Gå til innhold

Skal "bygge" retro bærebar pc, trenger tips.


Anbefalte innlegg

Hei. Håper denne tråden havnet i riktig del av forumet.

 

Ettersom mitt retro stasjonær-bygg ble en suksess, har jeg bestemt meg for at jeg trenger en bærbar pc i samme stil, med moderne innmat.

 

Valget av "kabinett" falt på en sylfrekk Toshiba T1600 fra ca 1989.

 

Den er ganske stor, og har god plass til "vanlige" komponenter på innsiden.

 

post-151844-0-31543100-1406755018_thumb.jpg

 

Å bygge med vanlig hovekort for stasjonær i denne er ikke noe problem, men jeg har veldig lyst til å kunne kjøre den på batteri.

 

Såvidt jeg har forstått er det en del forskjellige standarder ute og går på hovedkort etc på bærbarpc'er? Dermed kan det bli vanskelig mtp tilkobling av det eksisterende tastaturet og en annen lcd skjerm på vanlig bærbar innmat.

 

Her blir det en del fintenking uansett valg av innmat, men jeg er usikker på hva som blir det enkleste.

 

Er det noen som har noe innspill her?

 

 

Slenger også med et par bilder av Macintosh stasjonærbygget, for de som liker sånt. Dette er nå min eneste pc, og den brukes hver dag. Den kjører windows 7 (jeg vet, blasfemi) , 8GB ram og Intel Pentium 3.00GHz Prossesor.

 

post-151844-0-47137400-1406755031_thumb.jpgpost-151844-0-38519900-1406755039_thumb.jpg

post-151844-0-66731300-1406755746_thumb.jpgpost-151844-0-60852800-1406755045_thumb.jpg

 

 

Alle tips eller frarådelser mottas med stor takknemlighet.

 

Are.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :wee:

 

Skal beholde orginalt tastatur. Planen er å lodde om dette, for å få usb ut. Vil endre minst mulig på det ytre av kabinettet.

 

Googla litt på den nuc'en, og den ser forsåvidt kompakt og grei ut, men prisen var relativt stiv.

 

Den trekker 19V / 65W, som heller ikke er helt avskrekkende dersom jeg finner en ok batteriløsning. Hovedkortet til lcd skjermen jeg skal bruke trenger også strømforsyning, 12V DC, husker ikke hvor mye watt. Usikker på muligheten til å hente ut det fra nuc'en?

 

Jeg fortsetter jakten. Første delmål er å få til usb ut fra tastaturet, og prøve det på en vanlig pc. Dette er vel kansje den vanskeligste jobben i første omgang.

 

Are.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...