Gå til innhold

KOMMENTAR: Nokia: Kunsten å gå på en smell


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal Windows-phone-fansen virkelig klare å seile opp som de mest sutrete fanboysene, foran både Android og iOs? Jaja, noe må jo denne plattformen være best på også! ;)

Når noen utgir en så feilaktig og fjollete artikkel som dette her, ja. Det ville skjedd uansett OS og brukere når artikkelforfatter fremlegger utsagn som regelrett er blank løgn.

 

Det har ingenting med brukere eller OS'et å gjøre, men selve artikkelen. Og at du sitter å gasser deg med slike utsagn viser vel bare hvem du er og hva du står for.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Vi er i det minste ikke like kjepphøye som iOS og Android fans. Vi vet hva dere går glipp av, og sitter egentlig bare og ler av kommentarene deres om hvor dårlig Windows Phone er. Har hatt både iPhone og Android og har aldri vært så fornøyd som jeg er med Windows Phone. Har gått fra Omnia 7 til 920 til 925 og nå 930, og jeg merker hvor bra Windows Phone er og begynner å bli. Er stolt av å være med på noe som faktisk er innovativt og ikke prikk likt over 7 år.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Dette var en usedvanlig svak artikkel. Greit det er en såkalt "kommentar" og en manns meninger, men..

Synd at amobil og tek.no tillater slik klovnerier.

 

Artikkelen har om ikke annet overbevist meg om at jeg aldri skal betale for å lese artikler på tek.no.

Det ville være like mye galskap som å betale for å få enda flere "tullenyheter" på ITAvisen.

Nei jeg går heller og kjøper meg en softis i finværet - mer kos for pengene det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vi er i det minste ikke like kjepphøye som iOS og Android fans. Vi vet hva dere går glipp av, og sitter egentlig bare og ler av kommentarene deres (...)

 

Snakk om å motsi seg selv ved første anledning?

 

Hilsen en som ikke er fan av Windows Phone, Android eller iOS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det mye å sette fingeren på, og det er helt åpenbart at artikkelforfatteren ikke helt har peiling på verken Microsoft eller Windows Phone. Dette er lavmål. I det minste kunne forfatteren ha brukt en halvtime på å researche før publisering. Har ikke Tek-nettverket redaktører? For interesserte er det nok langt nyttigere å hva mer seriøse og kunnskapsrike journalister skriver: Allaboutmicrosoft.com, Winsupersite.com.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som en Nokia-eier som også har aid Android (jeg innser at det er noen år siden) så er jeg ganske uenig i artikkelforfatteren.

 

Er strålende fornøyd med W8.1 óg Nokia og ville anbefalt det til alle jeg kjenner :)

 

Ønsker ikke være "fanboy" eller noe - alle skal få velge hva de liker mest, og jeg syntes W8.1 er et bra alternativ til Android og iOS

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nokia eventyret er forlengst over! Frå å vera verdas mest brukte mobilmerke og største mobilprodusent, er Nokia no heilt på botn. Det skal nok veldig mykje til for at Nokia greier å reisa seg att. Eit eller anna gale gjorde Nokia for nokre år sidan som fekk enorme konsekvensar som no gjer at dei ligg heilt på bånn!

Nokia Lumia 930, beste telefonen jeg har hatt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nokia eventyret er forlengst over! Frå å vera verdas mest brukte mobilmerke og største mobilprodusent, er Nokia no heilt på botn. Det skal nok veldig mykje til for at Nokia greier å reisa seg att. Eit eller anna gale gjorde Nokia for nokre år sidan som fekk enorme konsekvensar som no gjer at dei ligg heilt på bånn!

 

I beste fall er du upresis, i verste fall er du uvitende. Nokia var nemlig i 2013 verdens nest største mobilprodusent, kun slått av Samsung. Tallenes tale:

 

1. Samsung: 444 millioner solgte mobiltelefoner

2. Nokia: 251 millioner solgte mobiltelefoner

3. Apple: 151 millioner solgte mobiltelefoner

4. LG: 69 millioner solgte mobiltelefoner

5. ZTE: 60 millioner solgte mobiltelefoner

6. Huawei: 53 millioner solgte mobiltelefoner

7. Alcatel/TCL: 49 millioner solgte mobiltelefoner

8. Lenovo: 45 millioner solgte mobiltelefoner

9. Sony: 38 millioner solgte mobiltelefoner

10. Coolpad/Yulong: 32 millioner solgte mobiltelefoner

 

Det du kanskje mente var Nokias posisjon innen smarttelefon-markedet? Da er lista noe annerledes.

Endret av aeroild
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I beste fall er du upresis, i verste fall er du uvitende. Nokia var nemlig i 2013 verdens nest største mobilprodusent, kun slått av Samsung. Tallenes tale:

 

1. Samsung: 444 millioner solgte mobiltelefoner

2. Nokia: 251 millioner solgte mobiltelefoner

3. Apple: 151 millioner solgte mobiltelefoner

4. LG: 69 millioner solgte mobiltelefoner

5. ZTE: 60 millioner solgte mobiltelefoner

6. Huawei: 53 millioner solgte mobiltelefoner

7. Alcatel: 49 millioner solgte mobiltelefoner

8. Lenovo: 45 millioner solgte mobiltelefoner

9. Sony: 38 millioner solgte mobiltelefoner

10. Coolpad: 32 millioner solgte mobiltelefoner

 

Det du kanskje mente var Nokias posisjon innen smarttelefon-markedet? Da er lista noe annerledes.

 

 

Det er også det eneste som virkelig teller. Smartphones tar over verden, fortjenestemulighetene i markedet for "feature phones" blir mer og mer marginalt.

 

Microsoft har allerede sagt at de dumper dette markedet, så innen kort tid vil ikke "Nokia" selge en eneste feature phone.

 

Nokia finnes uansett ikke lenger som mobilprodusent, så å diskutere deres fremtid er litt for sent. Nokia-eventyret er fullstendig over. Ikke kall folk uvitende når du tar feil.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I beste fall er du upresis, i verste fall er du uvitende. Nokia var nemlig i 2013 verdens nest største mobilprodusent, kun slått av Samsung. Tallenes tale:

 

1. Samsung: 444 millioner solgte mobiltelefoner

2. Nokia: 251 millioner solgte mobiltelefoner

3. Apple: 151 millioner solgte mobiltelefoner

4. LG: 69 millioner solgte mobiltelefoner

5. ZTE: 60 millioner solgte mobiltelefoner

6. Huawei: 53 millioner solgte mobiltelefoner

7. Alcatel: 49 millioner solgte mobiltelefoner

8. Lenovo: 45 millioner solgte mobiltelefoner

9. Sony: 38 millioner solgte mobiltelefoner

10. Coolpad: 32 millioner solgte mobiltelefoner

 

Det du kanskje mente var Nokias posisjon innen smarttelefon-markedet? Da er lista noe annerledes.

 

 

Det er også det eneste som virkelig teller. Smartphones tar over verden, fortjenestemulighetene i markedet for "feature phones" blir mer og mer marginalt.

 

Microsoft har allerede sagt at de dumper dette markedet, så innen kort tid vil ikke "Nokia" selge en eneste feature phone.

 

Nokia finnes uansett ikke lenger som mobilprodusent, så å diskutere deres fremtid er litt for sent. Nokia-eventyret er fullstendig over. Ikke kall folk uvitende når du tar feil.

 

 

Hvis du leser min kommentar, skrev jeg i "i beste fall upresis, i verste fall uvitende". Videre dokumenterte jeg med fakta hvorfor det var feil å si at Nokia var på bunn blant mobilprodusentene i salg (og dermed også i bruk). Jeg nevnte også muligheten for at den opprinnelige kommentaren mente smarttelefon og ikke mobiltelefon. Ergo var han enten uvitende eller upresis. At du ønsker å krangle om dette, for stå for din regning.

 

Ettersom Nokia fremdeles selger millioner av ikke-smarttelefoner beviser jo at det fortsatt i noen få år fremover vil være et enormt marked også for disse telefonene og dette er selvsagt et marked noen produsenter kan tjene penger på og dermed ønsker å levere til.

Endret av aeroild
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Denne kommentaren starter med å beskrive overgangen fra WP 7.5 til 8.0 som en "kuvending". Den avslutter med å hevde at MSFTs strategi "ligger i det blå". Begge deler er dessverre feil.

Mer erfarne kommentatorer vet at MSFT i flere år har hatt en strategi som går ut på å la alle produkter kjøre på en strømlinjeformet versjon av NT-kjernen. Dessverre rakk de ikke å tilpasse denne til telefoner før WP kom ut, og resultatet var manglende kompatibilitet mellom 7.5 og 8.0. Dette var allment kjent på tiden. Jeg var alltid klar over at min HTC Titan ikke ville kunne oppgraderes.

I fremtiden vil denne strategien medføre at WP og WinRT blir slått sammen, kanskje i forbindelse med Windows 9 - som nok blir en lettelse for mange desktop-brukere.

At Kvalheim ikke har fått med seg såpass, da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hvis du leser min kommentar, skrev jeg i "i beste fall upresis, i verste fall uvitende". Videre dokumenterte jeg med fakta hvorfor det var feil å si at Nokia var på bunn blant mobilprodusentene i salg (og dermed også i bruk). Jeg nevnte også muligheten for at den opprinnelige kommentaren mente smarttelefon og ikke mobiltelefon. Ergo var han enten uvitende eller upresis. At du ønsker å krangle om dette, for stå for din regning.

 

Ettersom Nokia fremdeles selger millioner av ikke-smarttelefoner beviser jo at det fortsatt i noen få år fremover vil være et enormt marked også for disse telefonene og dette er selvsagt et marked noen produsenter kan tjene penger på og dermed ønsker å levere til.

 

 

Som sagt har "Nokias" eier sagt at de ikke lenger skal lage featurephones. At Nokia har solgt mange slike frem til nå er derfor lite relevant i en diskusjon om fremtiden. Men det er ikke tvil om at de solgte mye i 2013, så om det er poenget så fett nok.

 

(Grunnen til at jeg bruker "Nokia" er at de nå er en avdeling i MS, og at de fleste skal sparkes)

 

Nokia selger pr. nå 0 mobiltelefoner. De er definitivt på bunn. Hvordan det skal gå med Microsoft som mobilprodusent er mer spennende. Men Nokia er borte.

Endret av Audun_K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

WoW. At en utenforstående skrulling skulle klare å skrive noe slikt på dette forumet, det skulle jeg ha forstått. Men at dette slipper gjennom filteret til amobil redaksjonen, det er rimelig svakt.

 

I beste fall fremstår dette som en anti WP og Nokia skulle satset på android fanboy post. Ikke noe en stabil journalist i Amobil skulle ha kunnet produsert.

 

Jeg skulle til å skrive en hel drøss av punkter som kommentarer til flere ting i denne "kommentaren", men så fant jeg ut at jeg rett og slett ikke gidder...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om artikkel forfatter har rett, vil vell vise seg om par år, uansett så er eit stort utvalg i apper som heile tiden blir oppgradert like om ikkjr meir viktig som oppgradering av oprativ systemet.

Sølv hadde eg Nokia heilt frå niti-taler, men kjøpte Iphone 5 for snart to år tilbak uten å angra ein dag, og på grunn av stadig vekk nye apper som gjere "telefone" meir anvendelig etter som tiden går. :hmm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...