ikke har, så tillegger du meg det synspunkt at mennesker er lik skadedyr? Hvis du trodde at innlemmelsen av mus i den improviserte analogien var veldig avslørende, så overfortolker du. Du kunne like gjerne forarget ha svart at jeg ikke bør sammenligne innvandrere med noe som er redd katter. Det var du som valgte ut "skadedyr" som din tolkning. Du konstruerte selv den tolkningen du ble så provosert av. Bytt ut mus med noe annet dersom du ikke liker mus.

Lenke til kommentar

 

Hvilket fantastisk bidrag er det innvandring som helhet gir oss, som veier opp for disse grusomhetene?

 

Ingenting veier opp for de grusomhetene.

 

 

For oss: Nei.

 

For politikerne: JA. Makt, penger og egen karriere er det som betyr noe for dem. Folket betyr ikke noe for dem annet enn som stemmekveg og melkekyr.

 

Slik har det alltid vært, politikerne manipulerer folket til å stemme på dem, og gi dem mest mulig makt og penger.

Men folket kan lett skiftes ut, og i de fleste tilfeller så er også muslimer lettere å manipulere.

 

OG vi har jo også barcelona avtalen fra 1995 som politikerne ikke vil miste.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

 

 

 

 

Just precis ..

Jeg henger ikke med...

 

 

 

Har du oversikt over hvor norge har tjent sine penger, og at alt er tjent uten noen form for utbytting av lokal befolkning? Jeg for min del vet at vi slett ikke er så blendahvite på det området, men er interessert i din mening. Og den saktten jeg ellers betaler med glede, går jo så klart til digre hus, og hytter på hver en knatt og knaus, samt ett relativt beskjedent antall lovlige og illegale lykkesøkende folk - helt naturlig - ville du sittet stille, og bare dødd på en høflig norsk måte?

 

Jeg har også vansker med å forstå hva du mener her. Jeg tror du må være mer konkret og mindre sarkastisk og "megetsigende", eller hva det nå enn er du forsøker å fremstå som.

 

 

 

Du føler akkurat som du vil, og jeg beskytter den retten din så gjerne, men jeg for min del liker ikke å bo bak fysiske eller psykologiske murer - jeg ser det som en karakter-svakhet å bygge murer

 

Hvorfor flytter du da ikke til Kongo eller et annet område som så og si er statløst? Ingen hindrer deg.

Jeg foretrekker å leve i et ordnet samfunn med solidaritet og trygghet innad og styrke og murer utad. Om du ser på det som en karaktersvakhet får det heller være.

 

 

Hva er det som er uklart .. jeg blir litt usikker

 

Du påberoper deg en rett til å styre pengesekken, og holde ute disse "innvandrerne" - hvor jeg bare spør om vi har moralsk rett til å si at alle pengene er tjent på ærlig vis, og ikke på å utbytte fattigere staters befolkning. Hvis vi ikke kan si "JA" på det spørsmålet, så skylder vi moralsk sett å vise større velvilje når trengende kommer til oss. Håper dette blir forstått, fordi jeg tror ikke jeg får det forklart enklere. Ja også det jeg skriver om hytter og knauser, er ellers bare min mening om vårt generelle sløseri - ikke rart at skatten blir høy

 

De kommer kanskje for rettferdig payback, noen av dem .. ;) og vi har råd i massevis

 

Og hvorfor skal jeg flytte? Vi bor begge her til lands, antar du er norsk osv, og vi har hver vår stemme - tåler du ikke å snakke med dine landsmenn? :)

 

Du sa du ikke liker å bo bak murer. Ved å bo i Norge bor du bak en mur. Ved å bo i Congo kan du slippe.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe som kan rettferdiggjøre et eneste mord, voldtekt etc.

 

Neida, jeg bor sammen med andre mennesker, men det er ikke mye plass. Å la mennesker få komme til Norge, uansett hva de faktisk gjør her, er ikke det samme som at de bor i mitt hus. Mitt hus og min eiendom er ikke på 385186 km2, og det er ikke ditt eller noen andres heller.

Du skjønner det tydeligvis ikke. Plassen er ikke poenget.

 

Opplys meg gjerne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Du sa du ikke liker å bo bak murer. Ved å bo i Norge bor du bak en mur. Ved å bo i Congo kan du slippe.

 

Er det den oppførselen du har lært av den norske kulturen?

 

Vel, hvis du ikke har mer å melde, var jo dette ganske så trivelig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...