Gå til innhold

ABB kom fra en flokk


Anbefalte innlegg

Man ønsker et oppgjør med holdninger og meninger ABB har og som man mener mange har. Ja det er nok mange her i Norge som ønsker begrensninger i innvandring, spesielt av muslimer. Mange mener Norge islamiseres og frykter denne politiske ideologi, forkledd som religion. Det er helt legitimt og argumentere i mot innvandring og islam, selv om AP og AUF ønsker og fjerne slike meninger. Men det er langt fra å ha en mening om dette, til og støtte terroren som ABB utførte. ABB var en ensom ulv. Hans handlinger har minimalt med støtte i det norske folk, selv om mange kan være enig i hans måte å se faren ved politikken AP og AUF står for. Men i denne artikkelen mener forfatteren at ABB kom fra en flokk. Et morsomt argument som ikke henger på greip. Men husk det alle sammen. Neste gang vi leser om en muslim som dreper eller utfører terror, han kom fra en flokk og de holdninger må vi bekjempe. Hva sier PK gjengen om et slikt argument?

http://www.dagbladet.no/2014/07/23/kultur/meninger/dbmener/leder1/breivik/34468196/

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan nok tenke meg at en del nordmenn deler meninger med Breivik men fra å inneha meningene til å ta dem ut i handlinger av typen Breivik gjennomførte det er nok ingen osm kunne tenke seg.

Noen vil sikkert bruke vold for å nå sine mål men ikke terroraksjoner av denne typen og da vold mot innvandrerne og ikke hele den politiske venstresiden.

Lenke til kommentar

Jeg kan nok tenke meg at en del nordmenn deler meninger med Breivik men fra å inneha meningene til å ta dem ut i handlinger av typen Breivik gjennomførte det er nok ingen osm kunne tenke seg.

Noen vil sikkert bruke vold for å nå sine mål men ikke terroraksjoner av denne typen og da vold mot innvandrerne og ikke hele den politiske venstresiden.

Men hvorfor er det ikke flere som han?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan nok tenke meg at en del nordmenn deler meninger med Breivik men fra å inneha meningene til å ta dem ut i handlinger av typen Breivik gjennomførte det er nok ingen osm kunne tenke seg.

Noen vil sikkert bruke vold for å nå sine mål men ikke terroraksjoner av denne typen og da vold mot innvandrerne og ikke hele den politiske venstresiden.

Jeg tror veldig mange, langt fler en vi tror deler enkelte meninger om innvandring og muslimer som ABB også har. Jeg er selv svært kritisk til den islamisering vi opplever her i Norge og som mange av de politisk korrekte nekter å se. Med islamisering menes at vi tilpasser deler av det offentlige for muslimer. En politikk som jeg tar sterk avstand til. Det er faktisk slik at det er dem som kommer hit som skal tilpasse seg det samfunn de flytter til.

Men det interessante er hvordan det argumenteres. Man mener ABB kommer fra en flokk, mens man snakker om individ når en innvandrere utfører en kriminell handling. En slik argumentasjon henger jo egentlig ikke sammen. Det interessante er hvorfor det argumenteres på denne måten?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg kan nok tenke meg at en del nordmenn deler meninger med Breivik men fra å inneha meningene til å ta dem ut i handlinger av typen Breivik gjennomførte det er nok ingen osm kunne tenke seg.

Noen vil sikkert bruke vold for å nå sine mål men ikke terroraksjoner av denne typen og da vold mot innvandrerne og ikke hele den politiske venstresiden.

 

Jeg tror veldig mange, langt fler en vi tror deler enkelte meninger om innvandring og muslimer som ABB også har. Jeg er selv svært kritisk til den islamisering vi opplever her i Norge og som mange av de politisk korrekte nekter å se. Med islamisering menes at vi tilpasser deler av det offentlige for muslimer. En politikk som jeg tar sterk avstand til. Det er faktisk slik at det er dem som kommer hit som skal tilpasse seg det samfunn de flytter til.

Men det interessante er hvordan det argumenteres. Man mener ABB kommer fra en flokk, mens man snakker om individ når en innvandrere utfører en kriminell handling. En slik argumentasjon henger jo egentlig ikke sammen. Det interessante er hvorfor det argumenteres på denne måten?

Lite sannsynlig at denne mannen kommer fra en flokk, hvor har du det fra? Kommer han liksom fra wow verdenen eller er det skolekompiser, eller noe fra utlandet. Hvorfor kommer han ikke alene, det er det han er redd for å være alene, hvorfor snakker vi om at det er så mange flere, de klarer ikke å utføre samme operasjon som Breivik, de blir tatt før eller de er for mange at noen ikke klarer å holde kjeft, det er de som er flokk. Egentlig kan man heller se på Breivik som glemt, det går over og de som husker han er fordi de synes synd på ham, som ikke klarte å se rett fra galt.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg kan nok tenke meg at en del nordmenn deler meninger med Breivik men fra å inneha meningene til å ta dem ut i handlinger av typen Breivik gjennomførte det er nok ingen osm kunne tenke seg.

Noen vil sikkert bruke vold for å nå sine mål men ikke terroraksjoner av denne typen og da vold mot innvandrerne og ikke hele den politiske venstresiden.

Jeg tror veldig mange, langt fler en vi tror deler enkelte meninger om innvandring og muslimer som ABB også har. Jeg er selv svært kritisk til den islamisering vi opplever her i Norge og som mange av de politisk korrekte nekter å se. Med islamisering menes at vi tilpasser deler av det offentlige for muslimer. En politikk som jeg tar sterk avstand til. Det er faktisk slik at det er dem som kommer hit som skal tilpasse seg det samfunn de flytter til.

Men det interessante er hvordan det argumenteres. Man mener ABB kommer fra en flokk, mens man snakker om individ når en innvandrere utfører en kriminell handling. En slik argumentasjon henger jo egentlig ikke sammen. Det interessante er hvorfor det argumenteres på denne måten?

Lite sannsynlig at denne mannen kommer fra en flokk, hvor har du det fra? Kommer han liksom fra wow verdenen eller er det skolekompiser, eller noe fra utlandet. Hvorfor kommer han ikke alene, det er det han er redd for å være alene, hvorfor snakker vi om at det er så mange flere, de klarer ikke å utføre samme operasjon som Breivik, de blir tatt før eller de er for mange at noen ikke klarer å holde kjeft, det er de som er flokk. Egentlig kan man heller se på Breivik som glemt, det går over og de som husker han er fordi de synes synd på ham, som ikke klarte å se rett fra galt.

 

Hadde du giddet å lese vedlagt link, hadde du funnet dette:

 

 

Dessuten tåler det å gjentas: Breivik var en ensom ulv, men han kom fra en flokk. Breiviks politiske univers er nesten i sin helhet hentet fra antijihad-bevegelsen som er utbredt over hele Europa.
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg kan nok tenke meg at en del nordmenn deler meninger med Breivik men fra å inneha meningene til å ta dem ut i handlinger av typen Breivik gjennomførte det er nok ingen osm kunne tenke seg.

Noen vil sikkert bruke vold for å nå sine mål men ikke terroraksjoner av denne typen og da vold mot innvandrerne og ikke hele den politiske venstresiden.

 

Jeg tror veldig mange, langt fler en vi tror deler enkelte meninger om innvandring og muslimer som ABB også har. Jeg er selv svært kritisk til den islamisering vi opplever her i Norge og som mange av de politisk korrekte nekter å se. Med islamisering menes at vi tilpasser deler av det offentlige for muslimer. En politikk som jeg tar sterk avstand til. Det er faktisk slik at det er dem som kommer hit som skal tilpasse seg det samfunn de flytter til. Men det interessante er hvordan det argumenteres. Man mener ABB kommer fra en flokk, mens man snakker om individ når en innvandrere utfører en kriminell handling. En slik argumentasjon henger jo egentlig ikke sammen. Det interessante er hvorfor det argumenteres på denne måten?

Lite sannsynlig at denne mannen kommer fra en flokk, hvor har du det fra? Kommer han liksom fra wow verdenen eller er det skolekompiser, eller noe fra utlandet. Hvorfor kommer han ikke alene, det er det han er redd for å være alene, hvorfor snakker vi om at det er så mange flere, de klarer ikke å utføre samme operasjon som Breivik, de blir tatt før eller de er for mange at noen ikke klarer å holde kjeft, det er de som er flokk. Egentlig kan man heller se på Breivik som glemt, det går over og de som husker han er fordi de synes synd på ham, som ikke klarte å se rett fra galt.

Hadde du giddet å lese vedlagt link, hadde du funnet dette:

Dessuten tåler det å gjentas: Breivik var en ensom ulv, men han kom fra en flokk. Breiviks politiske univers er nesten i sin helhet hentet fra antijihad-bevegelsen som er utbredt over hele Europa.

Skjønte ikke stort på skolen og hører ikke visse ord når en snakker eller leser. Kan lese en bok minst to ganger og lese nye setninger som jeg ikke har fått med meg.

Lenke til kommentar

Respektløs invitasjon til hva da ts?

"pk gjengen" ...

Det er de politisk korrekt som alltid sier til oss at man ikke skal si dem, når det har inntruffet en kriminell handling. Man skal se på individet. Men i forhold til ABB, så snakker man om flokk. Du av alle forstår veldig godt hva jeg mener. En interessant debatt egentlig, selv om vi ser i tråden at noen ikke forstår hva som skal diskuteres.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Breivik utførte en kriminell handling begrunnet i et politisk motiv. Er det et generelt politisk motiv bak de kriminelle handlingene som utøves av innvandrere?

Nå er det mange som vil hevde at muslimer utfører terror og kriminelle handlinger, nettopp basert på politiske motiver. Islam er først og fremst en politisk ideologi. Det er jo nettopp det som er av interesse i debatten. De politisk korrekte vil på ingen måte ta inn over seg at islam er en politisk ideologi. Mange hevder jo nettopp at islam har et mål med sin tilflytning til vestlige land. Nå stiller ikke jeg meg bak en slik tanke. Meningen med tråden er at PK folk og media er så raskt ut med og snakke om kun individet når en innvandrer utfører en handling, samt terror vi ser islamister står bak. Men når det kommer til ABB, så mener man flokk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sikkert mange som vil hevde det, men jeg klarer ikke helt å se det politiske motivet bak feks. vinningskriminalitet (som vel er det hyppigst forekommende) begått av en innvandrer...eller etnisk nordmann for den del.

 

Så har vi en del kriminalitet hvor man kan begynne å diskutere motiver som er skapt gjennom religion (seksualforbrytelser bla.), men hvor jeg tenker det heller er kultur vi må diskutere. Og til slutt så har vi jo de klart politisk motiverte handlingene, som bla. Mullah Krekar, Ubaydullah Hussain, Afran Bhatti & Co. har stått for. Allikevel tenker jeg ikke at dette siste eksempelet bør trigge et oppgjør med de muslimske miljøene generelt, like lite som jeg mener at vi må ta et oppgjør med FrP pga. Breiviks handlinger. En påstand om noe annet vitner om grove generaliseringer (sort-hvitt tenkning) i mine øyne.

 

Jeg synes da også det begynner å skje et og annet når det kommer til å ta et oppgjør mot ytterliggående muslimske miljøer (som vel er motparten til anti-jihadistene). Man snakker jo feks. om å få på plass ordninger for å straffeforfølge såkalte fremmedkrigere. Og synes da også det er blitt mer fokus på hat-ytringer fra de mer ytterliggående muslimske miljøene. Forskjellen i retorikken som brukes mot de høyreekstreme miljøene og de ytterliggående muslimske har minsket kraftig, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Det er sikkert mange som vil hevde det, men jeg klarer ikke helt å se det politiske motivet bak feks. vinningskriminalitet (som vel er det hyppigst forekommende) begått av en innvandrer...eller etnisk nordmann for den del.

 

Så har vi en del kriminalitet hvor man kan begynne å diskutere motiver som er skapt gjennom religion (seksualforbrytelser bla.), men hvor jeg tenker det heller er kultur vi må diskutere. Og til slutt så har vi jo de klart politisk motiverte handlingene, som bla. Mullah Krekar, Ubaydullah Hussain, Afran Bhatti & Co. har stått for. Allikevel tenker jeg ikke at dette siste eksempelet bør trigge et oppgjør med de muslimske miljøene generelt, like lite som jeg mener at vi må ta et oppgjør med FrP pga. Breiviks handlinger. En påstand om noe annet vitner om grove generaliseringer (sort-hvitt tenkning) i mine øyne.

 

Jeg synes da også det begynner å skje et og annet når det kommer til å ta et oppgjør mot ytterliggående muslimske miljøer (som vel er motparten til anti-jihadistene). Man snakker jo feks. om å få på plass ordninger for å straffeforfølge såkalte fremmedkrigere. Og synes da også det er blitt mer fokus på hat-ytringer fra de mer ytterliggående muslimske miljøene. Forskjellen i retorikken som brukes mot de høyreekstreme miljøene og de ytterliggående muslimske har minsket kraftig, slik jeg ser det.

Vinningskriminalitet vil jeg ikke påstå utføres av muslimer spesielt, det er mer fra organiserte kriminelle som består at alt fra norske til utlendinger.

 

Når det kommer til overfallsvoldtekter, altså seksuelle forbrytelser. Så vet vi at dette oftest begås av ikke vestlige innvandrere. Her er man ofte raskt ute med og si at vi ikke skal generalisere. Så det er et godt eksempel i denne debatten. Systematisk overgrep ses ofte i politiske kamper for å bryte ned motstandere.

 

Du nevner Krekar og fler. Disse skal også ofte ses som enkelt individer med forbindelser til grupperinger av islamister. Altså, vi skiller mellom islamister og «vanlige» muslimer. Mens man samler de som deler ABB sitt syn inn i en flokk. Det er interessant. Du kaster også ut oppgjør med FrP, hva har FrP med ABB sitt syn å gjøre? FrP har aldri hatt et politisk syn slik ABB har. Det var en påstand vi så fra PK eliten etter terroren, som de senere har beklaget, bortsett fra de ekstreme på venstresiden. Men de tas ikke alvorlig.

 

Ja det begynner og skje litt mer under den nye regjeringen, men alt for lite ennå. Jeg skal selvsagt gi de mer tid og jeg håper vi får mer fart i og få ut ekstreme muslimer og at islamiseringen stopper.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

 

Respektløs invitasjon til hva da ts?

"pk gjengen" ...

Det er de politisk korrekt som alltid sier til oss at man ikke skal si dem, når det har inntruffet en kriminell handling. Man skal se på individet. Men i forhold til ABB, så snakker man om flokk. Du av alle forstår veldig godt hva jeg mener. En interessant debatt egentlig, selv om vi ser i tråden at noen ikke forstår hva som skal diskuteres.

 

 

Du starter med å si, basert på en enkelt persons uttalelse/artikkel, at det finnes en flokk med så kalte abb-sympatisører, og så påstår du at det er en flokk med "pk"er som bestandig gir den andre flokken motstand, fordi de bare er sånn ... Er det å invitere til åpen debatt og diskusjon, eller er det å lage en konstruksjon av dine egne "flokker", som så den som skal diskutere med deg, må forholde seg til, ellers blir det "feil diskusjon"?

 

Jeg bryr meg ikke om sånne bokser, men kan gjerne si at det er den enkeltes eget ansvar å stå for sine ord og handlinger, uansett hvilken boks de måtte passe i. Synes forøvrig at den artikkelen var "venstrehåndsarbeid", og fant den lite engasjerende, og legger den i skålen for agurknyhet

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Du starter med å si, basert på en enkelt persons uttalelse/artikkel, at det finnes en flokk med så kalte abb-sympatisører, og så påstår du at det er en flokk med "pk"er som bestandig gir den andre flokken motstand, fordi de bare er sånn ... Er det å invitere til åpen debatt og diskusjon, eller er det å lage en konstruksjon av dine egne "flokker", som så den som skal diskutere med deg, må forholde seg til, ellers blir det "feil diskusjon"?

 

Jeg bryr meg ikke om sånne bokser, men kan gjerne si at det er den enkeltes eget ansvar å stå for sine ord og handlinger, uansett hvilken boks de måtte passe i. Synes forøvrig at den artikkelen var "venstrehåndsarbeid", og fant den lite engasjerende, og legger den i skålen for agurknyhet

 

Jeg trodde du av alle fulgte litt bedre med i samfunnet en hva du viser her.

 

Støre, Raymond Johansen, Stoltenberg og ikke minst den alltid politisk korrekte Eskil, har alle uttalt at ABB ikke er alene med sine tanker og at faren for at andre vil gjøre det samme er der. Altså, de mener han tilhører en flokk. Noe man ikke er så opptatt av når muslimer har utført kriminelle handlinger her i landet, eller at muslimer sammen må ta et ansvar når deres egne utfører terror. Derfor er spesielt Raymond så opptatt av og få «tatt» eller få stoppet meninger i samfunnet han og AP og AUF ikke liker. Men de sier aldri noe om ideologien islam. Det er et område PK folka ikke vil berøre.

 

Selv om artikkelen er dårlig, så er debatten aktuell. AUF sammen med AP vil gjerne ta debatten, men på egne premisser. De vil ikke se antydning til at deres egen politikk kan ha førte til terroren som rammet dem. De vil ikke spørre det norske folk om legitimitet til sitt store prosjekt om og endre Norge til et land vi ikke kjenner igjen. Nei for det er PK eliten som skal styre dette, ikke folket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hverken FRP, Høyre eller AP har noen som helst skyld i at en enkelt nordmann går amok - det er det bare den ene nordmannen som har ansvaret for. Å si noe annet, er helt på bærtur. Og "eliten" forandrer seg i takt med tilgangen til de største rikdommene og de møterom hvor tingene bestemmes. Og hva angår "hvermansen", så er det han som tvinger frem "alt", ved at han skal bare ha fordelene ved globaliseringen, men det som ikke passer i hvermansens verden skal bort, og hjulpet av ett mer enn bare litt "horete" media, får dette nok kraft til at uansett hvilken politiker som sitter på toppen, så må den følge "våre lyster", og våre lyster går bare i en retning, nemlig enda mer lystbetont fjadd og fjas.

Lenke til kommentar

For en gangs skyld er jeg faktisk enig Gothminister!

 

Jeg sliter også med å se denne flokken som ABB visstnok skal tilhøre. Som du sier må det være legitimt å være negativ til islam og innvandring uten at man skal bli beskyldt for å "dele idéene" til ABB.

ABB tilhører ingen flokk, han er en ensom ulv. Men mange vil dele mange av hans meninger. Jeg har selv i flere år diskutert med ABB på AD (Aftenposten debatt) som nå er lagt ned. ABB skrev godt og mange var enig med han i hans syn på at islam har en politisk plan om og spre seg. Selv var og er jeg en av dem som ikke deler ABB sitt syn. Det eneste må være at jeg er meget skeptisk til den islamisering vi alle ser i samfunnet.

Men vi ser debatten i dag, der man vil plassere alle som deler ABB sitt syn inn i en flokk. Dette er politiske beviste grep fra AP og AUF for å demonisere slike meninger. Man skal «ta» disse som deler ABB sitt politiske syn på islam spesielt. Selv om det er og skal være helt legitimt og inneha slike meninger og ytre dem i et fritt demokratisk samfunn, uten og oppleve hets fra PK eliten i AUF og AP.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...