Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW Xenon-lykter blinker ved regn/vask


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har akkurat kjøpt meg en brukt BMW 320d 2001 modell med originale xenon lykter. Hver gang det regner eller jeg vasker bilen begynner de og blinke og det gir seg som regel ikke før dagen etter... Jeg har kommet frem til at det har noe med fukt og dugg i lyktene. Men jeg klarer ikke finne hvor problemet er.

 

Er det noen som har hatt lignende problemer før og vet hva jeg kan se etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville også sjekket pluggen fra ballast til pæren. Jeg tror ikke det er inni selve lykten siden det kun er en pære og justering inni der, og pæren kommer ikke til å være fuktig.

 

Du kan ha en dårlig kontakt i ballasten, ballasten din kan begynne å ta kvelden, eller så har du en annen elektrisk feil med bilen din.

 

For å fjerne ballastpluggen så skal du bare vri 45° dra ut. Se om det er noen snusk inni der, og for all del aldri lek med ballasten mens bilen eller lysene er på.

 

Hvilken farge er xenonlyset ditt? Xenonlamper blir lilla når de er dårlige, og dårlige pærer pleier å blinke før de dør helt ut.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det er en ballast per pære. Åpner du panseret så kan du se to halvtykke ledninger fra pæren til en sort boks. Det kan være at den ene ballasten drar med den andre. Se etter fukt rundt ballasten neste gang og prøv å koble ut en om gangen (hele ballasten, ikke pæren). Om det viser seg at ballasten er skylden så må den byttes.

 

Jeg driver forøvrig bare å gjetter her. Det kan være en annen elektrisk feil på bilen din også.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...