Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2015


I16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Jente eller gutt? ;) er det 16 runder for jenter og 18 for gutter? Tror jeg skal teste i morgen, formen er ikke helt på topp, men må nesten finne ut hvordan jeg ligger an snart. Frykter jeg har en del og jobbe med enda..
Jeg er gutt, så jeg hadde en runde mer enn kravet som er 18,2 runder. For jenter er kravet akkurat 16 runder.

 

Evalueringen etter testen er at det er mye å hente inn på teknikk på å legge seg ned på mage/rygg og reise seg igjen. Tenker å trene en del på dette fremover.

 

Lykke til med treningen og testingen folkens! :)

Før opptaket leide jeg en hel gymsal for å prøve testen. Klarte denne akkurat ikke med en halv runde. På opptak klarte jeg 1.5 runder mer enn bestått. Dere får en egen motivator som sekunderer dere underveis for hver runde. Hvor jeg var på opptak pusha de oss til det ytterste i alle fall:)

Lenke til kommentar

Virker som at kondisjonstesten er ganske hard da? Har hørt flere ganger at folk sier svømmingen er vanskeligst, men det gikk veldig greit for meg i 16m basseng. Må teste igjen i 25m basseng ettersom at det er lengden i Bergen.

 

Merker jeg er litt nervøs for kondisjonstesten... Er vel bare til å kjøre på med intervalltrening. :) 

Lenke til kommentar

Kan det skje at man ikke blir kalt inn til opptaksprøver på bakgrunn av svarene man gir på PC testene?

Vet ikke sikkert.. Men står på phs.no at de testene aleine ikke vil avgjøre om du er egnet eller ikke :) Endret av MLS92
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har ikke fått e-posten med link til "personlig egnethets"- testen enda, er det flere som ikke har fått den? :huh:

Jepp :p

Takk og lov, var redd noe galt hadde skjedd her :p
Har heller ikke fått :) kommer ut ny pulje med tester nå 9. April, 16. April og 23. April i følge opptakskontoret :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har ikke fått e-posten med link til "personlig egnethets"- testen enda, er det flere som ikke har fått den? :huh:

Jepp :p
Takk og lov, var redd noe galt hadde skjedd her :p
Har heller ikke fått :) kommer ut ny pulje med tester nå 9. April, 16. April og 23. April i følge opptakskontoret :)

 

Tror (og håper) at det kun er tilfeldig at vi som ikke har fått enda kun er pga tilfeldigheter hvor vi er i "køen"

Lenke til kommentar

Er det flere enn meg som syntes slyngespark på svømmetesten går forferdelig tregt? Føler jeg taper så mye tid på det. Noen som har gode teknikker å dele? 

 

Det går en del saktere enn å svømme bryst eller krål, ja! Men bruk armene godt. Bare pass på at de ikke går over vannet. 

Lenke til kommentar

Virker som at kondisjonstesten er ganske hard da? Har hørt flere ganger at folk sier svømmingen er vanskeligst, men det gikk veldig greit for meg i 16m basseng. Må teste igjen i 25m basseng ettersom at det er lengden i Bergen.

 

Merker jeg er litt nervøs for kondisjonstesten... Er vel bare til å kjøre på med intervalltrening. :)

 

Jeg tok testene i fjor. Synes alle var veldig greie. Men kondisjonen var helt klart hardest! Det gikk veldig greit (takket være viljestyrken). Men merket jeg ble rimelig sliten av den, ja :) 

Lenke til kommentar

 

Virker som at kondisjonstesten er ganske hard da? Har hørt flere ganger at folk sier svømmingen er vanskeligst, men det gikk veldig greit for meg i 16m basseng. Må teste igjen i 25m basseng ettersom at det er lengden i Bergen.

 

Merker jeg er litt nervøs for kondisjonstesten... Er vel bare til å kjøre på med intervalltrening. :)

 

Jeg tok testene i fjor. Synes alle var veldig greie. Men kondisjonen var helt klart hardest! Det gikk veldig greit (takket være viljestyrken). Men merket jeg ble rimelig sliten av den, ja :)

 

Ja, man får vel hentet frem sitt "indre beist" når det står en politimann og pusher deg på opptaksdagen. Noen som har tips til trening av pull ups? Har stagnert på 6 pull ups i nesten to uker nå. Er det negative reps som er løsningen? 

Lenke til kommentar

 

 

Virker som at kondisjonstesten er ganske hard da? Har hørt flere ganger at folk sier svømmingen er vanskeligst, men det gikk veldig greit for meg i 16m basseng. Må teste igjen i 25m basseng ettersom at det er lengden i Bergen.

 

Merker jeg er litt nervøs for kondisjonstesten... Er vel bare til å kjøre på med intervalltrening. :)

 

Jeg tok testene i fjor. Synes alle var veldig greie. Men kondisjonen var helt klart hardest! Det gikk veldig greit (takket være viljestyrken). Men merket jeg ble rimelig sliten av den, ja :)

 

Ja, man får vel hentet frem sitt "indre beist" når det står en politimann og pusher deg på opptaksdagen. Noen som har tips til trening av pull ups? Har stagnert på 6 pull ups i nesten to uker nå. Er det negative reps som er løsningen? 

 

 

Eller en gammel mann? hahah. Var nok ingen politimann som sto og pushet deg under løpetesten!

Lenke til kommentar

 

 

 

Virker som at kondisjonstesten er ganske hard da? Har hørt flere ganger at folk sier svømmingen er vanskeligst, men det gikk veldig greit for meg i 16m basseng. Må teste igjen i 25m basseng ettersom at det er lengden i Bergen.

 

Merker jeg er litt nervøs for kondisjonstesten... Er vel bare til å kjøre på med intervalltrening. :)

 

Jeg tok testene i fjor. Synes alle var veldig greie. Men kondisjonen var helt klart hardest! Det gikk veldig greit (takket være viljestyrken). Men merket jeg ble rimelig sliten av den, ja :)

 

Ja, man får vel hentet frem sitt "indre beist" når det står en politimann og pusher deg på opptaksdagen. Noen som har tips til trening av pull ups? Har stagnert på 6 pull ups i nesten to uker nå. Er det negative reps som er løsningen? 

 

 

Eller en gammel mann? hahah. Var nok ingen politimann som sto og pushet deg under løpetesten!

 

Type eksamensvakt?  :tease:  Har bare sett video fra et gammelt opptak, og da var det folk med politiuniform. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Virker som at kondisjonstesten er ganske hard da? Har hørt flere ganger at folk sier svømmingen er vanskeligst, men det gikk veldig greit for meg i 16m basseng. Må teste igjen i 25m basseng ettersom at det er lengden i Bergen.

 

Merker jeg er litt nervøs for kondisjonstesten... Er vel bare til å kjøre på med intervalltrening. :)

 

Jeg tok testene i fjor. Synes alle var veldig greie. Men kondisjonen var helt klart hardest! Det gikk veldig greit (takket være viljestyrken). Men merket jeg ble rimelig sliten av den, ja :)

 

Ja, man får vel hentet frem sitt "indre beist" når det står en politimann og pusher deg på opptaksdagen. Noen som har tips til trening av pull ups? Har stagnert på 6 pull ups i nesten to uker nå. Er det negative reps som er løsningen? 

 

 

Eller en gammel mann? hahah. Var nok ingen politimann som sto og pushet deg under løpetesten!

 

Type eksamensvakt?  :tease:  Har bare sett video fra et gammelt opptak, og da var det folk med politiuniform. 

 

 

Ja, mer som det. Da jeg var på opptaket var det bare 1 gammel mann i hvert av hjørnene. Du hadde din egen mann som etter hver runde fortalte hvor mange sekunder du var unna det målet du skulle nå. (I år er det ikke poengskala lenger da). Men de var ikke noe nøye med hvordan man skulle legge seg ned på mattene eller noe. Var kjempemange av søkerne som hverken la skulderbladene eller brystet i bakken. De sa ingen ting på det!

Lenke til kommentar

Noen som har noen tanker om hvilket snitt vi kan forvente i år? I fjor var jo snittet for å komme inn på 44,5. Jeg har et snitt på 46,5. Tror dere jeg vil ha en sjans? til tross for at det er 21% flere søkere i år enn i fjor! 

Man kan aldri vite, men tror du kan føle deg ganske safe :)

Lenke til kommentar

 

Noen som har noen tanker om hvilket snitt vi kan forvente i år? I fjor var jo snittet for å komme inn på 44,5. Jeg har et snitt på 46,5. Tror dere jeg vil ha en sjans? til tross for at det er 21% flere søkere i år enn i fjor! 

Man kan aldri vite, men tror du kan føle deg ganske safe :)

 

 

Tror du det? Jeg satt med følelsen av at jeg umulig kunne klare det. I og med at snittet i fjor gikk fra 41,5 til 44,5 (i Bodø) bare med 10% (om jeg ikke husker feil) flere søkere.

Lenke til kommentar

 

 

Noen som har noen tanker om hvilket snitt vi kan forvente i år? I fjor var jo snittet for å komme inn på 44,5. Jeg har et snitt på 46,5. Tror dere jeg vil ha en sjans? til tross for at det er 21% flere søkere i år enn i fjor! 

Man kan aldri vite, men tror du kan føle deg ganske safe :)

 

 

Tror du det? Jeg satt med følelsen av at jeg umulig kunne klare det. I og med at snittet i fjor gikk fra 41,5 til 44,5 (i Bodø) bare med 10% (om jeg ikke husker feil) flere søkere.

 

Ville overasket meg stort om snittet øker så mye at du ikke engang kommer inn på et suppleringsopptak. En gang må vel snittet stabilisere seg litt? Men ikke ta det jeg sier for god fisk. Blir jo bare synsing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...