Gå til innhold

Hva er det innvandring gir oss, som rettferdiggjør voldtekter og vold?


Gjest medlem-320416

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-320416

Først noen caveater:

  • Ikke alle innvandrere er kriminelle eller voldelige.
  • Det finnes og etniske nordmenn som er kriminelle og voldelige.

Likevel:

  • Innvandrere begår statistisk sett langt mer voldelig kriminalitet enn etnisk norske. Derfor: Innvandring forårsaker et stort antall voldtekter og overfall som uten innvandring ikke ville ha funnet sted.

 

Jeg tenker spesielt på den nylig dekkede skandalen i England:

http://www.thestar.co.uk/news/local/babies-of-the-rotherham-child-abuse-girls-1-6813851

http://www.nrk.no/ytring/hvorfor-stanset-ingen-overgrepene_-1.11905583

 

"Emma var 12 da det begynte. [...] Hun ble kjent med noen litt eldre gutter på det lokale kjøpesenteret. Etter en stund ble hun introdusert for guttenes brødre, fettere og venner som var enda litt eldre. De var kjekke og kjørte kule biler. De tok med Emma og venninnene til McDonalds, ga dem alkohol, cannabis, røyk. Da hun ble 13 begynte overgrepene. Hun ble sparket ned på gulvet, holdt nede av noen av «vennene» mens andre voldtok henne. Noen tvang venninnene hennes til å se på og andre igjen så på og lo. Slik var første gang av det som skulle bli ukentlige voldtekter av tilsammen over 100 menn."

 

 

Dette er ikke anekdotisk. Mer enn 1400 jenter har vært ofre for disse overfallene i denne Engelske byen alene. Ingen grep inn av frykt for å bli kalt rasister.

 

Mitt spørsmål er som følger:

Hvilket fantastisk bidrag er det innvandring som helhet gir oss, som veier opp for disse grusomhetene?

 

Hvis du ikke kan svare på det, må du innrømme at innvandring bør stoppes.

 

PS: Flyktninger inkluderes i mitt innvandringsbegrep.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-320416

 

Ingen grep inn av frykt for å bli kalt rasister.

å være rasist er ille skjønner du

 

 

Svar på spørsmålet mitt eller innrøm at innvandring bør stoppes.

 

EDIT: I tekst er det ofte vanskelig å lese intensjonen bak meldinger. Hvis denne var ment sarkastisk beklager jeg surt svar. :) Hvis ikke står jeg ved svaret mitt.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar

Det gir arbeid til folk i UDi og folk i sosialtjenesten. Politiet får fine jobber med blant annet å uttransportere folk som har blitt utvist.

 

Hadde jeg hatt en sånn fin jobb, hadde det vært fristende å ofre noen andre mennesker for å beholde den fine jobben. Dessuten ville jeg kunne framstå som moralsk overlegen ved å si "Vi må hjelpe mennesker i nød og de som er forfulgt av egne myndigheter".

 

Veldig stygg den saken fra England. Her på berget tror vi Lommemannen er ille. Lommemannen er jo barnas beste venn sammenlignet med overgriperne i England.

 

Vi lever i Allahs land ifølge radikale muslimer, og vi bør være takknemlig for at vi har fått leve her så lenge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Mitt spørsmål er som følger:

Hvilket fantastisk bidrag er det innvandring som helhet gir oss, som veier opp for disse grusomhetene?

 

Hvis du ikke kan svare på det, må du innrømme at innvandring bør stoppes.

 

PS: Flyktninger inkluderes i mitt innvandringsbegrep.

Vi har ikke innvandring av flyktninger for at det skal gi oss noe.

 

For øvrig heller jeg mer og mer mot å begrense innvandring som ikke er arbeidsinnvandring.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

 

Mitt spørsmål er som følger:

Hvilket fantastisk bidrag er det innvandring som helhet gir oss, som veier opp for disse grusomhetene?

 

Hvis du ikke kan svare på det, må du innrømme at innvandring bør stoppes.

 

PS: Flyktninger inkluderes i mitt innvandringsbegrep.

Vi har ikke innvandring av flyktninger for at det skal gi oss noe.

 

For øvrig heller jeg mer og mer mot å begrense innvandring som ikke er arbeidsinnvandring.

 

 

Skal Europeiske stater representere sine respektive befolkninger eller utlendinger, dersom disse to gruppenes interesser står stikk i strid, slik de gjør?

Lenke til kommentar

Det handler om at dette ofte er mennesker som lever i elendige forhold i sitt hjemland, og som ønsker et bedre liv for seg og sin familie. I forhold til det totale antallet mennesker i nød er selvsagt det antallet som "får lov" å komme til Norge latterlig lite, og innvandringsstoppen burde fjernes øyeblikkelig. Det handler også om at mennesker bør få lov til å være og leve der de selv ønsker. Vi skal visstnok leve i en globalisert verden, men å bure mennesker inne i forskjellige land er ikke forenelig med globalisering.

Det finnes ikke noe sånt som mitt og ditt land. VI er alle innbyggere på jorda. I stedet for å se isolert på kriminalitet(hva nå det er) i enkelte land, hva med å se det globalt, hvordan færre kan leve under kriminelt dårlige forhold fordi de kan dra et annet sted. Folk har virkelig problemer når det er de svakeste i samfunnet som er problemet. Det er aldri systematisk, pga. traumer, lav utdanning, det faktum at de faktisk har måttet flytte fra alt de har kjent til og til et helt annet sted hvor alt er annerledes. Nei, det er selvsagt fordi de er svarte, islamistiske jævler som bare er ute etter å voldta hvite kvinner og stjele alt som er av verdier i samfunnet.

Innvandring skal ikke gi oss noe, noe mer enn Per som flytter fra Bodø til Oslo skal gi oss noe.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

 

Skal Europeiske stater representere sine respektive befolkninger eller utlendinger, dersom disse to gruppenes interesser

Et bedre spørsmål er om statene skal ivareta befolkningens ønsker eller deres beste.

 

 

Utdyp! Hva er etter din mening befolkningens ønsker og hva er deres beste?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

Det handler om at dette ofte er mennesker som lever i elendige forhold i sitt hjemland, og som ønsker et bedre liv for seg og sin familie. I forhold til det totale antallet mennesker i nød er selvsagt det antallet som "får lov" å komme til Norge latterlig lite, og innvandringsstoppen burde fjernes øyeblikkelig. Det handler også om at mennesker bør få lov til å være og leve der de selv ønsker. Vi skal visstnok leve i en globalisert verden, men å bure mennesker inne i forskjellige land er ikke forenelig med globalisering.

 

Det finnes ikke noe sånt som mitt og ditt land. VI er alle innbyggere på jorda. I stedet for å se isolert på kriminalitet(hva nå det er) i enkelte land, hva med å se det globalt, hvordan færre kan leve under kriminelt dårlige forhold fordi de kan dra et annet sted. Folk har virkelig problemer når det er de svakeste i samfunnet som er problemet. Det er aldri systematisk, pga. traumer, lav utdanning, det faktum at de faktisk har måttet flytte fra alt de har kjent til og til et helt annet sted hvor alt er annerledes. Nei, det er selvsagt fordi de er svarte, islamistiske jævler som bare er ute etter å voldta hvite kvinner og stjele alt som er av verdier i samfunnet.

 

Innvandring skal ikke gi oss noe, noe mer enn Per som flytter fra Bodø til Oslo skal gi oss noe.

 

 

 

Jo, land finnes. Norge er mitt land - og mange andres.

 

Å flytte mennesker fra fattige land til rike land er ingen løsning på fattigdom.

 

Jeg foreslår ikke å bure noen inne, men å holde noen ute. Stor forskjell.

 

Hva med å se på det globalt? Nei takk. Jeg ser ikke på hele menneskeheten som min familie. Jeg bryr meg om meg selv og de jeg er glad i, og deretter folkeslaget jeg identifiserer meg med, nemlig europeere og spesielt nordmenn. Om du er uenig er det helt fint, men det gjør deg ikke moralsk overlegen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Til det uthevede spørsmålet: jeg har ikke forventet meg noe spesielt, så hvis noen har forventet seg noe fantastisk, så er det deres eget problem.

 

Men ellers tror jeg vesten sakte men sikkert går av hengslene, fordi sanselige nytelser betyr "alt", så da eter, drikker og kopulerer vi oss i senk, som helt vanlige svin

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

 

Utdyp! Hva er etter din mening befolkningens ønsker og hva er deres beste?

Befolkningen ser ut til å ønske innvandring. Hva som er befolkningens beste måtte jeg vært et orakel for å forutsi. Men de fleste som ønsker flyktninger ønsker ikke det fordi det er for landets beste.

 

 

De eneste tallene jeg finner om syn på innvandring i Norge gir inntrykk av at du tar feil, men er fra Human Rights Service, som er en markert innvandringskritisk organisasjon.

 

Om England finner jeg derimot fort denne, som viser det samme og er helt mainstream:

http://www.express.co.uk/news/uk/460175/Poll-states-70-per-cent-of-Britons-want-ban-on-new-migrants

 

Så i allefall i England er det enorm motstand mot innvandring. Jeg tror ikke det er så forskjellig her.

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

 

Jo, land finnes. Norge er mitt land - og mange andres.

 

Det er bare "litt ditt", 1 delt på ca 4,5 mill for å være mer nøyaktig

 

Å flytte mennesker fra fattige land til rike land er ingen løsning på fattigdom.

 

Stemmer, men det er en av flere måter å løse problemet på.

 

 

 

Jeg foreslår ikke å bure noen inne, men å holde noen ute. Stor forskjell.

 

 

Å så fint, du vil bure "oss" inne - er det positivt?

 

 

Hva med å se på det globalt? Nei takk. Jeg ser ikke på hele menneskeheten som min familie. Jeg bryr meg om meg selv og de jeg er glad i, og deretter folkeslaget jeg identifiserer meg med, nemlig europeere og spesielt nordmenn. Om du er uenig er det helt fint, men det gjør deg ikke moralsk overlegen.

 

Fint, gjør hva du vil, jeg skal gi deg motstand til siste pust :)

Lenke til kommentar

 

Det handler om at dette ofte er mennesker som lever i elendige forhold i sitt hjemland, og som ønsker et bedre liv for seg og sin familie. I forhold til det totale antallet mennesker i nød er selvsagt det antallet som "får lov" å komme til Norge latterlig lite, og innvandringsstoppen burde fjernes øyeblikkelig. Det handler også om at mennesker bør få lov til å være og leve der de selv ønsker. Vi skal visstnok leve i en globalisert verden, men å bure mennesker inne i forskjellige land er ikke forenelig med globalisering.

 

Det finnes ikke noe sånt som mitt og ditt land. VI er alle innbyggere på jorda. I stedet for å se isolert på kriminalitet(hva nå det er) i enkelte land, hva med å se det globalt, hvordan færre kan leve under kriminelt dårlige forhold fordi de kan dra et annet sted. Folk har virkelig problemer når det er de svakeste i samfunnet som er problemet. Det er aldri systematisk, pga. traumer, lav utdanning, det faktum at de faktisk har måttet flytte fra alt de har kjent til og til et helt annet sted hvor alt er annerledes. Nei, det er selvsagt fordi de er svarte, islamistiske jævler som bare er ute etter å voldta hvite kvinner og stjele alt som er av verdier i samfunnet.

 

Innvandring skal ikke gi oss noe, noe mer enn Per som flytter fra Bodø til Oslo skal gi oss noe.

 

 

 

Jo, land finnes. Norge er mitt land - og mange andres.

 

Å flytte mennesker fra fattige land til rike land er ingen løsning på fattigdom.

 

Jeg foreslår ikke å bure noen inne, men å holde noen ute. Stor forskjell.

 

Hva med å se på det globalt? Nei takk. Jeg ser ikke på hele menneskeheten som min familie. Jeg bryr meg om meg selv og de jeg er glad i, og deretter folkeslaget jeg identifiserer meg med, nemlig europeere og spesielt nordmenn. Om du er uenig er det helt fint, men det gjør deg ikke moralsk overlegen.

 

Jeg sier ikke at du skal se på alle som din familie. Jeg ser kun på de nærmeste som familie av betydning, og det betyr ikke nordmenn, men de jeg jeg har felles foreldre, besteforeldre med og noen andre - hvertfall så lenge de er greie personer. Det er få personer.

 

Det jeg derimot ikke gjør er å holde andre nede i dritten. Jeg vil ikke nekte andre å skaffe seg et bedre liv nettopp ved å hevde at dette er mitt og ingen andre fra de og de områdene får komme hit. Når alle gjør det, blir det i praksis å sperre folk inne i land/bur. Jeg kan ikke flytte andre mennesker - det er valg de gjør selv. De er ikke slaver under min makt.

 

Og nei, land finnes kun så lenge du tror det finnes. De fleste er jo lært å tro på det, så det er jo ikke så mye å gjøre med selve ideen, men det betyr ikke at vi har noen rett til å stenge folk ute. Ved å åpne grensene vil nettopp landene få mindre betydning, og mange problemer vil bli av interesse for alle land da det er et globalt problem og ikke et nasjonalt i et land uten betydelig av økonomisk art.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416
Det er bare "litt ditt", 1 delt på ca 4,5 mill for å være mer nøyaktig

 

Hva så?

 

 

 

Stemmer, men det er en av flere måter å løse problemet på.

 

Så å gi disse menneskene materielle goder de ikke har vært med på å bygge opp rettferdiggjør alle disse voldtektene og kriminaliteten?

 

 

 

Å så fint, du vil bure "oss" inne - er det positivt?

 

Å holde noen ute er ikke det samme som å løse noen inne. Dette er ikke mer enn en løgn og et dårlig forsøk på stråmann.

Lenke til kommentar

Det handler om at dette ofte er mennesker som lever i elendige forhold i sitt hjemland, og som ønsker et bedre liv for seg og sin familie. I forhold til det totale antallet mennesker i nød er selvsagt det antallet som "får lov" å komme til Norge latterlig lite, og innvandringsstoppen burde fjernes øyeblikkelig.

 

 

Er det greit at 20 mus får bo hos deg i vinter? De fleste av disse oppfører seg bra og tar hensyn til deg. Noen få vil stjele maten din og drite på ulike steder i huset ditt. 20 mus er veldig lite sammenlignet med de tusener som har behov for å komme seg innendørs til vinteren.

 

Eller: En gruppe på 20 personer vil komme på besøk til deg. Bare 1 av disse blir lett voldelig og liker å slå ned folk. De andre er fantastiske mennesker. Vil du ha gruppen på besøk?

 

 

Alle ønsker seg er bedre liv når de har det vanskelig. Det gjelder også de som stjeler, raner, voldtar og dreper. De må gjerne få et bedre liv, men jeg ønsker ikke at de skal eksperimentere med dette der jeg er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

 

 

Det handler om at dette ofte er mennesker som lever i elendige forhold i sitt hjemland, og som ønsker et bedre liv for seg og sin familie. I forhold til det totale antallet mennesker i nød er selvsagt det antallet som "får lov" å komme til Norge latterlig lite, og innvandringsstoppen burde fjernes øyeblikkelig. Det handler også om at mennesker bør få lov til å være og leve der de selv ønsker. Vi skal visstnok leve i en globalisert verden, men å bure mennesker inne i forskjellige land er ikke forenelig med globalisering.

 

Det finnes ikke noe sånt som mitt og ditt land. VI er alle innbyggere på jorda. I stedet for å se isolert på kriminalitet(hva nå det er) i enkelte land, hva med å se det globalt, hvordan færre kan leve under kriminelt dårlige forhold fordi de kan dra et annet sted. Folk har virkelig problemer når det er de svakeste i samfunnet som er problemet. Det er aldri systematisk, pga. traumer, lav utdanning, det faktum at de faktisk har måttet flytte fra alt de har kjent til og til et helt annet sted hvor alt er annerledes. Nei, det er selvsagt fordi de er svarte, islamistiske jævler som bare er ute etter å voldta hvite kvinner og stjele alt som er av verdier i samfunnet.

 

Innvandring skal ikke gi oss noe, noe mer enn Per som flytter fra Bodø til Oslo skal gi oss noe.

 

 

 

Jo, land finnes. Norge er mitt land - og mange andres.

 

Å flytte mennesker fra fattige land til rike land er ingen løsning på fattigdom.

 

Jeg foreslår ikke å bure noen inne, men å holde noen ute. Stor forskjell.

 

Hva med å se på det globalt? Nei takk. Jeg ser ikke på hele menneskeheten som min familie. Jeg bryr meg om meg selv og de jeg er glad i, og deretter folkeslaget jeg identifiserer meg med, nemlig europeere og spesielt nordmenn. Om du er uenig er det helt fint, men det gjør deg ikke moralsk overlegen.

 

Jeg sier ikke at du skal se på alle som din familie. Jeg ser kun på de nærmeste som familie av betydning, og det betyr ikke nordmenn, men de jeg jeg har felles foreldre, besteforeldre med og noen andre - hvertfall så lenge de er greie personer. Det er få personer.

 

Det jeg derimot ikke gjør er å holde andre nede i dritten. Jeg vil ikke nekte andre å skaffe seg et bedre liv nettopp ved å hevde at dette er mitt og ingen andre fra de og de områdene får komme hit. Når alle gjør det, blir det i praksis å sperre folk inne i land/bur. Jeg kan ikke flytte andre mennesker - det er valg de gjør selv. De er ikke slaver under min makt.

 

Og nei, land finnes kun så lenge du tror det finnes. De fleste er jo lært å tro på det, så det er jo ikke så mye å gjøre med selve ideen, men det betyr ikke at vi har noen rett til å stenge folk ute. Ved å åpne grensene vil nettopp landene få mindre betydning, og mange problemer vil bli av interesse for alle land da det er et globalt problem og ikke et nasjonalt i et land uten betydelig av økonomisk art.

 

 

 

 

Ingenting bortsett fra de aller minste subatomiske partiklene finnes hvis ikke du tror på dem. Et menneske er bare en tilfeldig samling atomer. Det samme gjelder et vindu.

 

Land eksisterer som stabile intersubjektive organisasjoner med tilknyttet territorium. Ting trenger ikke være fysisk enhetlige for å eksistere.

 

Igjen: Å holde noen ute er ikke det samme som å bure dem inne! Slipper du hvem som helst inn i huset ditt? Nei? Betyr det at du burer folk inne?

 

Er det å gi innvandrere et rikere og materielt bedre liv en god nok grunn til å utsette tusenvis av småjenter for voldtekt de ellers ville sluppet?

Lenke til kommentar

 

Det handler om at dette ofte er mennesker som lever i elendige forhold i sitt hjemland, og som ønsker et bedre liv for seg og sin familie. I forhold til det totale antallet mennesker i nød er selvsagt det antallet som "får lov" å komme til Norge latterlig lite, og innvandringsstoppen burde fjernes øyeblikkelig.

 

 

Er det greit at 20 mus får bo hos deg i vinter? De fleste av disse oppfører seg bra og tar hensyn til deg. Noen få vil stjele maten din og drite på ulike steder i huset ditt. 20 mus er veldig lite sammenlignet med de tusener som har behov for å komme seg innendørs til vinteren.

 

Eller: En gruppe på 20 personer vil komme på besøk til deg. Bare 1 av disse blir lett voldelig og liker å slå ned folk. De andre er fantastiske mennesker. Vil du ha gruppen på besøk?

 

 

Alle ønsker seg er bedre liv når de har det vanskelig. Det gjelder også de som stjeler, raner, voldtar og dreper. De må gjerne få et bedre liv, men jeg ønsker ikke at de skal eksperimentere med dette der jeg er.

 

Prøv igjen uten å tillegge meg meninger jeg ikke har.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-320416

 

 

Det handler om at dette ofte er mennesker som lever i elendige forhold i sitt hjemland, og som ønsker et bedre liv for seg og sin familie. I forhold til det totale antallet mennesker i nød er selvsagt det antallet som "får lov" å komme til Norge latterlig lite, og innvandringsstoppen burde fjernes øyeblikkelig.

 

 

Er det greit at 20 mus får bo hos deg i vinter? De fleste av disse oppfører seg bra og tar hensyn til deg. Noen få vil stjele maten din og drite på ulike steder i huset ditt. 20 mus er veldig lite sammenlignet med de tusener som har behov for å komme seg innendørs til vinteren.

 

Eller: En gruppe på 20 personer vil komme på besøk til deg. Bare 1 av disse blir lett voldelig og liker å slå ned folk. De andre er fantastiske mennesker. Vil du ha gruppen på besøk?

 

 

Alle ønsker seg er bedre liv når de har det vanskelig. Det gjelder også de som stjeler, raner, voldtar og dreper. De må gjerne få et bedre liv, men jeg ønsker ikke at de skal eksperimentere med dette der jeg er.

 

Prøv igjen uten å tillegge meg meninger jeg ikke har.

 

 

Hvilke meninger tilla han deg som du ikke har gitt uttrykk for at du har? Jeg ser ingen. Pek dem ut.

 

Hvis ikke: svar ham!

Endret av medlem-320416
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...