Gå til innhold

Hjelp meg å svar på scam epost


*F*

Anbefalte innlegg

Hei, fikk en temmelig hyggelig E-Post i dag fra "joy oneil".

 

 

 

Hei,
Mitt navn er glede, jeg så profilen din i dag og jeg plukket interesse for deg.Jeg ønsker å være i kjærlighetsforhold med deg og kanskje vi kan oppdage oss selv som virkelige partnere for livet. jeg vil
liker du å skrive tilbake til meg slik at jeg kan fortelle deg mer om meg

--------------------------------------------------------------------------------------------

Hello,
My name is joy, I saw your profile today and i picked interest in you.I wish to be in love relationship with you and may be we can discover ourselves as real partners for life. i will
like you to write back to me so that i can tell you more about me

Jeg tengte kanskje vi kan ha det litt gøy med vedkommende, og se hvor langt det kan dras :)

 

Noen forslag til reply?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E-Posten virker å ha blitt sendt basert på en annen kontakt's kontaktliste som er hacket, men spammer sender fra egen e-post konto.

 

 

Jeg ser for meg dette er en klassisk "snakke litt, bli kjent, trenger penger til min syke mor, trenger penger for å reise å møte deg osv" scam.

 

:=)

Lenke til kommentar

Fått et par sånne jeg og.

Hotmail-accounten min har en mappe der jeg har samlet de beste.

Nesten bare russere da.

Den ene fikk jeg et bilde av etter en god stund, der hun holdt et ark der hun hadde skrevet navnet mitt og at hun var ekte.

Enten en veldig clever photoshop, ellers så har jeg skuffet noen veldig.

Legger dog pengene på det første. : p

Lenke til kommentar

Den tok meg 3 timer å lese, men OMG, mr Ony fikk virkelig kjørt seg :p

Lo spessielt når::

 

- når han sendte mail om at figuren var ødelagt

- mailen fra fraktselskapet om at det meste av innholdet var spist opp

- mailen hvor den spanske etterforskeren skriver elendig engelsk

- sitatene fra avhørt hvor det kommer grove annklagelser mot mr Ony.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra: joy oneil
Til: Meg

My Dearest,
Takk for meldingen din! Hvordan er det du gjør? Jeg håper du har det bra! Vel å være oppriktig, jeg er stengt av ord fordi jeg ikke vet hvordan de skal uttrykke mine følelser og situasjonen her, er jeg virkelig gå gjennom noen problemer her i Senegal. Til å begynne med, Mitt navn er Joy Oneil fra Elfenbenskysten, 5.3ft høy, lys i hudfarge, (aldri gift før), jeg er 23 år bosatt i flyktningleiren her i Dakar som følge av borgerkrigen som var kjempet i mitt land. Jeg er seriøst på utkikk etter en ærlig mann som kan vise meg ekte kjærlighet og noen som kan vise meg bekymret og oppmerksomhet aldri å forråde meg. For meg betyr alder, religion eller avstand ingen rolle, jeg trenger bare en ekte kjærlighet eller vennskap. Om mine foreldre, min avdøde far Dr. Harold Oneil var administrerende direktør i Mavococoa and Associates (Ltd), og han var spesialrådgiver for den tidligere statsoverhode (sent Dr Robert Guei) før opprørerne angrep huset vårt tidlig en morgen og drepte min mor og min far i kaldt blod. Jeg var den eneste overlevde fordi jeg var borte fra hjemmet under hendelsen, og jeg klarte å gjøre min vei til et nærliggende land Senegal, hvor jeg drar nå som flyktning i en flyktningleir.
Jeg vil gjerne vite mer om deg. Du liker og misliker, hobbyer og hva du gjør i dag. Jeg vil fortelle deg mer om meg selv i min neste post. vedlagt nedenfor fil er mine bilder før borgerkrigen. Jeg vil også gjerne se mer av bildene dine hvis du har noen. I neste post, vil jeg sende deg et telefonnummer for å ringe meg. Jeg er for ekte kjærlighet, så vær ærlig med meg og lar plan for hvordan å være sammen med hverandre, lar plan på hvordan vi skal møte. Kanskje jeg vil besøke deg snart etter å kjenne deg bedre!
din ture
elsker Joy

--------------------------------------------------------------------------------------------

My Dearest,
Thanks for your message ! How are you doing ? i hope you are doing great ! Well to be sincere, i am shut of words because i do not know how to express my feelings and situation here, i am really going through some difficulties here in Senegal. To start with, My name is Joy Oneil from Ivory Coast, 5.3ft tall, fair in complexion, (never married before) , I am 23 years of age residing in the refugee camp here in Dakar as a result of the civil war that was fought in my country. I am seriously looking for an honest man who can show me true love and someone who can show me concerned and attention never to betray me. To me, Age , religion or distance does not matter , i only need a true love or friendship. About my parents, My late father Dr Harold Oneil was the managing director of Mavococoa and Associates (Ltd), and he was the Special adviser to the former Head of State ( late Dr Robert Guei ) before the rebels attacked our house early one morning and killed my mother and my father in cold blood. I was the only survived because i was away from home during the incident, and I managed to make my way to a nearby country Senegal, where I am leaving now as a refugee in a refugee camp.
I would like to know more about you. Your likes and dislikes, your hobbies and what you are doing presently. I will tell you more about myself in my next mail . attached below file are my photos before the civil war. I would also like to see more of your pictures if you have any. In the Next mail, i will send you a telephone number to call me. I am for real love, so be honest with me and lets plan on how to be with each other, lets plan on how to meet . Maybe i will visit you soon after knowing you better!
your ture
love Joy

post-74970-0-32254000-1406284885_thumb.jpgpost-74970-0-27299100-1406284891_thumb.jpgpost-74970-0-49862500-1406284900_thumb.jpg<

Lenke til kommentar

Høres ut som et godt forslag.

Jeg tror også jeg holder med til Norsk da "hun" er godt kjent med google translate uansett.

Om noen har forslag til direkte hva jeg skal si kom med forslag, hvis ikke komponerer jeg nok noe i løpet av dagen :)

Tenker dra det rolig og enkelt i gang.

Lenke til kommentar

Du kan jo stille en god del spørsmål! Da tvinger du den andre ¨til å lese det du skriver og skrive noe originalt tilbake. Men jeg regner med at uansett hva du skriver, så sendes vel neste standardbrev tilbake.

 

Hva med å skrive kort, men med mange spørsmål?

 

Er du villig til å bo i Norge?

Jeg er interessert i dykking. Har du erfaring med dette?

 

Finner henne på Facebook under Lilian Agurma, det er vel der bildene kommer fra.

Endret av ærligøs
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Hei, og beklager sent svar.
Jeg har de siste ukene jobbet i ute på en platform i Nordsjøen hvor jeg er HMS-kotrollør. Men denne gangen var det problemer med internett, så jeg har ikke fått svart deg før nå.
Vel, jeg kan fortelle litt om meg selv, jeg er en 38år gammel mann, bor i Lofoten hvor jeg på fritiden slapper av i villaen min, eller kruser rundt i en av sportsbilene mine.
Jobber som sagt som HMS-kontrollør og har det øverste HMS-ansvaret for mange av platformene som er utenfor norgeskysten,
Det er en meget innbringende, men dog ensom jobb, så jeg er veldig glad for at du tok kontakt.
Hvordan går det med deg? En flyktningleir virker ikke som en hyggelig plass for en fin jente seg deg, om du ønsker kunne vi kanskje treffes her i Norge og bli bedre kjent?
Du ser virkelig ut som ei jeg vil tilbringe livet med.
Vedlagt ligger noen bilder av meg.
mvh Fred
post-74970-0-21042300-1407667625_thumb.jpgpost-74970-0-56649900-1407667630_thumb.jpgpost-74970-0-98799800-1407667634_thumb.jpg

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...