Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har akkurat begynt på studier, og merket veldig raskt at laptopen jeg fikk på videregående ikke er så stillegående og portabel som f. eks en ny ultrabook. Har sett at det finnes chromebook, men er usikker på om det passer mitt bruk. Jeg har en stasjonær maskin med win8, så den eventuelle chromebooken blir kun brukt til studier, dvs tekstredigering og lett nettsurf. Men så har jeg et par spørsmål som jeg håper noen her inne kan svare på:

 

Stemmer det at de ikke kan kjøre java? Vil det altså si at jeg ikke kommer meg inn på fronter eller nettbanken?

Kan jeg ha Microsoft office?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke kjøp Chromebook, hvis du må bruke spesielle program i sammenheng med studiene er de game over.

Sammenligner Chromebook med en Tablet, grei og kjekk, portabel, men det er ikke en laptop.

 

Kjøp windows- pc, Toshiba Z30 feks.

Jeg studerer jus, så jeg tviler på at jeg trenger noen spesialprogrammer. Med mindre Java og Microsoft Office regnes som spesialprogrammer.

Lenke til kommentar

 

Stemmer det at de ikke kan kjøre java? Vil det altså si at jeg ikke kommer meg inn på fronter eller nettbanken?

Kan jeg ha Microsoft office?

 

Chromebook kan offisielt IKKE kjøre java. (uoffisielt via rooting(som igjen nok bryter garantien) så finnes det løsninger f.eks her: https://code.google.com/p/java-on-chromebook/https://code.google.com/p/java-on-chromebook/ )

 

Og du kan så klart ikke kjøre Microsoft office, microsoft office er bare for windows/OS-X. Det finnes så klart andre skrivebehandlingsprogrammer for chromebook, men ikke fra Microsoft.

 

Se på chromebook som en tablet/surfemaskin. Den er meget begrenset i bruksområde.

Lenke til kommentar

 

Ikke kjøp Chromebook, hvis du må bruke spesielle program i sammenheng med studiene er de game over.

Sammenligner Chromebook med en Tablet, grei og kjekk, portabel, men det er ikke en laptop.

 

Kjøp windows- pc, Toshiba Z30 feks.