Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2015


I16

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du får den ikke til grønn. Gul betyr bare at det studiet har særegne opptakskrav annet enn studiekompetanse. Du kan prøve så mye du vil, men den blir ikke grønn uansett.

Så det vil si. At hvis en klarer opptaket osv.. Da blir den grønn? Takk for svar :) ha en fin påske alle sammen

Lenke til kommentar

Tipper papirene så bra ut hvis du fikk tilgang til testene :-)

Har heller ikke testet meg på løpingen. Veldig spent! Det andre skal gå fint.

Hvordan har folk trent seg opp til løpingen?

Jeg springer mye gerilja intervaller om dagen, korte pauser og korte raske drag, tror den er ganske bra. Prøver å løpe litt lange intervaller også eks 4x4, for å blåse ut skikkelig :) Skal ta testen til uka, håper jeg er innafor! Frykter nesten svømming mer, har aldri svømt noe særlig så går tregt.. 

Lenke til kommentar

 

 

Tipper papirene så bra ut hvis du fikk tilgang til testene :-)

Har heller ikke testet meg på løpingen. Veldig spent! Det andre skal gå fint.

Hvordan har folk trent seg opp til løpingen?

Jeg springer mye gerilja intervaller om dagen, korte pauser og korte raske drag, tror den er ganske bra. Prøver å løpe litt lange intervaller også eks 4x4, for å blåse ut skikkelig :) Skal ta testen til uka, håper jeg er innafor! Frykter nesten svømming mer, har aldri svømt noe særlig så går tregt..

Svømmingen min går også dårlig. Rekorden er 2.32, altså bare 8 sekunder innafor kravet haha

Lenke til kommentar

 

 

 

Tipper papirene så bra ut hvis du fikk tilgang til testene :-)

Har heller ikke testet meg på løpingen. Veldig spent! Det andre skal gå fint.

Hvordan har folk trent seg opp til løpingen?

Jeg springer mye gerilja intervaller om dagen, korte pauser og korte raske drag, tror den er ganske bra. Prøver å løpe litt lange intervaller også eks 4x4, for å blåse ut skikkelig :) Skal ta testen til uka, håper jeg er innafor! Frykter nesten svømming mer, har aldri svømt noe særlig så går tregt..
Svømmingen min går også dårlig. Rekorden er 2.32, altså bare 8 sekunder innafor kravet haha
. Hei! Jeg testa meg på svømminga før opptaket i fjor, og lå på rundt 2:00.. Men på opptaket tikka jeg inn på 1:36. Man gir som regel litt ekstra, og jeg var ikke alene om å sette pers på opptaksdagen. Jeg sier ikke at man skal ta utgangspunkt i dette, men tren strategisk frem mot dagen så går det nok fint skal du se :) Endret av Hyttepeis88
Lenke til kommentar

Har også løpt intervaller med kort pause og korte harde intervaller. Men må øve mer på teknikk når det kommer til ned på mage og rygg.. Kan tape mye tid på de vil jeg tro!

På svømmingen testet jeg meg og lå på 2.05 med brystsvømming. Så det skal nok gå bra, som han ene her sa får du ekstra energi dagen opptaksprøvene er :)

Noen som skal ta testene i Bergen?

Lenke til kommentar

Noen som vil dele backupplaner hvis det ikke blir phs? 

Jeg er i førstegangstjenesten nå og er veldig i tankeboksen på hva jeg skal gjøre hvis det ikke blir phs. 

Om du trives i forsvaret kan du jo søke befalsskolen. Grei backup det :)

Endret av DeQu
Lenke til kommentar

Jeg har allerede en bachelorgrad fra Lærerhøgskolen, så planen min er tysk årsstudium dersom jeg ikke kommer inn.

 

Jeg testet løpingen i dag og klarte akkurat 19 runder, så jeg er fornøyd med å ligge innenfor kravet. Var fullstendig tom for krefter i slutten! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som vil dele backupplaner hvis det ikke blir phs?

Jeg er i førstegangstjenesten nå og er veldig i tankeboksen på hva jeg skal gjøre hvis det ikke blir phs.

Jeg har fagbrev som ambulansearbeider fra før, så fortsetter å jobbe der hvis jeg ikke kommer inn :)

Lenke til kommentar

Jeg har allerede en bachelorgrad fra Lærerhøgskolen, så planen min er tysk årsstudium dersom jeg ikke kommer inn.

 

Jeg testet løpingen i dag og klarte akkurat 19 runder, så jeg er fornøyd med å ligge innenfor kravet. Var fullstendig tom for krefter i slutten! ;)

Ja i år er det vel ikke poeng der heller, kun bestått eller ikke bestått. Godt å være innenfor kravet nå da! Gjør det jo sikkert bedre på selve opptaket :) skal ta testen nå i løpet av uken, så får se om det er innafor :)

Lenke til kommentar

Jeg har allerede en bachelorgrad fra Lærerhøgskolen, så planen min er tysk årsstudium dersom jeg ikke kommer inn.

 

 

 

Jeg testet løpingen i dag og klarte akkurat 19 runder, så jeg er fornøyd med å ligge innenfor kravet. Var fullstendig tom for krefter i slutten! ;)

Jente eller gutt? ;) er det 16 runder for jenter og 18 for gutter? Tror jeg skal teste i morgen, formen er ikke helt på topp, men må nesten finne ut hvordan jeg ligger an snart. Frykter jeg har en del og jobbe med enda..

Lenke til kommentar

 

Noen som vil dele backupplaner hvis det ikke blir phs?

Jeg er i førstegangstjenesten nå og er veldig i tankeboksen på hva jeg skal gjøre hvis det ikke blir phs.

Jeg har fagbrev som ambulansearbeider fra før, så fortsetter å jobbe der hvis jeg ikke kommer inn :)

Jeg er utdannet sykepleier, så blir å fortsette med det dersom jeg ikke kommer inn :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Jente eller gutt? ;) er det 16 runder for jenter og 18 for gutter? Tror jeg skal teste i morgen, formen er ikke helt på topp, men må nesten finne ut hvordan jeg ligger an snart. Frykter jeg har en del og jobbe med enda..
Jeg er gutt, så jeg hadde en runde mer enn kravet som er 18,2 runder. For jenter er kravet akkurat 16 runder.

 

Evalueringen etter testen er at det er mye å hente inn på teknikk på å legge seg ned på mage/rygg og reise seg igjen. Tenker å trene en del på dette fremover.

 

Lykke til med treningen og testingen folkens! :)

Endret av oyvhus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...