Gå til innhold

TEST: Sennheiser G4me One og G4me Zero


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem som blir best av disse to avhenger jo egentlig av en enkelt ting; Trenger du lydisolering? Har du ikke behov for det så er jo One bedre på alle områder, bedre lydbilde, mer behagelig etc.. Men åpne klokker blir jo temmelig meningsløst om du er avhengig av en eller annen form for lydisolering så da får det jo ikke hjelpe om One er bedre, da må du nesten gå for Zero.

Selv har jeg Sennheiser HD 650 + Samson U03S bordmikrofon og det fungerer fantastisk hva gjelder lydkvalitet, kan ha på HD 650 dag ut og dag inn, folk kan kommunisere med meg uten problemer osv.. Men om det først er noe støy i rommet som er sjenerende og plagsom så er HD 650 som også er åpne komplett ubrukelige..

 

 

EDIT:

 

Når det er sagt så blir det ikke stort bedre enn dette når det kommer til komplett headsett (altså hodetelefoner + mic). Beyerdynamic MMX 300 / Q-Pad QH-1339 er også ganske så gode men har en litt overdrevent spiss lyd som hvertfall jeg syntes blir slitsom i lengden. De som vurderer Sennheiser G4ME Zero burde dog være oppmerksom på at dette er mer eller mindre Sennheiser PC 350 i rebrandet utgave med hvitfarge og med bedre kabel og volumkontroll på ene klokken kontra på kabelen. Elementene og mikrofonen skal vel være identisk. På samme måte er vel G4ME One identisk med Sennheiser PC 360 vil jeg tro med de samme forskjellene som fra PC 350 til G4ME Zero.

 

 

Alt i alt veldig bra dette, må nesten over på dedikerte hodetelefoner for å få noe som er bedre.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjøp dere ModMic, og bra HiFi headsett heller.

Nja, kjøpte ModMic selv og må si jeg var skuffet over byggekvaliteten og at man ikke kunne bevege mikrofonen "trinnløst" opp og ned etter at basen/festet er limt på øreklokken.

 

 

Har lite betydning når du kan bevege holderen til selve micen i en hvilken som helst retting så står den der.

 

Jeg har den aller nyeste modellen, er helt rå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Kjøp dere ModMic, og bra HiFi headsett heller.

Nja, kjøpte ModMic selv og må si jeg var skuffet over byggekvaliteten og at man ikke kunne bevege mikrofonen "trinnløst" opp og ned etter at basen/festet er limt på øreklokken.

Har lite betydning når du kan bevege holderen til selve micen i en hvilken som helst retting så står den der.

 

Jeg har den aller nyeste modellen, er helt rå.

Har både forrige og nyeste og er veldig fornøyd. Bruker SOny Pulse headsettet men den innebyggde mikrofonen er skamdårlig så da ble det handel av ModMic :D

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne se en større test hvor dere sammenligner flere store headset fra mange produsenter, slik at vi får et bredere grunnlag i basis. Headset til 2000 spenn og karakter 8 eller 9 av 10 sier egentlig lite når det er såpass subjektivt om man liker lyden etc. Vil gjerne se en stortest med sennheiser, de nye asus headsettene, corsair sine vengeance, astro, tritton osv. Til og med plantronics har et svindyrt gamer-headset..

Bare min mening om det. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Disse ModMicene...blir det bare limt på med en eller annen dobbeltsidig teip? I så fall, vet noen om noen tilsvarende greier som faktisk er mulig å ta av og på?

 

Modmic-festet har en klebende overflate, og modmicen festes til den via en magnet så du lett kan ta den av og på.

Lenke til kommentar

Disse ModMicene...blir det bare limt på med en eller annen dobbeltsidig teip? I så fall, vet noen om noen tilsvarende greier som faktisk er mulig å ta av og på?

 

Du kan det. Du fester bare en sånn holder som har magnet på. Du kan lett ta av mic'en. Men holderen er så så si fast montert med super tape som er svært vanskelig å ta av. Du får 2 stk slike fester.

 

Bare se på websiden, de viser dette tydlig der.

 

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Jeg har en modmic 4.0 og den har bra lydkvalitet, men plukker opp for mye støy, selv om den er bedre enn gjennomsnittet. Har du mekanisk tastatur vil det høres. Den beste micen jeg har kommet over til generell skype/gaming bruk er faktisk den på Logitech G930. Fantastisk mic, krystallklar tale og ikke et milligram bakgrunnstøy slipper igjennom. Synd den ikke selges separat da lyden i selve headsettet ikke er mye å skryte av (i forhold til mine Beyerdynamic D880 600Ohm).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Holder meg nok fortsatt til mine BeyerDynamic DT990 Pro :)

 

Hva mikrofon angår, så kan http://www.biltema.no/no/Kontor---Teknikk/Datamaskin/Multimedia/Myggmikrofon-23311/ fra Biltema anbefales på det varmeste. Knall lyd til en fin pris. Er vel samme som mange anbefaler rundt om på nettet fra f.eks Deal Extreme.

 

Fine i kombinasjon med Beyerdynamic sin DT-serie, da de kan festes på bøyla øreklokkene sitter i.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei Hardware. Bra anmeldelse!

Jeg har bestilt meg Game One etter å ha lest anmeldelsen deres :):)

Men jeg har et spm, brukte dere noen form for forsterker eller ekstra lydkort når dere testet dette headsettet? Hører enkelte mener at man ikke får det fulle potensialet i disse uten det. Har selv Asus sabertooth p67 hovedkort. Vil lydkortet i det klare å utnytte dette til det fulle?

Takker for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...