Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

HDD som holder på å krasje? Plagdes som et mareritt en tid like før en disk krasja.

Til slutt krasja den endelig, ingen feil mer.

Prøv å koble fra disker og koble til en og en mens du prøver litt mellom, rart hvis du ikke finner ut noe da.

Eller det kan være en PCI-e enhet.

Problemet er bare at feilkodene dukker opp random, det blir liksom en veeldig lang feilsøkingsprosess :p 

Men kan plukke ut den som ikke er i RAID, håper i såfall det er den :)

 

 

AA er grei nok, den skal være der. Prøvd på stock også?

Ellers kan en disk som holder på å krasje gjøre fantastiske underverker som Kremt sier.

Ikke kjørt stock enda, skal gjøre det bare jeg får flasha BIOS, som ikke gikk i går.

 

 

Liten oppdatering

 

Da har jeg endelig fått oppdatert til BIOS 3.20, merkelig at jeg trengte 3 (!) forsøk på å få dette til å funke, men la gå.

 

Ok, så mye problemer etter oppdateringen:

 

- RAID ble jo slettet, dette burde jeg har skjønt på forhånd, siden jeg kjørte BIOS-raid, men man lærer av skade. Gidder ikke sette opp RAID igjen, så kjører i stedet diskene som en Steam- og en Origin-folder, det er null å hente på RAID i spill likevel. Eneste som er dumt er at det er to partisjoner, så mulig jeg må inn med en disk til etterhvert.

 

- Overklokk er nå ikke mulig lenger. Jeg mener, ingenting går, fullstendig kræsj på boot, og maskinen slår seg av, ingen loop - bare slår seg av - dermed ingen feilkode.

Kjører jeg stock så booter jeg uten stress, men ikke med overklokk. Fra min gamle klokk (før i dag) så kjørte jeg 4.5GHz på 1.23V og 4.0GHz på Cache 1.3V og CPU Input på 1.9V samt 2666MHz på RAM på stock volt.

Etter oppdatering så prøver jeg meg på det samme bortsett fra Cache og ingen klokk på RAM, men no dice. Øker volten til 1.24-1.25-1.28-1.30-1.31, ingenting går. Senker klokken (1.31V) til 4.4-4.3-4.2GHz, men fortsatt kræsj på POST. Utrolig frustrende! 

 

Jeg har fortsatt ikke forsket så mye på diskene mine, om noen av de er døende, men spørsmålstegnene begynner virkelig å komme her nå. For meg er det komplett umulig å forstå.  :huh: 

 

Skal forske litt mer i kveld, men dette blir jeg ikke klok på.

 

Kremt, ligner dette fortsatt på dine problemer?  :hmm:

Lenke til kommentar

Re-flashet 3.20 BIOSen, i tilfelle det var noe galt med den. Booter null stress på stock CPU, men ikke på overklokk som før. Og av en eller annen grunn, når jeg stiller inn til overklokk, så resetter den viftehastighene jeg har satt på Chassis Fan 1, som er vannpumpa, veldig snodige greier.

Meeen jeg tok backup av den gamle BIOS'en i går (1.20) og switcha tilbake til den nå. Systemet booter fint, samme gamle overklokk som i signaturen min, null problemer? Jeg skjønner ingenting jeg nå  :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Og der kom nye X99 hovedkort fra Asus:

 

http://www.guru3d.com/news-story/asus-rog-strix-and-all-new-x99-signature-motherboards.html

 

Litt overraskende at det ikkje kom et Rampage V Black ? :hmm:

Slo til med dette i går fra Digital Impuls. ASRock X99 OC Formula 3.1.Har du erfaringer med dette: http://www.digitalimpuls.no/PC-komponenter/Hovedkort/Socket-2011-3/ASRock/ASRock-X99-OC-Formula-USB-31-ATX-X99-8xDDR4-SLI-OC-Socket-M2-x4135101-p0000120691

Mitt Asus kort tok ikke alle minnebrikkene også syns jeg det var mye surr med kortet, så satser sterkt nå merker jeg. Lest mye bra om AsRock.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Endelig med ny bios oppdatering og helt ny uefi fra gigabyte så kan eg overklokke!

Kjører rammen på 2666mhz som eg aldri kunne gjøre før.

Og cpu på bare 4ghz.

Bedre enn ingenting om har ikke god nok kjøling for noe mere enn det.

Tok jo bare 1år og noen måneder fra eg kjøpte hovedkortet til de fikset det...

Endret av Netrum
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lite aktivitet her om dagen i og med at de fleste har skaffet seg B-e regner jeg med. Så får da holde litt liv her :) En liten test for spenningens skyld for å se hva som krevdes av Vcore for å kjøre Cinebench. 

 

l32uXBf.jpg

 

Mhm, lite aktivitet her ja. Haswell er vel begynt å bli gammel tenker jeg. Men for meg er dette den beste(relativt til kjøpetidspunkt seff) prosessoren jeg har kjøpt i mine 25 nerdeår! Jeg hadde 920/x58 komboen i 5 år, noe jeg syns var mye. Men 5820k tror jeg kommer til å vare enda lenger for meg :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...