Gå til innhold

ABB kom fra en flokk


Anbefalte innlegg

 

 

 

Ettersom alle partier på Stortinget deler med ABB den grunnleggende ønske om en sterkt begrenset innvandring finner nok alle partiene vansker med å håndtere denne saken.

 

 

 

Dette er en påstand som etter mitt syn ikke henger sammen. AP, SV har satt i gang endringer i Norge, godt støttet av KrF De står bak innvandringsprosjektet, det fargerikefelleskap, Støre kaller det berikelse.

Norge har IKKE fri innvandring, men SVÆRT begrensede muligheter for innvandring (fra utenfor Europa). Disse begrensingene ble alle innført nettopp av venstresiden i norsk politikk.

 

Forskjellene mellom de norske partiene (og ABB) er minimale innen dette området, men blåses selvfølgelig enormt opp i valgkampsammenheng.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg er helt sikker på at du mener vi kun skal se på individet når en muslim utfører en kriminell handling, eller islamister utfører terror, da vil du ikke se på muslimer som flokk.

 

 

Ja, det er du nok ganske så sikker på. Du slår meg som en person med mange forutinntatte meninger og holdninger.

 

Du var temmelig sår over at andre la ord og meninger i din munn i en annen tråd vi deltok i, kanskje du burde begynne å praktisere selv hva du mener andre bør rette seg etter?

Lenke til kommentar

 

 

Ettersom alle partier på Stortinget deler med ABB den grunnleggende ønske om en sterkt begrenset innvandring finner nok alle partiene vansker med å håndtere denne saken.

 

 

 

Dette er en påstand som etter mitt syn ikke henger sammen. AP, SV har satt i gang endringer i Norge, godt støttet av KrF De står bak innvandringsprosjektet, det fargerikefelleskap, Støre kaller det berikelse.

Norge har IKKE fri innvandring, men SVÆRT begrensede muligheter for innvandring (fra utenfor Europa). Disse begrensingene ble alle innført nettopp av venstresiden i norsk politikk.

 

 

Begrensningene, satt i verk av venstresiden, ble først gjort etter at problemet var blitt så stort, at de ikke hadde noe alternativ.

Begrensningene ble innført fordi venstresiden måtte. Ikke fordi de ville!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begrensningene, satt i verk av venstresiden, ble først gjort etter at problemet var blitt så stort, at de ikke hadde noe alternativ.

Begrensningene ble innført fordi venstresiden måtte. Ikke fordi de ville!

Hvorfor "måtte" de innføre begrensinger mot sin egen vilje?

 

Hvem tvang venstresiden til å innføre begrensinger i en tid der de var enerådende i Norge, politisk sett?

Lenke til kommentar

jeg tror at oppgjøret med Breivik og hans bakenforliggende holdninger har avventet, først og fremst fordi det er en komplisert diskusjon som fort kan bli veldig grisete og lite produktivt.

 

som dere er inne på, deler "mange" basis-tankene om multikulturalisme.

 

nok til at jeg nærmest ser DE som

den rådenede PK holdningen.

ser det i masse "jeg hater/jeg misliker gruppe x" holdningene som preger samfunnet i dag mer enn for 3 år siden.

 

jeg tror det er viktig med åpen debatt.

men akkurat som

med palestina, blir dette fort betent drittkasting og lite produktivt. begge veier.

 

hadde han bare kalt seg nazist, så hadde han gjort livene våre mye enklere.

 

men deler av tankegodset og begrunnelsene hans er veldig nært det godt etablerte.

 

vanskelig å ta "et oppgjør" uten selvkritikk.

selv for ap.

 

jeg er jo opplagt uenig med mange her.

og syns det er ok.

 

jeg tror åpen samtale om banskelige temaer er bedre enn statiske forutintatte holdninger.

Lenke til kommentar

 

 

Dette er en påstand som etter mitt syn ikke henger sammen. AP, SV har satt i gang endringer i Norge, godt støttet av KrF De står bak innvandringsprosjektet, det fargerikefelleskap, Støre kaller det berikelse. Norge har IKKE fri innvandring, men SVÆRT begrensede muligheter for innvandring (fra utenfor Europa). Disse begrensingene ble alle innført nettopp av venstresiden i norsk politikk.

 

Forskjellene mellom de norske partiene (og ABB) er minimale innen dette området, men blåses selvfølgelig enormt opp i valgkampsammenheng.

 

Jeg vet at vi ikke har fri innvandring. Men vi har en asylpolitikk som kan virke som det er fri flyt fra ikke vestlige land. Men denne tråden handler ikke om innvandring.

Lenke til kommentar

 

Jeg er helt sikker på at du mener vi kun skal se på individet når en muslim utfører en kriminell handling, eller islamister utfører terror, da vil du ikke se på muslimer som flokk.

 

 

Ja, det er du nok ganske så sikker på. Du slår meg som en person med mange forutinntatte meninger og holdninger.

 

Du var temmelig sår over at andre la ord og meninger i din munn i en annen tråd vi deltok i, kanskje du burde begynne å praktisere selv hva du mener andre bør rette seg etter?

 

Det kunne jo vært fint om du faktisk svarte. For det er nettopp flokk mentalitet denne tråd handler om. Hvordan venstresiden demoniserer de som mener mye av det samme som ABB mener. Det er og skal være legitimt og ta avstand til et multikulturelt samfunn, skapt av AP og venstresiden, uten legitimitet blant folket.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Det kunne jo vært fint om du faktisk svarte. For det er nettopp flokk mentalitet denne tråd handler om. Hvordan venstresiden demoniserer de som mener mye av det samme som ABB mener. Det er og skal være legitimt og ta avstand til et multikulturelt samfunn, skapt av AP og venstresiden, uten legitimitet blant folket.

 

Uten legitimitet blant folket? Og jeg som gikk ut ifra at AP/venstresiden, da de hadde utførende politisk makt til å skape det samfunnet du missliker, var valgt av folket for å gjennomføre deres politikk.

 

Jaja, så feil kan man altså ta.

 

Eller du har kanskje en annen definisjon av legitimitet her? Demokratiske valgte styresett er ikke legitime? Eller er det en annen definisjon du har som jeg ikke vet om, men som du kanskje kan belyse i denne tråden?

Lenke til kommentar

 

Det kunne jo vært fint om du faktisk svarte. For det er nettopp flokk mentalitet denne tråd handler om. Hvordan venstresiden demoniserer de som mener mye av det samme som ABB mener. Det er og skal være legitimt og ta avstand til et multikulturelt samfunn, skapt av AP og venstresiden, uten legitimitet blant folket.

 

Uten legitimitet blant folket? Og jeg som gikk ut ifra at AP/venstresiden, da de hadde utførende politisk makt til å skape det samfunnet du missliker, var valgt av folket for å gjennomføre deres politikk.

 

 

Folk stemmer ikke på dem pga. innvandring. Ikke spill dum, for et er du ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

 

Det kunne jo vært fint om du faktisk svarte. For det er nettopp flokk mentalitet denne tråd handler om. Hvordan venstresiden demoniserer de som mener mye av det samme som ABB mener. Det er og skal være legitimt og ta avstand til et multikulturelt samfunn, skapt av AP og venstresiden, uten legitimitet blant folket.

 

Uten legitimitet blant folket? Og jeg som gikk ut ifra at AP/venstresiden, da de hadde utførende politisk makt til å skape det samfunnet du missliker, var valgt av folket for å gjennomføre deres politikk.

 

 

Folk stemmer ikke på dem pga. innvandring. Ikke spill dum, for et er du ikke.

 

 

Folk vet også veldig godt hva slags innvandringspolitikk de får med i "pakken" dersom de stemmer på disse. Hvis dette hadde vært tungtveiende nok for folk, ville ikke venstresiden hatt den oppslutningen de hadde og har den dag i dag.

 

Men som skatteflyktningen også påpeker er venstresiden i Norsk politikk ganske innvandringsrestriktive. Det kommer jo selvsagt også an på hvilken type innvandring du sikter til, men SV har for eksempel helt siden partiets unnfangelse stått på barrikadene mot åpne grenser via EØS/Schengen - i motsetning til FrP som først etter landsmøtet i '94 bestemte seg å gå vekk fra sin markedsliberalistiske linje og innta en mer kritisk rolle mot EU. Til stor oppstandelse innad i partiet vel og merke.

Lenke til kommentar

Om du hater islam er det dessverre stor sannsynlighet for at du plasseres i samme bås som breivik eller "høyreekstreme". Det er fordi det er veldig diffust og subjektivt hva det vil si å være høyreekstrem. Sikkert 95% av høyreekstreme anser ikke seg selv for å være det. Jeg får egentlig 1984-assosiasjoner når det forventes en "nasjonal oppstand" mot ekstremisme. Så mye tid og ressurser på noe så abstrakt og diffust.

 

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg aldri har følt noe særlig hat mot massemorderen, siden ingen jeg kjenner har noen særlig relasjon til utøya.

Nå hater jeg også kristendommen og denne massemorderen ønsker seg vel nettopp en styrket kristendom.

 

Jeg er jo nasjonalist og innvandringskritiker. Men terroristers holdninger har ingen resonans hos meg. Jeg anser for eksempel ABB som en landssviker, en quisling, en feiging. Likevel hater jeg islam.

 

Så skal jeg være en del av en flokk? En del av en flokk som deler holdninger med de jeg hater?

Lenke til kommentar

Jeg støtter observasjonen om at han kom fra en flokk. At flokken han kom fra kalles "norske politikere". Og har lagt frem observasjoner som underbygger denne konklusjonen. ;)

Alle ønsker å utnytte 22 juli til fordel for sin egen agenda. At du vrir det til å gi støtte til ditt syn er forventet.
Lenke til kommentar

 

 

 

Det kunne jo vært fint om du faktisk svarte. For det er nettopp flokk mentalitet denne tråd handler om. Hvordan venstresiden demoniserer de som mener mye av det samme som ABB mener. Det er og skal være legitimt og ta avstand til et multikulturelt samfunn, skapt av AP og venstresiden, uten legitimitet blant folket.

 

Uten legitimitet blant folket? Og jeg som gikk ut ifra at AP/venstresiden, da de hadde utførende politisk makt til å skape det samfunnet du missliker, var valgt av folket for å gjennomføre deres politikk.

 

 

Folk stemmer ikke på dem pga. innvandring. Ikke spill dum, for et er du ikke.

 

 

Folk vet også veldig godt hva slags innvandringspolitikk de får med i "pakken" dersom de stemmer på disse. Hvis dette hadde vært tungtveiende nok for folk, ville ikke venstresiden hatt den oppslutningen de hadde og har den dag i dag.

 

Men som skatteflyktningen også påpeker er venstresiden i Norsk politikk ganske innvandringsrestriktive. Det kommer jo selvsagt også an på hvilken type innvandring du sikter til, men SV har for eksempel helt siden partiets unnfangelse stått på barrikadene mot åpne grenser via EØS/Schengen - i motsetning til FrP som først etter landsmøtet i '94 bestemte seg å gå vekk fra sin markedsliberalistiske linje og innta en mer kritisk rolle mot EU. Til stor oppstandelse innad i partiet vel og merke.

 

 

Jeg skal ikke legge meg opp i hvor grensene går for legitim og ikke, men utifra tall jeg har sett tidligere er det vell ganske klart at om vi faktisk fikk lov til å bestemme ved en avstemning, slik som i Sveits, så ville innvandringspolitikken vært betydelig mer restriktiv.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg skal ikke legge meg opp i hvor grensene går for legitim og ikke, men utifra tall jeg har sett tidligere er det vell ganske klart at om vi faktisk fikk lov til å bestemme ved en avstemning, slik som i Sveits, så ville innvandringspolitikken vært betydelig mer restriktiv.

 

 

Godt mulig, men det er altså ikke et argument for å påstå at innvandringspolitikken vår er "illegitim"

Lenke til kommentar

Innvandring mer restriktiv? I Norge har vi restriktive regler slik at mange blir sendt ut. Men med engang et barn eller ungdom får ansiktet sitt i avisen fordi det ikke hører hjemme her så blir jo hele landet innvandringsforkjempere og lager et så stort press at selv myndighetene snur og henter disse innvandrerne tilbake til Norge etter at de er sendt ut!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg skal ikke legge meg opp i hvor grensene går for legitim og ikke, men utifra tall jeg har sett tidligere er det vell ganske klart at om vi faktisk fikk lov til å bestemme ved en avstemning, slik som i Sveits, så ville innvandringspolitikken vært betydelig mer restriktiv.

 

Jeg vil ha en folkeavstemning om innvandring fra ikke vestlige land. Tror nok PK eliten ville fått sjokk. Den politikken AP har ført med det multikulturelle prosjektet sitt har ingen legitimitet blant folk flest i samfunnet. Den berikelse Støre liksom har forsøkt og hjernevaske oss med har vi alle sett resultater av. En skam er det at disse folka har fått fortsette.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha en folkeavstemning om innvandring fra ikke vestlige land. Tror nok PK eliten ville fått sjokk. Den politikken AP har ført med det multikulturelle prosjektet sitt har ingen legitimitet blant folk flest i samfunnet. Den berikelse Støre liksom har forsøkt og hjernevaske oss med har vi alle sett resultater av. En skam er det at disse folka har fått fortsette.

Ikke vær så sikker på deg selv. Folket har en så sterk vilje for innvandring at selv myndighetene må snu og sende de som ble sendt ut tilbake til Norge.
Lenke til kommentar

 

Jeg vil ha en folkeavstemning om innvandring fra ikke vestlige land. Tror nok PK eliten ville fått sjokk. Den politikken AP har ført med det multikulturelle prosjektet sitt har ingen legitimitet blant folk flest i samfunnet. Den berikelse Støre liksom har forsøkt og hjernevaske oss med har vi alle sett resultater av. En skam er det at disse folka har fått fortsette.

Ikke vær så sikker på deg selv. Folket har en så sterk vilje for innvandring at selv myndighetene må snu og sende de som ble sendt ut tilbake til Norge.

 

Sikker kan man aldri være når man lever i verdens mest naive land. Ingen ting overrasker meg i dette land når det kommer til nordmenn. Men vi for se. Skulle det nå skje en terror handling her i landet, utført av islamister. Da vil nok flere av de naive våkne. Men uansett, jeg tror nok et stort flertall ikke ønsker innvandring fra ikke vestlige land.

Lenke til kommentar

 

Godt mulig, men det er altså ikke et argument for å påstå at innvandringspolitikken vår er "illegitim"

Der er gode grunner til å påstå at innvandringspolitikken er illegitim, men det går mer på å stille spørsmålstegn ved hvilken rett "nordmenn" har til å bruke vold mot ikke-"nordmenn" for å kaste dem ut av landet enn på om det er ikke er legitimt å bruke for lite vold i til slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...