Gå til innhold

Pulsklokker med måling av puls uten pulsbelte. Erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har heller ingen erfaring med slike klokker, men jeg liker ideen. Jeg kan heller ikke forstå at nøyaktigheten skal bli dårligere fordi man måler på håndleddet enn med et belte rundt brystet.

 

Jeg ser imidlertid et lite minus med en slik klokke: om vinteren kan det ofte være praktisk å ha klokken utenpå jakken/trøyen og da får man ikke pulsmåling lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt enig i det vedr vinter og klokka.

 

Det som og vil være litt artig m slik klokke er jo muligheten for alltid pulstilgang. Men det blir kanskje mer for gøy, enn trening. Dog er hvilepuls ok å vite.

 

Adidas har en som heter Smart run.

Tomtom har en som heter cardio runner, e.l.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har heller ingen erfaring med slike klokker, men jeg liker ideen. Jeg kan heller ikke forstå at nøyaktigheten skal bli dårligere fordi man måler på håndleddet enn med et belte rundt brystet.

 

Jeg ser imidlertid et lite minus med en slik klokke: om vinteren kan det ofte være praktisk å ha klokken utenpå jakken/trøyen og da får man ikke pulsmåling lenger.

 

Det er lettere å måle pulsen nøyaktig der hvor man kjenner pulsen best. Selfølgelig, om instrumentet for måling i klokken er nøyaktig nok klarer det nok fint å plukke opp pulsen i håndleddet også.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...